מחקר עלות-תועלת קובע: "משתלם להשקיע בתשתית לאופניים"

נשלח 30 באוק׳ 2009, 2:12 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 24 בפבר׳ 2011, 0:07 ]
מועד פרסום: מרץ 2009. מקור: bikeforall.net
תורגם מאנגלית ע"י דנה לברטובסקי וערן שחורי
 

מחקר כלכלי שפורסם לאחרונה ממליץ לבצע "חשיבה מחדש" לגבי האופן שבו רשויות מתכננות עבור אופניים.

המחקר, שבוצע על ידי חברה אנגלית למחקר כלכלי (SQW), טוען כי יש להתייחס לתחבורת האופניים כאל כלי תחבורה מן המניין, ובאותה רצינות, אם אנו רוצים לקבל תמונה מלאה של היתרונות המיוחסים לתחבורה זו. 

המחקר שהוזמן על ידי ארגון "Cycling England", מציג את הדרכים בהן המתכננים של הרשויות המקומיות יכולים להשתמש במודלים כלכליים של "עלות-תועלת" על מנת להבטיח החזר טוב יותר של כל פאונד שהושקע בתחבורת אופניים.

לראשונה מציג המחקר מודל כלכלי לתכנון תשתית לתחבורת אופניים (CPM) אשר יסייע למתכננים המקומיים לקבל אומדן טוב למספר רוכבי האופניים שישתמשו בתשתית החדשה לצורך החזר ההשקעה בתשתית זו. המודל מראה מספר קטן באופן מפתיע של רוכבי אופניים נוספים אשר יתרמו לכך שההשקעה בתשתית הנדרשת לתחבורת אופניים תהיה משתלמת.

 המודל מוצא כי:

·         נדרש רוכב "רגיל" יחיד לאורך חיי הפרוייקט כדי להצדיק השקעה בסך של כ-16,000 דולר.

·         נדרשים 11 רוכבי אופניים בלבד לאורך חיי הפרויקט כדי להצדיק השקעה בסך של כ-160,000 דולר.

רוכב "רגיל" לצורך המחקר – אדם הרוכב 3 פעמים בשבוע עבור משך חיי הפרוייקט שמשוערך בכ- 30 שנה (לא חייב להיות אותו רוכב ספציפי).

המחקר משתמש במסקנות מחקר קודם אשר פורסם ב-2007 ע"י SQW. מחקר זה הראה את התרומה הכלכלית הנובעת מתחבורת אופניים. המחקר טען כי כתוצאה משיפור המצב הבריאותי, ירידה בעומס התנועה ושיפור איכות הסביבה, הרי שגידול של 50% במספר נסיעות האופניים ייצרו תועלות כלכליות בשווי של כ-21 מיליארד דולר עד לשנת 2015.

מדיניות הממשלה באנגליה מעודדת רשויות מקומיות לכלול את תחבורת האופניים בתהליך התכנון באמצעות מדריך מדיניות תכנון 13: תחבורה 7 (13PPG). ניתוח של הסיבוב הראשון של "תכנון תחבורה מקומית" (LTPS) החל מ- 02/2001 עד 06/2005, הראה כי מידת השימוש בתחבורת האופניים נמצאה מתחת לתחום המטרות שהוגדר מראש. רק 25% מתוך הרשויות המקומיות נחשבו כנמצאות "על המסלול" בדרך להשגת מטרות בתחום האופניים. נשאלת השאלה: מדוע?

פיליפ דרנטון, יו"ר Cycling England אומר כי: " אם לא יילקחו בחשבון כל היתרונות של תחבורת האופניים, נשקיע באופן שיטתי פחות ופחות בתחום זה. אופניים חייבים להתחרות באמצעי תחבורה אחרים על נתח ההשקעה, ודבר זה מצריך ראיות מוצקות באשר ליתרונות האופניים".

"אנו מאמינים שמודל תכנון תשתית לתחבורת האופניים ייתן לרשויות המקומיות מושג ברור יותר של ההחזר הצפוי מהשקעה בתחום האופניים".

תוספת של 230 מיליון דולר להשקעה באופניים ניתנה על ידי הממשלה בשנת 2008, הובילה ליצירתן של 11 "ערי אופניים" נוספות, וליצירתה של עיר האופניים הראשונה בבריסטול. 6 ערי האופניים הראשונות הושקו לראשונה ב-2005. הכספים משמשים גם לבניית 250 קישורים חדשים ובטוחים לבתי ספר ולתחנות רכבת ולצורך הדרכה במיומנויות רכיבה ל-500,000 תלמידים, כדי שישמשו אותם במאה ה-21.

 

למאמר באנגלית

Published Friday 20 March 2009
 
Power Point Presentation of the resarch - here
Another article in govermentbusiness.co.uk page 37

מאמרים קשורים
Comments