מאת: עמותת אור ירוק 9/1/2011
בגילאים הקטנים- נפגעים יותר
במבט על פי קבוצות גיל עולה מנתוני הלמ"ס,
כי ככל שהגיל נמוך יותר – עולים שיעורי ההיפגעות של רוכבי האופניים: 42%
מרוכבי האופניים שנפגעו הם ילדים ובני נוער בקבוצת הגיל 5-19. בגילאי 20-34
יורדים דרמטית שיעורי ההיפגעות ועומדים על 21%, בגילאי 35-49 שיעורי
ההיפגעות יורדים אף יותר ועומדים על 14%, ובקבוצת הגיל המבוגרת – 60-79 הם
עומדים על 12% בלבד.שמואל אבואב: "יש לשפר את נושא התשתיות לרכיבה על אופניים בערים ובדרכים בין עירוניות ובכך להקטין את הסיכוי של הרוכבים להיפגע בתאונה. זהו אינטרס לאומי, אשר לא רק יפחית את זיהום האוויר וישפר את רמת התחלואה בקרב האוכלוסייה, אלא גם יפחית משמעותית את נפח התנועה של רכבים בכביש ובכך יקטין את הסיכוי לתאונה. בנוסף, יש לקדם בחקיקה מתן עדיפות לרוכבי אופניים (כמו גם הולכי רגל ותחבורה ציבורית) בתוך הערים הגדולות". לכתבה באתר "אור ירוק" כתבות קשורות:
לדיון באתר גרופי
דיון בפורום אופניים ב"תפוז" בנושא חוק הקסדה - לחץ כאן תגובות נבחרות במסגרת הדיון בפורום אופניים ב"תפוז": איגוד האופניים, ישראל בשביל אופניים, מימצאים ממדינות אחרות, 1,822,975 רוכבי אופניים בקופנהגן אינם טועים, נראה לכם שהאיש בתמונה חושש לרכב ללא קסדה?, באוסטרליה פרויקט ההשכרה נכשל בגלל חוק הקסדה "חוק הקסדה" - סכנה לתחבורת האופניים בישראל - נייר עמדה של עמותת "ישראל בשביל אופניים" שהוגש בשנת 2007
British Opposition Leader Criticized for Riding Without Helmet. Should He Be?
Do Bike Helmets Save Lives? Or Do They Hurt Cycling? מצגת של איגוד הרוכבים הבריטי על בטיחות: Safety in Numbers What’s Limiting Bicycling Popularity? The Problem with Bicycle Helmets Helmet law makes nonsense of bike hire scheme Sevilla - Velo-City 2011 |
Sustainability.org.il > תחבורת אופניים >