ארגון "ידידותי לאופניים"

מדריך "צעד אחר צעד" לארגון ידידותי לאופניים
  • הגדל את הפרודוקטיביות.
  • הגדל את שביעות הרצון של עובדיך.
  • הקטן את מספר ההעדרויות של עובדיך.
  • הקטן את הוצאות החניה ואת השטח הנדרש לחניה.
  • הקטן את פליטת הגז פחמן דו-חמצני שנפלט ממכוניות וגורם להתחממות הגלובלית.
היתרונות הנובעים מרכיבה על אופניים - לבריאות, להרגשה הפנימית, לפרודוקטיביות ולסביבה - מתועדים במחקרים רבים.
 
העובדים בארגון שלך יחליטו בעצמם אם ברצונם להגיע לעבודה באופניים, אבל אתה יכול לסייע להם מאוד לקבל את ההחלטה הזו.
 
בין אם הארגון שלך מעסיק 2 עובדים או 2,000 עובדים, אתה יכול לעשות 3 צעדים פשוטים ולהפוך את הארגון שלך ל"ידידותי לאופניים". ההשקעה הראשונית תשתלם לך, כפי שתראה בהמשך.
 
עמותת "ישראל בשביל אופניים" יכולה לייעץ לכם באשר להיערכות הנדרשת כדי להפוך את מקום העבודה ל"ידידותי לאופניים": תשתית; ציוד; עידוד ועידוד הדדי של העובדים, פעילויות מאורגנות, ועוד. לפרטים נוספים ותאום פגישה עם עמותת "ישראל בשביל אופניים": bike2work@bike.org.il 
 

תוכן עניינים
 
ג. צעד אחר צעד - איך להפוך לארגון ידידותי לאופניים
 
ד. למה לרכב על אופניים לעבודה? 
 
ה. מה הם אומרים - בארץ ובעולם
 
ו. מקורות מידע 
 

המדריך מבוסס על מדריך דומה שנכתב על ידי אגודת רוכבי האופניים במחוז ויקטוריה, אוסטרליה.

מדריך לתכנון חניה לאופניים במקום העבודה

נשלח 5 באפר׳ 2010, 13:16 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 5 באפר׳ 2010, 13:54 ]

מאת ערן שחורי, מועד פרסום: 5/4/2010
 

חנייה לאופניים הינה נושא חשוב לפחות כמו רשת שבילי אופניים. מי שחושש לאופניו כלל לא ישתמש בהם או שיקנה אופניים זולים והרכיבה לא תהיה מהנה עבורו. להלן הנושאים העיקריים אותם יש לקחת בחשבון כאשר מתכננים חניה לאופניים. 

המטרה: יותר אנשים רוכבים על אופניים, בתדירות יותר גבוהה.

 

נושא מס' 1: בחר מקום נוח ונגיש

התחשב במקום בו רוכבי האופניים רוצים לחנות, ולא בהכרח היכן הם אמורים לחנות.

 

נושא מס' 2: הצב מספר מספיק של מתקני חניה

מספר מתקני החניה חייב לספק את הצרכים הקיימים ולהתחשב בגידול צפוי במספר הרוכבים.

 

נושא מס' 3: תכנן מערך חניה ש"עובד"

בין מתקני החניה צריך להיות מרווח שיאפשר כניסה ויציאה נוחים כאשר החניון בתפוסה מלאה.

 

נושא מס' 4: ספק את מתקני החניה הנכונים

כאשר אתה בוחר את סוג המתקן שיש להתקין, התחשב בסוג המשתמש, השטח הזמין, ורמת הביטחון הנדרשת.

 

נושא מס' 5: עשה את החניון בטוח ומוגן

רוכבי אופניים ישתמשו במתקני חניה לאופניים רק אם הם מרגישים בטוחים ושהאופניים שלהם שמורים ומוגנים היטב.

 

נושא מס' 6: עשה אותו מושך (אטרקטיבי).

אם מקום החניה נעים ומזמין, אז אנשים ישתמשו בו.


למידע נוסף:

אם ברצונכם לקבל ייעוץ נוסף, תוכלו לפנות באמצעות המייל לעמותת "ישראל בשביל אופניים", שתשמח לסייע לכם לתכנן ולהקים חניה לאופניים בארגון בו אתם עובדים, במסגרת פרוייקט 'רוכבים לעבודה'.

מה הם אומרים - מנהלים ועובדים מדנמרק

נשלח 13 בפבר׳ 2010, 2:03 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 13 בפבר׳ 2010, 3:17 ]

BRFkredit
על בסיס תובנות שהחברה הגיעה אליהן בעצמה (חלקן קשורות להיבטים בריאותיים וחלקן להיבטים עסקיים), החליטה הנהלת החברה להתמקד בהיבט הבריאותי ובשיפור סביבת העבודה לכ-850 עובדיה. בין הפעילויות שהשיקה החברה בהקשר זה, היתה הצטרפותה בשנת 2009 לתכנית לעידוד הרכיבה לעבודה במסגרת פדרציית הרוכבים של דנמרק, במטרה להגדיל את שיעור העובדים שמגיעים לעבודה באופניים. החברה הקימה תשתית שכללה חניות מקוּרות ושמורות, השקיעה במקלחות ומלתחות נעימות, הקימה סדנה קטנה לתחזוקת אופניים, והעבירה שיעורים בתיקונים בסיסיים ואחזקה נכונה של אופניים. כל אחד מהעובדים קיבל במחיר מסובסד: קסדה, תרמיל גב, חליפת בטיחות. העובדים והמנהלים שחפצו בכך שותפו בתחרות 'רוכבים לעבודה' שנערכת על ידי פדרציית האופניים של דנמרק זו השנה ה-12.
 

משרד האנרגיה והאקלים של דנמרק
שר האנרגיה והאקלים הדני רואה באופניים ככלי תחבורה בריא, מהיר וידידותי לסביבה, אבל בניין המשרדים של משרד האנרגיה והאקלים הינו מבנה ישן, הממוקם כ"סנדביץ'" בין שני בניינים ישנים אחרים. לכן, מצאו מקום במחסן הבניין והפכו אותו למקום לחניית אופניים, אבל מכיוון שהמחסן היה צר מלהכיל, איפשרו להעמיד אופניים גם בצידי הרחוב, במקום שעד אז התנוססו עליו שלטים "חניית אופניים אסורה". שלטים אלה הוסרו תוך מעורבות של השר. הכינו חדר מחומם להחלפת בגדים, ורכשו כמה מעילים לצורך השאלה לעובדים שלא באו מצויידים כהלכה ביום מסויים.
 
עד היום לא נמדדו פליטות הפחמן הד-חמצני שנפלטות בדרכם של העובדים למקומות העבודה, ולכן חברות לא עשו מאמצים כדי להקטין את הפליטות הללו, ולא הקדישו לכך מחשבה ותקציבים.  בשנה הבאה מתכננים במשרד האנרגיה והאקלים לערוך קמפיין פנים משרדי במטרה לעודד עובדים להפחית את כמות ה-CO2 שהם פולטים בדרכם לעבודה, בין השאר באמצעות הגעה לעבודה באופניים. לצורך כך הם מתכוונים לחשב את פליטת ה-CO2 הנוכחית שלהם, ולמדוד את השינויים בפליטות האלו במהלך הפרוייקט.
 

שני מקומות עבודה אלו הם רק דוגמאות לארגונים רבים שנתקלים בתנאי בסיס שונים ונוקטים בגישות שונות בסיועה של פדרציית רוכבי האופניים של דנמרק.
 
מקור: פדרציית רוכבי האופניים של דנמרק

ארגונים וחברות בישראל שעובדיהם מגיעים לעבודה באופניים

נשלח 8 בפבר׳ 2010, 8:10 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 10 באוק׳ 2014, 1:42 ]

אנא מלאו את השאלון הקצר של צוות 'רוכבים לעבודה' בעמותת 'ישראל בשביל אופניים' - לחצו כאן

888 Holdings
 

כ-15 עובדים מגיעים לעבודה באופניים בתדירות משתנה. עובד אחד מגיע כל יום לעבודה באופניים.

- יש מקלחות (3 תאים) וארוניות אישיות בצמוד לחדר הכושר ותא מקלחת נוסף בצמוד למתקני החניה לאופניים בחניון הבנין.

- יש כמה עשרות מתקני חניה לאופניים באזור מגודר בקומת חניון. הגישה למתקני החניה לאופניים באמצעות כרטיס עובד.


אינטל חיפה
 

כ-4,000 עובדים, מהם יש כמה עשרות רוכבי אופניים .

- יש מקלחות

- יש מתקני חניה לאופניים

הבנין החדש בחיפה יהיה מוכן אחרי מאי. מכינים תשתיות לרוכבי אופניים.

 אינטל קריית גת
מתוך 1000 עובדים, בערך 20 מגיעים באופניים, 5 עושים זאת בקביעות בקביעות.

- בתוך החנייה יש חניה מגודרת לאופניים.

- יש מקלחות בחדר כושר,לא לכולם יש גישה לשם (לקבלנים אין אישור כניסה לחדר כושר)
 

אפלייד מטריאלס, רחובות
כ-20 רוכבים בקביעות.
- יש מתקני חניה לאופניים.
- יש מקלחות.
 

בניין גב-ים, הרצליה
כ-200 עובדים, מתוכם מגיעים כ-10-20 עובדים עם אופניים, לא בקביעות.
- יש מקלחות.


גוגל ישראל, תל אביב (Google)
- גוגל מעודדת עובדים להגיע באופניים.
- לפני מספר שנים גוגל (העולמית) חילקה אופניים לעובדים, ובכלל זה לעובדים בישראל.
- העובדים מקבלים הוצאות רכב גם אם אין להם רכב ובכך העובדים מרוויחים אם הם מגיעים באופניים.
- במשרדי גוגל ישראל יש מחסן עם כ-30 מתקני חניה לאופניים.
- קיים מקלחון עם כל האבזור הנחוץ (סבון, שמפו, כלי היגיינה וכד').
- גוגל מספקת מגבות ושרותי כביסה אישיים.


הדרים, נמל אשדוד
12 עובדים, מתוכם עובד אחד מגיע בקביעות באופניים.
- יש מקלחת אחת.
 

מולטילוק
 מבין עובדי המפעל יש עובד אחד שמגיע לעבודה באופניים.
- יש מקלחות.

מיקרוסופט, הרצליה וחיפה

בחברה עובדים כ-600 עובדים (בשני הסניפים). בכל אחד מהסניפים מגיעים כ-5-6 עובדים לעבודה באופניים.

החברה מעודדת הפחתת נסועה, הפחתת צריכת דלק ונסיעה משותפת.

ב-2 סניפי החברה (הרצליה וחיפה):

- יש כלובי אופניים מאובטחים

- יש מקלחות

- עובדי החברה שותפים ב-6 פרויקטים לעידוד רכיבת אופניים.

 


 מפעלי נייר חדרה

2000 עובדים, 12 רוכבים בקביעות לעבודה. מספר הרוכבים הולך וגדל בהתמדה.

- יש מקלחות

- יש חניית אופניים מאובטחת במצלמה (אבל אנשים מעדיפים להשאיר את האופניים לידם).

 


SAP רעננה

מתוך 1000 עובדים, מעל 40 רוכבים לעבודה.

- יש מקלחות.

- חנית אופניים מאובטחת בממ"ד.


עיריית פתח תקוה

כ-80 עובדים,מתוכם כ-6 עובדים רוכבים באופן קבוע.

- יש מקלחות.

 

עיריית תל אביב

- ע"פ מידע מהעובדת ממנה קיבלנו את המידע, אם היו תשתיות מסודרות הרבה עובדים היו באים לעבודה עם אופניים. 

- מתקן חניית האופניים המצוי מתחת לבניין העירייה מלא אך לא כל האופניים שייכים לעובדים. 
- מתקן החניה לאופניים אינו מאובטח.
- יש חדר אופניים (לא נעול) בקומת הקרקע (כניסה אחורית לבניין העיריה).
- אין מקלחות.
 

קבוצת ריינהולד כהן הכוללת את משרד עורכי הפטנטים ריינהולד כהן ואת משרד עורכי הדין גילת, ברקת ושות'

 כ-220 עובדים במשרד, מתוכם כ-15-20 מגיעים עם אופניים.
- יש מקלחות.
- יש חדר נעול לשמירת אופניים.
 

למה לרכב על אופניים - ההיבט הסביבתי

נשלח 7 בפבר׳ 2010, 5:19 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 8 בפבר׳ 2010, 12:53 ]

השפעה על ההתחממות הגלובלית: מניעת פליטה של גזי חממה - באזורים אורבאניים כלי רכב ממונעים הם גורם מרכזי לזיהום אוויר. רכיבה לעבודה של 10 ק"מ לכל כיוון יכולה לחסוך פליטה לאוויר של כ-1.3 טון גזי חממה מידי שנה (ANCS 2005-2010)בשנת 2001 קבעה מדיניות הסביבה האוסטרלית כי הורדת מספר כלי הרכב בערים הוא יעד מרכזי וזאת מפני שאלו אחראים ל-13% מכלל פליטות גזי החממה במדינה.
 
קיטון ההוצאה הציבורית הנדרשת לצורך הפחתת גזי חממה - ניתן להקטין את ההוצאה הציבורית הנגזרת מהמחוייבות שלקחה על עצמה מדינת ישראל בעקבות ועידת קופנהגן להקטין את פליטת גזי חממה, וזאת מכיוון שההשקעה בתחבורת אופניים הינה קטנה יחסית, וניתן לחסוך באמצעותה פליטות רבות של גזי חממה.
 
מניעת פגיעה בשטחים פתוחים - הקמת תשתית תחבורתית לאופניים דורשת שטחים קטנים בהרבה מאלו שנדרשים לכלי רכב ממונעים.
סלילת כבישים ומחלפים פוגעת בשטחים פתוחים ופוגעת במגוון הביולוגי גם כתוצאה מרעש, זיהום, ומעבר רכבים בשטחי מחייה של בעלי חיים שונים. שימוש בחלופות תחבורתיות אחרות כדוגמת שילוב של רכבת ואופניים יאפשר להקטין את הצורך בסלילת כבישים נוספים ומחלפים וימנע את הפגיעה המיותרת בשטחים פתוחים (ANCS 2005-2010).
 
שימוש קטן יותר במשאבים מתכלים של כדור הארץ - ייצור אופניים דורש כמות קטנה באופן משמעותי של משאבים מתכלים של כדור הארץ (חומר ואנרגיה). אופניים נזקקים ל-1/10 מהחומר הנדרש לייצור אופנוע, ול-1/50 מהחומר שנדרש לצורך ייצורה של מכונית בגודל בינוני.
 

למה לרכב על אופניים - חסכון כספי לעובד, למעסיק, ולמדינה

נשלח 6 בפבר׳ 2010, 11:39 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 4 באפר׳ 2010, 3:16 ]

חסכון לעובד
 
שימוש באופניים ככלי תחבורה חוסך כסף מפני שאינו צריך לקנות דלק ומפני שהוא מפחית את בלאי הרכב. ההוצאות הנחסכות:
 - ביטוחים,
 - בלאי,
- תשלום על דלק,
- טיפולים לרכב,
- חניה (לרוב חינם),
- קנסות.
 
חיסכון כספי
אוסטרליה: עלות רכישה ואחזקה של אופניים עומד על כ-1% מעלות רכישה ואחזקה של רכב (לשכת האופניים האוסטרלית, 2008).
 
ארה"ב: לפי אגף התחבורה של ויסקונסין, החיסכון הנובע מרכיבה על אופניים בארה"ב הוא כ-40 סנט לכל ק"מ. כך רכיבה יומית של כ-5 ק"מ חוסכת במשך שנה כ-390$ (סכום המספיק לרכוש אופניים וקסדה חדשה). השקעה במכונית עולה לאמריקאי הממוצע בין 3,000 ל-5,000 דולר לשנה בממוצע, ואילו אופניים עולים כ-200-300 דולר לשנה.
 
קנדה: מחישוב העלות השנתית של אחזקת רכב פחות העלות השנתית הנדרשת לאחזקת אופניים עולה כי בעל רכב שמוותר עליו, ישאר עם תוספת הכנסה פנויה בסך של כ-5,000 עד 6,000 דולר. 
(Detour's Urban Source, 2003, Transporting ourselves to Sustainable Economic Growth).
 
חיסכון בזמן
אנשים יכולים לתהות כיצד רכיבת אופניים חוסכת בזמן, אך כאשר אדם נוסע ברכבו הוא משקיע זמן רב במציאת חנייה, באיתור מיקום הרכב במגרש חנייה, ובהליכה למכון כושר כדי להתעמל.
 
מחקר שערכו בשנת 2000 Dekoster ו-Schollaert מצא כי רכיבה על אופניים היא אמצעי התחבורה העירוני המהיר ביותר בערים אירופאיות כאשר המרחק מנקודה לנקודה הוא קצר ומגיע למרחק של עד 8 ק"מ באזור עירוני צפוף. (Dekoster, Schollbert, 2000, The way ahead for towns and cities, European Commission).
 
במחקר שנערך בעיר קנברה שבאוסטרליה, נמצא שאופניים נסעו במהירות של כ-19 קמ"ש, ואילו מכוניות נסעו בעיר במהירות של 13 קמ"ש עד 19 קמ"ש בממוצע. (Australian Greenhouse Office, Effective Speeds: Car Costs are Slowing Us Down, 2004).
 
חסכון בזמן חנייה - ניתן להחנות את האופניים כמעט בכל מקום וקרוב יותר ליעד אליו רוצים להגיע ובכך לחסוך זמן ותסכול.
 
זמן שמוקדש לרכב - לפי מחקר שנערך בארה"ב, אמריקאי ממוצע מקדיש למכוניתו כ-1600 שעות בשנה בנהיגה, חניה, רחיצה, ועבודה כדי לממן את התשלומים על הרכב. במהלך שנה נוסע האמריקאי הממוצע כ-12,000 קילומטר בממוצע. מכאן שהאמריקאי הממוצע נהג במהירות אפקטיבית של פחות מ-10 קמ"ש לכל שעה שהוקדשה למכונית.  (Ivan Illich, Energy and Equity, 1974).
 
רכיבה על אופניים גורמת לך להתבלט בעבודה - רכיבה על אופניים יכולה להראות למנהל שיש לך מוטיבציה, אמינות ויכולת התמדה וזאת מפני שאנשים שרוכבים לעבודה מקבלים תשומת לב מפני שהם רוכבים ולא נוסעים לעבודה. תשומת לב כזו יכולה להבליט את העובד משאר חבריו לעבודה ולזכות אותו בקידום בעבודה.
 
הקטנת עלויות ויתרונות נוספים למעסיק שמעודד הגעה לעבודה על אופניים

פחות ימי מחלה, יותר ימי ייצור - מקום עבודה בו מתקיימת פעילות לעידוד פעילות גופנית יכול להפחית בטווח הקצר את מספר ימי המחלה של העובדים בשיעור של 6%-32%, להפחית את עלויות תשלומי הוצאות בריאות ב-20% עד 55%, להגדיל את שיעור היצור ב-2% עד 52% ולהפחית רמת מתח העובדים USDHS,2002)).
 
חברת פסיפיק בל דיווחה כי מאז החלה ליישם תוכנית של פעילות גופנית לעובדים, ירד שיעור ההעדרות מהעבודה בכ-0.8% ובכך חסכה החברה כ-2 מיליון דולר בשנה (DLSLR, 2010). חברת ביטוח חיים בקנדה מצאה כי שיעור התפוקה של עובדים שהשתתפו בתוכנית כושר שיזמה החברה עלה בכ-4% לעומת עובדים שלא השתתפו בה (DLSLR, 2010).
 
ימי מחלה - בשנת 2006 מצא המרכז לפיקוח על מחלות בארה"ב כי עובדים אשר סובלים מהשמנת יתר הפסידו כמעט פי שניים יותר ימי עבודה משאר העובדים, והדבר עלה למעסיקים כ-4 מיליארד דולר מידי שנה ואף יותר מכך באובדן כושר יצור.
 
שיפור תפוקה - מספר מחקרים הראו שעסקים שמעודדים את עובדיהם להגיע לעבודה באופניים זוכים בתפוקה משופרת כתוצאה מהשיפור שחל בבריאות הפיזית והנפשית של העובדים. עובדים שרוכבים על אופניים הם דייקנים יותר ולוקחים פחות ימי מחלה.
(Shayler, M. et.al, 1993, Bikes Not Fumes: The emission and health benefits of a modal shift from motor vehicles to cycling. Cyclist's Touring Club, Surrey)
 
מחקר שערך מכון הבריאות במקומות עבודה באוסטרליה מצא כי עובדים בריאים יעילים מספר שעות רב יותר בעבודתם מאשר עובדים לא בריאים ביחס של 143 בחודש לעובדים בריאים מול 49 שעות בלבד של עובדים שאינם בריאים. Watson Wyatt Worldwide הזהיר בשנת 2000 כי היעדרות ממקום העבודה והקטנת כושר היצור הנובעת ממנה עולה לחברה כ-17% מסך תשלומי המשכורת בשנה (Bicycle Victoria, 2009).
 
רשות התחבורה הבריטית מעריכה שמקומות עבודה שעודדו עובדים לרכב על אופניים קיבלו החזר של 1.3$ עד 6.5 דולר על כל דולר שהשקיעו בקידום הרכיבה, כתוצאה משיפור בתפוקה.
 (Shayler, M. et.al,1993, Bikes Not Fumes: The emission and health benefits of a modal shift from motor vehicles to cycling. Cyclist's Touring Club, Surrey)
 
תשלומי ביטוח בריאות - חברת קוקה-קולה דיווחה כי הוצאות תשלום ביטוח הבריאות עבור עובדיה ירדו בשיעור ממוצע של 500$ לעובד, כתוצאה מהחלת תוכנית כושר גופני לעובדים (DLSLR, 2010).
 
עלויות אחזקת רכב - שימוש באופניים ככלי רכב יקטין לחברה את עלויות החזקת צי הרכב, דלק, דלק, עלויות חניה, הוצאות נסיעה במוניות. במלבורן ובסידני עומדות עלויות חניה על 800$ מידי שנה.
 
הפחתת עומס על שטחי חניה
- במקום חנייה לרכב יחיד ניתן להחנות 8 אופניים בצורה אופקית ו-20 אופניים שעומדים בצורה אנכית.
- אם פעם בשבוע ישאירו העובדים את הרכב בבית וירכבו לעבודה הדבר יוביל לצמצום של 20% במקומות חנייה במקום העבודה. 
 
שיפור תדמית החברה - חברה "ידידותית לאופניים" נתפשת בעיני הציבור כתורמת להפחתת עומסי התנועה, מפחיתה את מידת זיהום האוויר וכתוצאה מכך היא נתפשת כידידותית לסביבה.
 
גיבוש חברתי - רכיבת עובדים לעבודה מגבשת קבוצות, ויכולה לשפר את הגיבוש החברתי בעבודה. 
 
התועלות למדינה שמעודדת שימוש באופניים ככלי תחבורה
 
הפחתת ההוצאה הפרטית והלאומית - אופניים הם אמצעי תחבורה חסכוני יחסית ברכישה, בתפעול ובתחזוקה. השימוש באופניים מביא עמו הפחתת ההוצאה (הפרטית והלאומית) על דלק, ולעתים גם חיסכון ניכר בהוצאות על חנייה. במשקי בית שבהם השימוש באופניים מאפשר לוותר על מכונית (למשל לעבור משתי מכוניות למכונית אחת), צפוי חיסכון ניכר מביטול ההוצאה על טיפולים, על תחזוקה, על רישיונות ועל ביטוח, וכן מביטול ההוצאה הראשונית על רכישת כלי הרכב המיותר (מחלקת המחקר של הכנסת, 2006). 
 
עלות-תועלת - להקמת תשתיות לאופניים ולפעולות הנדרשות במטרה לעודד את התושבים לרכב על אופניים יש עלויות כספיות, אך יש בצידן תועלות רבות שמביאות לחסכון כספי וסביבתי גדול. חלק ניכר מהחסכון נובע מקיטון ב"עלויות חיצוניות", שהן עלויות שאינן מושתות על התושב הבודד בגין הפעילות המזיקה, אלא נטמעות בסך המיסים שהוא משלם, ולפיכך התושב הבודד לא חש בקשר הישיר שבין המעשה שלו (נסיעה ברכב פרטי) לבין העלות החיצונית הגדולה שנובעת ממעשה זה (הצורך בסלילה ותחזוקה של הרבה כבישים, הוצאות בריאות הנובעות מנזקי זיהום אויר, הוצאות הנגרמות כתוצאה מתאונות דרכים ואינן מכוסות בביטוח, זמן מתבזבז עקב גודש בכבישים, נזקי ההתחממות הגלובלית הנובעות מפליטת גז פחמן דו-חמצני. ועוד).
 
לפי מחקר שנערך בנורבגיה, התשואה על ההשקעה בתשתית אופניים היתה גדולה פי 4 עד 5 מהסכום שהושקע.
(Transportation Research Part A: Policy and Practice, Vol. 38, No. 8., October 2004).
 
קיטון במספר הנפגעים בתאונות דרכים - מספר גדול של אנשים נפגע ונהרג כתוצאה מתאונות דרכים, ובהם נהגים, נוסעים, הולכי רגל, ורוכבי אופניים. תאונות דרכים גובות מחיר יקר מהקהילה. אופניים לא גורמים לנזקים כאלו. 
 
צמצום הצפיפות בכבישים והקטנת מצוקת החניה - צפוי כי שימוש מוגבר באופניים בערים יביא להקלת הצפיפות בכבישים בשעות העומס, ולהקטנת מצוקת החנייה בערים.
 
קיטון ההוצאה הנדרשת לבנייה ותחזוקה של כבישים - גידול בנסועת אופניים תקטין את עלות תחזוקת הכבישים כיוון שהבלאי הנגרם כתוצאה מרכיבה על אופניים נמוך לאין שיעור מהבלאי הנגרם כתוצאה מנסיעה ברכב. כל רכב שמוחלף באופניים מביא לחסכון שנאמד בכ-60 סנט לכל קילומטר נסועה.
(Shayler, M., 1993, Costing the Benefits: the Value of Cycling, Earth Resources Research Team. Cyclists Touring Club, Ledbury, Herefordshire, UK)
 
חיסכון בשימוש במשאבי טבע מתכלים - חיסכון בשימוש במשאבים מתכלים (דלק ושמנים) שיוביל לחיסכון בעלויות יבוא דלק. 
 
הפחתת זיהום אוירהאופניים, בשונה מכלי רכב, אינם פולטים גזים לאוויר. כלי הרכב אחראים על 70% מפליטת הפחמן החד-חמצני לאוויר, 45% מהניטרוגן ו-18% מסך כלל הגזים שפולט האדם לאוויר. העדפת השימוש באופניים ככלי תחבורה על פני נסיעה ברכב תורמת לשיפור איכות האוויר וקיטון בכמות גזי החממה שנפלטים לאויר ותורמים להתחממות הגלובלית (Bicycle Federation of Wisconsin). נמצא כי באנגליה העלויות הנגרמות מזיהום האוויר מגיעות ל-19 מיליארד דולר מידי שנה. הוצאות בגין רעש שנובע מתחבורה נאמדות ב-3 מיליארד דולר מידי שנה באנגליה. 
 
הפחתת זיהומי קרקע ומים - הפחתת זיהום מים כתוצאה מחלקי גומי מצמיגים שמוסעים על ידי הגשמים אל מאגרי מי התהום והפחתת כמויות של שמנים ודלקים שדולפים מהרכבים, נשטפים אל מי התהום, ומזהמים את מקורות המים.
 
הקטנת ההוצאה הציבורית על בריאות - כתוצאה מהקטנת הנזקים הבריאותיים הנגרמים מזיהום אויר, ניתן יהיה להקטין את מספר המיטות בבתי חולים, ולהקטין את ההוצאה הציבורית על בריאות.
 
הפליטות ממנועי כלי רכב הינם בין התורמים העיקריים לזיהום אוויר. הם אחראים ליותר ממחצית הפליטות של תחמוצות חנקן (NOX), פחמן חמצני (CO), וכמעט מחצית מהפליטות של הידרוקארבונטים. פליטות ממנועי רכב הינן הגורם העיקרי בערים של תחמוצות זרחניות (SOX), רכיבים אורגניים נדיפים (VOCs), וחלקיקים.
 
מדיווחים בארצות שונות (ובכללן ישראל) עולה כי זיהום אוויר גורם למקרי מוות במספר גדול יותר ממספר ההרוגים מתאונות דרכים. באוסטרליה, כדוגמה, 2,400 מתוך 140,000 מקרי מוות בשנה קשורים לנזקי זיהום אוויר, הרבה יותר מ-1,700 הרוגים בשנה מתאונות דרכים באוסטרליה.
(Air pollution 'bigger killer than road accidents', Sydney Morning Herald, March 2, 2004)
 
קיטון ההוצאה הציבורית הנדרשת לצורך הפחתת גזי חממה - ניתן להקטין את ההוצאה הציבורית הנגזרת מהמחוייבות שלקחה על עצמה מדינת ישראל בעקבות ועידת קופנהגן להקטין את פליטת גזי חממה, וזאת מכיוון שההשקעה בתחבורת אופניים הינה קטנה יחסית, וניתן לחסוך באמצעותה פליטות רבות של גזי חממה.
 
 התועלת לסוחרים באזור עירוני שיש בו רשת שבילי אופניים
 
עליה במחזור הכספי של בתי עסק - כאשר ממתנים את תנועת המכוניות באזורים מסויימים ומעודדים הליכה ורכיבה על אופניים באזורים כאלו, עולה בדר"כ נפח הפעילות המסחרית באזור. ניתן לראות זאת במספר הגדל של הולכי רגל, המחזור הכספי והרווחים של בתי העסק באזור. מחקר שנערך בגרמניה תומך במסקנות אלו. באזורים שנבדקו במחקר נמצאה עלייה שבין 5% ל-20% במחזור הכספי.
(European Commission, 1999, Cycling: the way ahead for towns and cities.)
 
שיפור במוניטין של בתי עסק שמשקיעים במתקני חניה לאופניים עבור לקוחותיהם - מתקני חניה איכותיים ונראים מרחוק עוזרים להעלות את פרופיל בית העסק כארגון מודרני שמתייחס ברצינות לאופניים כאל כלי תחבורה.
 
התועלת לבעלי דירות ונדל"ן באזור עירוני שיש בו רשת שבילי אופניים 
 
עליה בשווי נכסי נדל"ן - שווי דירות ונכסי נדל"ן באזור שיש בו רשת של שבילי אופניים עולה ביחס למצב שבו אין רשת כזו. 
 

למה לרכב על אופניים - ההיבט הבריאותי

נשלח 5 בפבר׳ 2010, 8:58 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 8 בפבר׳ 2010, 12:54 ]

כללי
העיסוק בפעילות גופנית פיזית מסייע למנוע מחלות, תורם לבריאות תקינה, מקטין את ההוצאות הרפואיות של תרופות וטיפולים שונים. גם מעסיק שעובדים אצלו עובדים בריאים נהנה, כיוון שעובדים כאלו נעדרים פחות כתוצאה ממחלות, ותפוקתם גבוהה יותר.
 
מרגישים טוב יותר, מרגישים צעירים יותר
רכיבה על אופניים תורמת לא רק ליכולת הפיזית של האדם, אלא גם ליכולת הרגשית/נפשית שלו. לפי RealAge.com, רכיבה על אופניים עושה אותך מאושר יותר. מחקרים הראו שאימון גופני באופן קבוע מפחית רגשות שליליים, מפחית חרדה, כעס ומתח ולכן עושה את האדם שמח יותר באופן כללי. אנשים שרוכבים לעבודה חשים מסופקים יותר במקום עבודתם, הופכים ליצרניים יותר ומפסידים פחות ימי עבודה (Bicycle Federation of Wisconsin). אנשים רבים שרוכבים לעבודה מציינים כי רכיבת אופניים אל וממקום העבודה היא החלק המהנה ביותר במשך היום עבורם.  
 
אנשים שרוכבים באופן סדיר נהנים מכושר גופני של אנשים שצעירים מהם ב-10 שנים (על פי מחקר שנעשה עבור קרן בריטית למחלות לב).
 
שמירה על בריאות תקינה ומניעת מחלות
חשש מפציעה - איגוד הבריאות הבריטי שם לב שאנשים מעוניינים לרכב על אופניים אבל הם חוששים מכך שרכיבה על אופניים אינה בטוחה. מחקר בריטי מצא שרכיבה על אופניים באופן סדיר נותנת תגמול נטו לבריאות האישית (net benefit to personal health) שעולה על הסיכון לפציעה ברמה של 20 ל-1.

(Andersen, LB, Schnohr, P, Schroll, M & Hein, HO, All-cause mortality associated with physical activity during leisure time, work, sports, and cycling to work, Archives of Internal Medicine; Jun 12, 2000; 160, 11; pg. 1621).

 
הוצאות רפואיות קטנות יותר - מחקר שנערך במרכז לפיקוח על מחלות בארה"ב מצא שאנשים שעוסקים בפעילות גופנית מוציאים, בממוצע, פחות כסף על הוצאות רפואיות בהשוואה לאנשים שלא עוסקים בפעילות גופנית. באותו מחקר נמצא כי אנשים העוסקים בספורט נוטים להתאשפז פחות בבתי-חולים וצרכו פחות תרופות מאשר אנשים שלא עוסקים בפעילות גופנית (USDHS,2002).
 
פחות מחלות לב, פחות סוכרת, פחות השמנה, פחות תסמיני דיכאון וחרדה - על-פי המלצות ארגון הבריאות העולמי, חצי שעה יומית של הליכה מואצת או רכיבה על אופניים, אפילו בכמה פרקי זמן נפרדים של 10–15 דקות כל אחד, עשויה להביא עמה את אלה: הפחתה של 50% בסיכון לתחלואה במחלות לב, בסוכרת מטיפוס 2 ובהשמנת יתר; הפחתה של 30% בסיכוי לפתח יתר לחץ דם; ירידה ניכרת בלחץ הדם של הסובלים מיתר לחץ דם; הפחתת התחלואה באוסטיאופורוזיס; הקלת תסמיני דיכאון וחרדה ומניעת נפילות בקרב קשישים (מקור: מחלקת המחקר של הכנסת, 2006).
 
רכיבה על אופניים מידי יום למשך 30 דק' מפחיתה ב-50% את הסיכון למחלות לב, סכרת והשמנת יתר, ומפחיתה ב-30% את הסיכון ללחץ דם גבוה (Buis,2000). פעילות גופנית שכללה רכיבה על אופניים והליכה כפעילות כושר יומיומית עדיפה לטווח הארוך יותר מאשר פעילות גופנית בחדר כושר (Hillsdon,1995).
 
ארגון הבריאות העולמי דיווח בשנת 2000 על השיפור שחל כתוצאה מעיסוק בפעילות גופנית כמו רכיבת אופניים:
- תוחלת החיים גבוהה יותר לעומת אלו שלא מבצעים פעילות ובנוסף איכות החיים עולה כתוצאה מהעיסוק בפעילות הגופנית.
- ילדי בית-ספר שמתעמלים באופן קבוע בריאים יותר ומקבלים ציונים גבוהים יותר מאלו שלא מתעמלים.
- אנשים אשר אינם מתעמלים חשופים פי 2 לפתח מחלות לב.
- רכיבת אופניים עוזרת להוריד לחץ ומתח ועוזרת להפיג קשיים נפשיים בכך שהיא משפרת את תחושת הערך העצמי של האדם.
 
אפקטיבי יותר וזול יותר ממכון כושר - מחקר אמריקאי מצא שהכנסת תרגילי כושר לתוך ההתנהגות היומיומית הרגילה שלנו הינה בעלת יחס עלות-תועלת טוב יותר לעומת תירגול מובנה, לדוגמה באמצעות מכון כושר. זה מכיוון שפעילויות כמו רכיבה והליכה הינן זולות יותר וכן מכיוון שאנשים אינם מתמידים בפעילות במכון כושר כפי שהם מתמידים בפעילות ההתנהגותית הרגילה.
(Sevick, M.A. et al, Cost-effectiveness of lifestyle and structured exercise interventions in sedentary adults, American Journal of Preventive Medicine, 2000).
 
מניעת השמנה
פעילות גופנית של הליכה או רכיבה על אופניים גורמת להורדת משקל ולהורדת שיעור השומנים בגוף (Active Living Research).
 
 
קיטון בהוצאות בריאות ברמה הלאומית
מחקר שנערך במרכז לפיקוח על מחלות בארה"ב העריך כי אם שיעור העוסקים בפעילות גופנית בקרב 88 מליון אזרחים אמריקאים שהינם מעל גיל 15 יעלה, אזי ניתן יהיה להפחית את העלות השנתית הישירה על הוצאות רפואיות ב-76.6 מיליארד דולר (USDHS,2002). 
 
על פי מחקר שנערך בארה"ב, הוצאות בריאות עבור אלו שמבצעים פעילות גופנית נאמדת בכ-1,019 דולר בממוצע לשנה, לעומת כ-1,349 דולר בממוצע, עבור אלו שלא מבצעים פעילות גופנית. השקעה של 1 דולר בפעילות גופנית (זמן וציוד) חוסכת 3.2 דולר בהוצאות רפואיות. (WHO/CDC 2000).
 

הקדמה

נשלח 30 בינו׳ 2010, 1:10 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 17 במאי 2010, 5:40 ]

טיפוח סביבת עבודה שמחה, בריאה, ופרודוקטיבית טובה לעסקים ולעובדים גם יחד. יש להניח שצוות העובדים בארגון שלך מוטרד וגם מושפע משינוי האקלים, ממחיר הבנזין, מזיהום האוויר, מגודש התנועה ומבעיות רפואיות. במתן עידוד לצוות שלך להגיע לעבודה באופניים ברכיבה על אופניים יכולה להיות לך השפעה חיובית על כל אחד מהנושאים הללו.
 
השילוב של תשתית ידידותית לאופניים עם רוח ארגונית שמעודדת  הגעה לעבודה באופניים תשפר את האטרקטיביות שלך כמעסיק, תשפר הביצועים הסביבתיים של הארגון, ותשפר את הדרך בה נתפש הארגון שלך בעיני הקהילה. יכולה להיות לכך גם השפעה חיובית על התוצאות הכספיות באמצעות חסכון כספי שיושג באמצעות הקטנה אפשרית של שטחי חניה, קיטון בהוצאות מוניות וצי מכוניות וקיטון בהוצאות דלק.
 
המדריך שלפניך יכול לסייע לך להפוך את הארגון שלך לארגון ידידותי לאופניים, אשר מעודד רכיבה על אופניים ויוצר תרבות ארגונית שרואה באופניים ככלי תחבורה לגיטימי ונורמלי. המדריך מספק מידע על incentives ועל תשתיות פנים-ארגוניות שיעודדו את צוות העובדים להגיע לעבודה באופניים.
 
הדוגמאות המוצגות במדריך מדגימות את העובדה שרכיבה על אופניים הופכת בכל העולם לדרך תחבורה מקובלת.
 
עמותת "ישראל בשביל אופניים" מסייעת להנהלות ארגונים להטמיע "תרבות אופניים" ולעודד הגעה לעבודה באופניים. אם אתם מעוניינים לשמוע פרטים נוספים, שילחו לנו הודעה לכתובת bike2work@bike.org.il.
 

מה הם אומרים - מנהלים ועובדים מאוסטרליה

נשלח 29 בינו׳ 2010, 7:09 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 17 במרץ 2010, 14:19 ]

Hawker De Havilland
 

Hawker De Havilland היא חברת בת של בואינג, ודוגמא מצוינת לחברה ידידותית לרוכבי אופניים בין כל סניפי החברה.

 

תחום עיסוק: החברה עוסקת יצור חלקים למטוסים עם מחזור שנתי של 300 מיליון דולר.

מספר עובדים: לחברה שני אתרים באוסטרליה, באתר אחד עובדים 225 עובדים ובשני 1,300 עובדים.

 

"הנושא גיבש סביבו אנשים מכל רחבי החברה" ,אומר טוני קרולאן, מנכ"ל מחלקת עסקים בחברה ורוכב אופניים מושבע. הוא הוסיף כי החברה תמיד מנסה למצוא דרכים לשפר את בריאות העובדים והרעיון של רכיבה לעבודה היה רעיון נפלא שעלה מקרב העובדים עצמם ולא כהנחיה מהנהלת החברה. אלו שרוכבים לעבודה זוכים להכיר אנשים ממחלקות אחרות בחברה, אותם לא היו זוכים להכיר אלמלא רכבו יחד לעבודה."

 

"חברת בואינג רוצה לזכות בתו תקן ISO14001 אשר ישקף את מחוייבות החברה לשמירה על הסביבה. אחת הדרישות לקבלת תו התקן היא הפחתת הזיהום הנפלט מכלי הרכב של החברה. העובדים שמגיעים לעבודה באופניים במקום ברכב ממונע תורמים למאמץ לשמור על הסביבה כחלק ממדיניות החברה ולכן אנו שמחים לעודד את העובדים לרכב לעבודה. בנוסף, אנו מאמינים כי רכיבה על אופניים מעלה את רמת התפקוד של העובדים ועוזרת להם לשמור על הגזרה - כלומר, מצב בו כולם נהנים."

 

סימון ווטהד הוא מהנדס עיצוב בחברה אשר יזם בשנת 2003 את הקמתה של קבוצת רכיבה בחברה. הוא מספר כי הדבר היה חשוב לו ולכן הכין תוכנית עסקית פשוטה שדרשה השקעה קטנה על מנת לפתח בחברה קבוצת רכיבה. את התכנית העסקית הציג בפני מנהלי החברה הבכירים. התוכנית כללה תכנון פעילויות לעידוד הרכיבה, חוקים, עלויות והטבות לחברה מעידוד רכיבה לעבודה. קבוצת הרכיבה עיצבה חולצה משלה אותה יכולים העובדים לרכוש ובנוסף מופץ עלון דו-חודשי לעובדים בנושא רכיבת אופניים לעבודה.

 


מחלקת התחבורה, אנרגיה ותשתיות, דרום אוסטרליה

 

סוג הארגון: מחלקה ממשלתית.

מספר עובדים: כ-2,000 עובדים.

 

המחלקה בנתה מספר רב של מתקנים עבור רוכבי האופניים מקרב העובדים, כגון: חנייה מסודרת, חדרי הלבשה ממוזגים, מקלחות, תאי אחסון, חניית אופניים למבקרים. בעונת החורף המתקנים בתפוסה של 75% ובשאר העונות שיעור התפוסה גבוה יותר. אנדראה פירס העובדת במחלקה מספרת שהיא רוכבת לעבודה 3 ימים בשבוע וב-2 הימים הנוספים היא רצה מרחק של 7.5 ק"מ ובערב חוזרת באוטובוס.

 

גימה קירנף מספר כי המחלקה נמצאת בבניין בן 12 קומות ובכל קומה יש אדם אשר אחראי על נושא רכיבת האופניים, אליו יכולים העובדים לפנות על מנת לתת משוב להנהלת המחלקה לגבי הפעילויות והמתקנים.

 

ג'רמי צמפיון היה אחד מהעובדים הראשונים במחלקה אשר עודדו את נושא רכיבה על אופניים לעבודה מספר כי לפני 10 שנים היה מספר קטן מאוד של אנשים שרכבו לעבודה וכי התשתיות בבניין לא היו מספקות, אך כיום רוכבים לעבודה ביחד כ-30 עובדים בכל יום אשר מתאימים את סדר היום שלהם כך שיגיעו לעבודה בין 7 ל-10 בבוקר.

 


ARUP

 

תחום העיסוק: עיצוב והנדסה. מחזור שנתי של למעלה מ-100 מיליון דולר.

מספר עובדים: כ-1,300 עובדים הפזורים ב-8 אתרים שונים ברחבי אוסטרליה.

 

החברה פיתחה תוכנית של "תחבורה ירוקה" בעזרת אגף התשתיות כחלק מיוזמת "Travel Smart". החברה החליטה לעודד את עובדיה להגיע לעבודה באמצעות תחבורה ציבורית, רכיבה על אופניים, או הליכה ברגל וזאת על ידי פיתוח מדיניות שכללה:

  1. מתן הלוואה לעובדים בסך של 2,000 דולר ללא ריבית, לטובת רכישת אופניים וציוד רכיבה.
  2. החברה ממנת מידי חודש ארוחת בוקר באחד מבתי הקפה באזור לעובדים שרוכבים לעבודה.
  3. מתקיימות הרצאות בנושאי בטיחות ברכיבת אופניים ודרכים להימנע מתאונות.
  4. הוקם אתר אינטרנט לטובת עובדי החברה בו מוצגות מפות עם מסלולי רכיבה מומלצים ועצות לרכישת ציוד רכיבה.
  5. הוקם צוות רוכבים וותיקים אשר מעודד ומלווה עובדים שמחליטים לרכוב לעבודה.
  6. הוקמו מתקני תשתיות עבור הרוכבים שכוללים: חניה מאובטחת, מקלחות, חדרי הלבשה, עמדת גיהוץ ויבוש בגדים.

בנוסף לכל אלו, החברה לא מספקת יותר למנהליה מקום חניה ללא תשלום. הוקמו מאגרי אופניים ציבוריים לעובדי החברה לשימוש במקום מוניות והדבר גרם לחיסכון של 50% בהוצאות החברה על תשלום למוניות.

 

בסניף סידני ניתן לראות עד כמה הפרוייקט זוכה להצלחה. מתוך 350 עובדים בסניף, 40-30 רוכבים מידי יום לעבודה. כ-95% מהעובדים עושים שימוש באמצעי תחבורה שאינם רכב פרטי.  

 

מייקל אדלר, מקדם נושא רכיבת אופניים בחברה, מספר כי אימוץ תוכנית "תחבורה ירוקה" עוזר לחברה להתחרות על משיכת עובדים מוכשרים. אנדרו ויסדום מוסיף כי העידוד ותמיכת ההנהלה ברכיבת אופניים שולחת מסר ברור אודות הערכים שהחברה מאמינה בהם.

 


חשיבות התשתיות לאופניים - City of Brisbane

 

ג'וד מונרו, מנכ"ל עיריית Brisbane: "שידרגנו את תשתיות האופניים שלנו. השיפורים שעשינו עודדו רוכבים נוספים להגיע לעבודה באופניים, כך שהשגנו את היעד מעבר למטרה המקורית שלנו, שהיתה הורדת מספר האנשים שמגיעים לעבודה במכונית ב-10%."

 


חשיבות עריכתו של סקר צרכים מקדים  - Woodside Energy

 

כאשר עברה חברת Woodside Energy למבנה יחיד בו רוכזו עובדים משמונה אתרים נפרדים, היא תיכננה להכין תשתית מתאימה עבור רוכבי האופניים. "הכוונה הראשונית היתה להכין מקומות חניה ל-100 אופניים" אומרת אנדי מיילס-טווידי מ"וודסייד אנרג'", "אבל לאחר שעשינו בדיקה רנדומלית של מספר העובדים שמגיעים עם אופניים, גילינו שאנחנו זקוקים ל-220 מתקני חניה."

 

מקור: אגודת רוכבי האופניים של מחוז ויקטוריה, אוסטרליה


what inspires others to ride to work?

 

Museum Victoria's MV bicycle Fleet

Creating a Bicycle User Group at Museum Victoria has had more positive effects than we ever imagined.

The MuseumBUG recently played a major role in gaining approval for a new MV Bicycle Fleet.
The Museum’s Climate Change Committee (a staff group working to make our organisation more environmentally sustainable) and the MuseumBUG has more work to do to get the fleet up and running but getting the go-ahead was the biggest hurdle.

The BUG’s involvement in the development of the bicycle fleet has also ensured that broader rider needs and issues, like bicycle security, shower and change facilities, are given a higher priority in the organisation’s strategic planning.

The fleet itself will reduce the use of cars and taxis between the museum’s four sites and will encourage more staff to cycle more often. It is estimated that staff will travel on the Museum bicycle fleet for 7,500 km pa, and so actively contribute to a reduction in the Museum’s carbon footprint by the equivalent of 2.7 tonnes of greenhouse gas emissions per annum. The launch of the Museum Bicycle Fleet is planned for mid-2010.

Initiatives like the Museum’s BUG and Bike Fleet continue to help foster our already healthy cycling culture by supporting employees who cycle and promoting this excellent mode of transport.

Upon commencing new employees are informed about the great cycling culture at Museum Victoria and are directed to the MuseumBUG information (internal net) to orientate and inform them about facilities and bicycling tips and news internally and externally.

At Museum Victoria we developed our collective BUG voice to better demonstrate where new or improved facilities are required and can now say our BUG is also helping to make cycling a natural part of how we operate.

Museum Victoria’s - Ride to Work Day 2009
http://museumvictoria.com.au/about/mv-news/2009/ride-to-work-day-2009/

Source: bicycle victoria


Imagine pulling a 60kg chariot on your ride to work

In it, is someof the most precious cargo you can imagine. Our ride comes with a pre-school and school drop off for our two children, aged 4 and 6. The bike trailer is a neat two-seater blue module, connecting to the rear axle of the bike. It has a roll bar, harnesses and pivots independently so if you fall off your bike, it won’t move.

This year, my ride to work at the Children’s Hospital at Westmead was pretty typical. I farewelled hubby on his 15km ride to work. In a crazy school-morning sort of rush, the kids and I bundle our bags into the ‘boot’. They proficiently strap on their helmets and harnesses and we’re off. En route, we follow a bike lane along the 2km trip. Most cars give us a wide berth. Pedestrians stop in their tracks, jaws dropped, or laugh and shriek, “how cute!”.

Pre-school is our first stop where parking is not a problem for us. Back in the trailer and I tow my son to the local primary school. This is where I lock-up the trailer for their Daddy pick up in the afternoon. When we first began this routine, all the kids at school used to cluster ‘round to see the amazing buggy. They loved it and quite a few wanted a ride.

I now make the 13km journey to my workplace. It’s taken me years to find the right route. Most of it is bike lane or separate path. But there are a few dodgy places like trying to get through Parramatta. Like many cycle commuters, each morning, I am confronted with the mystery of the disappearing bike path, which I am yet to solve.

On Ride to Work Day, our Children’s Hospital BUG put on a spectacular array of goods and services. There was free food, coffee, lucky dips, a workshop for novices, and the local Bike Barn cycle shop supplied a mechanic called, “Doctor Bike”. We stick pins on a map proudly displaying our journeys. One pin showed a 40km one from the Blue Mountains.

Every time I arrive at my workplace, it feels like an achievement. Even though the entire trip takes about an hour and a half, it’s worth it for the role modelling, exercise, and plain old fun!
My ride to work, written by Julie Leask - Children’s Hospital at Westmead, Sydney NSW award winner of Best Ride to Work Story 2008

SOURCE: bicycle victoria


Nick lost 15kg simply by riding to work!

Nick received a bike for Christmas in 2007 and has been riding regularly since January 2008. Having been an occasional runner for many years he took up riding as it was a lower impact sport and wanted to set himself a personal physical challenge to ride in the ‘Around the Bay in a day’.


Nick lives in Blackburn (Victoria) and rides into work in Melbourne CBD twice a week along the Eastern Freeway bike track which is a 26km, one hour, one way commute. If Nick were to catch the train into work it would take him the same amount of time, door to door.

Nick has been riding to work since January 2008 and during this time he hasn’t changed his diet at all but lost 15kg simply by riding twice a week. He notices that he arrives to work with more energy and also sleeps better on the days that he rides.

Within his workplace at Money Managers there is a cycle friendly culture with shower facilities and bike storage.

The only influencing factors that alter Nick’s decision to ride into work is the weather and if he has early morning meetings.

Nick’s wife has also taken up riding again and rides a hybrid. She drives part way into the city, drops the kids at school and then rides into work in the city.

Nicks’ advice to new riders is to:
• Plan your route
• Decide what kind of bike you will ride according to your route (e.g. some road bikes are better off kept on the road rather than on some of the bike tracks)
• Leave a change of clothes at work so you don’t have to carry as many things in with you.

Source: bicycle victoria


BHP Billiton
At BHP Billiton we appreciate the tremendous benefits that cycling brings to our organisation: reduced environmental impact and a healthier and more productive workforce. These all contribute to our business success. The new BHP Billiton headquarters in Melbourne has secure bicycle parking, lockers, showers, and changing facilities for our staff. For the cost of three car spaces we have provided for over 50 cyclists.
 
I ride to work regularly. Cycling to work is a great way of incorporating exercise into my daily routine. Cycling provides an outlet from the demands of the job and gives me time to think. It also beats sitting in traffic. For some employees the ride to work is 30 minutes quicker than driving or catching public transport. 
 
Chip Goodyear

Chief Executice Officer,
BHP Billiton
 
Source: bicycle victoria

בחזרה לתוכן העניינים של המדריך לארגון "ידידותי לאופניים"  

מקורות מידע

נשלח 29 בינו׳ 2010, 7:00 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 9 באפר׳ 2011, 8:46 ]

Calculate the benefits
אוסטרליה: חשב את ערך התגמולים הנובעים מרכיבה לעבודה - Calculate the benefits
ארה"ב: הכלכלה של רכיבה על אופניים (ריכוז יתרונות) - Economics of Cycling
ארה"ב: כמה זה באמת עולה לך לנהוג? - מחשבון מקוון
 
Case Studies
 
סקר עמדות כלפי רכיבה על אופניים
אוסטרליה: סקר עמדות כלפי רכיבה על אופניים, 2009 - Why do people cycle (לסקרים נוספים - מדוע אנשים רוכבים)
 
עידוד רכיבה על אופניים
אוסטרליה: cycle instead
 
חניה לאופניים
ישראל: משרד התחבורה ומשרד הבינוי והשיכון - הנחיות לתכנון רחובות בערים - תנועת אופניים
אוסטרליה: הנחיות בנושא חניה לאופניים - Bicycle Parking General Code 
אוסטרליה: תכנון מתקני אופניים - bike parking

הנחיות ותקנים בקשר לבניית מקלחות

“Sacramento County Zoning Requirements for Bike Parking.”  2007. http://www.sacbike.org/sacbiking/parking/county_zoning_bike_parking.shtml

“Toronto Bicycle Parking Guidelines.” 2008.  http://www.toronto.ca/planning/pdf/bicycle_parking_guidelines_final_may08.pdf

"LEED NC 2009 SSc4.2 Alternative Transportation - Bicycle Storage and Changing Roms"http://www.leeduser.com/credit/NC-2009/SSc4.2#bev-tab

חקיקה והנחיות בקשר לתשתית אופניים
ישראל: משרד התחבורה ומשרד הבינוי והשיכון - הנחיות לתכנון רחובות בערים
ישראל: משרד התחבורה ומשרד הבינוי והשיכון - הנחיות לתכנון רחובות בערים - תנועת אופניים
אוסטרליה: תכנון אזורי באוסטרליה - Territory Plan 
אוסטרליה: הנחיות בקשר לתשתיות אופניים - Bicycle Facilities
 
משרדי תחבורה בעולם - התייחסות לאופניים באתר האינטרנט של המשרד
אוסטרליה: משרד התחבורה של מערב אוסטרליה - Bike West
 
סרטוני וידאו 
 
ארגונים ועמותות
אירופה: פדרציית רוכבי האופניים של אירופה - ecf
אוסטרליה: אגודת הרוכבים של מחוז ויקטוריה - Bicycle Victoria
ארה"ב: מרכז מידע להולכי רגל ורוכבי אופניים - http://www.bicyclinginfo.org/
 
 

שאלות נפוצות

נשלח 29 בינו׳ 2010, 6:59 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 28 באוק׳ 2010, 12:52 ]

האם רכיבה על אופניים הינה בטוחה?
מחקר שנערך בדנמרק במשך 15 שנה מצא שרכיבה על אופניים במשך שלוש שעות בשבוע, מורידה את שיעור התמותה ב-39% ביחס לקבוצת בקרה. אורח חיים "יושבני" במכונית מסוכן בהרבה מאורח חיים של רוכב אופניים. היעדר פעילות גופנית הוא גורם הסיכון המובהק ביותר למחלות לב. באוסטרליה מת אדם אחד בכל 10 דקות ממחלה הקשורה בלב. רכיבה על אופניים כהרגל מסייעת כנגד השמנה, סוכרת, דיכאון וכמה סוגים של מחלות סרטן.
 
החברה האמריקאית Exponent, שעוסקת בניתוח נתוני תאונות דרכים, השוותה את מספר ההרוגים שמותם קשור לפעילויות שונות, בהיבט של חשיפה לאותה פעילות. בשעה שמספר ההרוגים מקרב רוכבי האופניים לכל מיליון חשיפות היה 0.26, מספר ההרוגים מבין נוסעי המכוניות לכל מיליון חשיפות היה 0.47. מתוך השוואת הנתונים עולה שמבין אלו שיצאו לשחות, מספר ההרוגים היה 1.07 לכל מיליון חשיפות, ומבין אלו שיצאו לצלול, היה מספר ההרוגים 1.98 לכל מיליון חשיפות.
 
מה קורה אם רוכב נפצע בדרכו לעבודה?
ביטוח החובה שבהן חייב כל בעל רכב, מכסה את הפגיעות האישיות שנגרמות בתאונות דרכים. זה מכסה גם רוכבי אופניים שנפגעו באופן ישיר מרכב מנועי בתאונת דרכים. יש מדינות בעולם (לא בישראל) שיש בהן תכניות "ללא אשם", הנותנות פיצוי כספי בעיקר בגין הוצאות רפואיות.
עובד שנפגע בדרך אל העבודה או ממנה לביתו, צריך לבדוק אם הוא זכאי לכיסוי בעבור ההוצאות האישיות שנגרמו לו. הכללים של פיצוי עובדים אינם אחידים ותלויים במקרה הספציפי.
עובדים יכולים לבטח את עצמם בביטוח תאונות אישיות. יש כמה תכניות ביטוח ייעודיות לרוכבי אופניים, אשר רחד מהרכיבים שלהם הינו ביטוח תאונות אישיות. שווה לבדוק את סוג הכיסוי בתכניות ביטוח מטעם החברה.
 
כמה מקומות חניה, מקלחות, ולוקרים אנחנו צריכים להכין עבור רוכבי האופניים?
אנחנו מציעים את הקוים המנחים הבאים כנקודת התחלה להשקעה ראשונית. כאשר מספקים את התשתית הראוייה לרוכבים רואים בדר"כ גידול במספר הרוכבים, ולפיכך מומלץ לבחון מעת לעת את הצורך בהגדלת מספר המתקנים והמקלחות. קח בחשבון עובדים שיגיעו בקביעות באופניים, עובדים שיגיעו באופניים מעת לעת, ואורחים.
 מספר עובדים      מספר מקלחות  מספר מקומות חניה לאופניים
 20  1  1
 50  1  3
 150  2  8
 300  2  15
 500  3  25
 לכל 250 עובדים נוספים  1  10
הנחיות למספר מתקני חניה נדרשים במבני ציבור ולפי שימושי הקרקע מצויות במסמך "הנחיות לתכנון רחובות בערים - תנועת אופניים", בפרק החניה. החוק לעידוד רכיבה על אופניים צפוי לכלול דרישות להכנת מקלחות ומתקני חניה לאופניים בבניינים חדשים ובבניינים שעוברים שיפוץ.
 
כמה יעלה לי להפוך את מקום העבודה לידידותי לאופניים?
הרבה פחות ממה שהיית מצפה! אתה יכול להתחיל בדבר פשוט כמו רישום העובדים שלך ליום 'רוכבים לעבודה' (תוכל לברר פרטים בעמותת "ישראל בשביל אופניים" באמצעות דוא"ל bike2work@bike.org.il). השתמש בעניין שיגלו העובדים בארוע ליצירת קבוצת רכיבה. מידת ההשתתפות בארוע תאפשר לך לבחון את מידת ההתלהבות שמגלים העובדים לרכיבה על אופניים ואת התאמת התשתיות הקיימות.
 
יש הרבה שיפורי תשתית בעלי יחס עלות-תועלת כדאי, שאתה יכול לעשות. תופתע לגבי סכום הכסף שהארגון שלך יכול לחסוך כשיהפוך לידידותי לאופניים, ולגבי תקופת ההחזר הקצרה. חסוך כסף בכך שתבחר את המיקום הטוב ביותר, התקנת מתקני החניה הנוחים ביותר, ושימוש נבון בשטח הזמין לשימוש. אם חסר לך מקום או שאתה מחפש פתרון ביניים, שקול שיתוף פעולה עם עסק שכן או עם מכון כושר שנמצא בסמיכות לבניין שלך. 
 

1-10 of 14