BRFkredit
על בסיס תובנות שהחברה הגיעה אליהן בעצמה (חלקן קשורות להיבטים בריאותיים וחלקן להיבטים עסקיים), החליטה הנהלת החברה להתמקד בהיבט הבריאותי ובשיפור סביבת העבודה לכ-850 עובדיה. בין הפעילויות שהשיקה החברה בהקשר זה, היתה הצטרפותה בשנת 2009 לתכנית לעידוד הרכיבה לעבודה במסגרת פדרציית הרוכבים של דנמרק, במטרה להגדיל את שיעור העובדים שמגיעים לעבודה באופניים. החברה הקימה תשתית שכללה חניות מקוּרות ושמורות, השקיעה במקלחות ומלתחות נעימות, הקימה סדנה קטנה לתחזוקת אופניים, והעבירה שיעורים בתיקונים בסיסיים ואחזקה נכונה של אופניים. כל אחד מהעובדים קיבל במחיר מסובסד: קסדה, תרמיל גב, חליפת בטיחות. העובדים והמנהלים שחפצו בכך שותפו בתחרות 'רוכבים לעבודה' שנערכת על ידי פדרציית האופניים של דנמרק זו השנה ה-12.
משרד האנרגיה והאקלים של דנמרק
שר האנרגיה והאקלים הדני רואה באופניים ככלי תחבורה בריא, מהיר וידידותי לסביבה, אבל בניין המשרדים של משרד האנרגיה והאקלים הינו מבנה ישן, הממוקם כ"סנדביץ'" בין שני בניינים ישנים אחרים. לכן, מצאו מקום במחסן הבניין והפכו אותו למקום לחניית אופניים, אבל מכיוון שהמחסן היה צר מלהכיל, איפשרו להעמיד אופניים גם בצידי הרחוב, במקום שעד אז התנוססו עליו שלטים "חניית אופניים אסורה". שלטים אלה הוסרו תוך מעורבות של השר. הכינו חדר מחומם להחלפת בגדים, ורכשו כמה מעילים לצורך השאלה לעובדים שלא באו מצויידים כהלכה ביום מסויים.
עד היום לא נמדדו פליטות הפחמן הד-חמצני שנפלטות בדרכם של העובדים למקומות העבודה, ולכן חברות לא עשו מאמצים כדי להקטין את הפליטות הללו, ולא הקדישו לכך מחשבה ותקציבים. בשנה הבאה מתכננים במשרד האנרגיה והאקלים לערוך קמפיין פנים משרדי במטרה לעודד עובדים להפחית את כמות ה-CO2 שהם פולטים בדרכם לעבודה, בין השאר באמצעות הגעה לעבודה באופניים. לצורך כך הם מתכוונים לחשב את פליטת ה-CO2 הנוכחית שלהם, ולמדוד את השינויים בפליטות האלו במהלך הפרוייקט.
שני מקומות עבודה אלו הם רק דוגמאות לארגונים רבים שנתקלים בתנאי בסיס שונים ונוקטים בגישות שונות בסיועה של פדרציית רוכבי האופניים של דנמרק.
מקור: פדרציית רוכבי האופניים של דנמרק |