תושבים שמעוניינים להגיע עם האופניים לתחנת הרכבת באשקלון מגיעים למבוי סתום באמצע הדרך, כשהשביל נגמר. העירייה: "אנו מבצעים שבילי אופניים בהתאם לתוכנית האב" מאת שמוליק חדד, 16/10/2013לפני שנים אחדות נהגתה בעיריית אשקלון תוכנית אב לשבילי אופניים . אחד מהשבילים הראשונים שנסללו היה מפאתיה הצפון-מזרחיים של שכונת אפרידר אל תחנת הרכבת, ליד היציאה הצפונית מהעיר. אבל רוכבי אופניים המבקשים להגיע לתחנה טוענים כי שביל האופניים שלהם נגמר באמצע הדרך והם נאלצים לרדת לכביש ולסכן את חייהם. אחד מתושבי העיר העושה את דרכו באופניים לתחנת הרכבת מדי בוקר דרך רחוב מנחם בגין סיפר כי את הקטע הראשון עד הפנייה לאזור התעשייה הצפוני הוא עושה בבטחה על השביל הייעודי. הבעיה מתחילה מקטע זה ועד לתחנת הרכבת, משם נעלם השביל ומתחלף בדרך סלולה משותפת להולכי רגל ולרוכבי האופניים. "זו ממש סכנת נפשות", אמר הרוכב. "אני לא מבין מדוע לא המשיכו את סלילת השביל. אני נאלץ לעתים לרכוב מקטע זה במדרכה המיועדת להולכי רגל וכדי לא לפגוע בהם יורד לכביש הסואן ומסכן את חיי. יום יום אני רואה עשרות הולכי רגל ורוכבי אופניים שמשתמשים בדרך הזאת כדי להגיע לתחנת הרכבת ולמרכז הקניות, מה גם שבצומת לא קיים מעבר חצייה ויש סכנה של ממש". ![]() שביל האופניים - נגמר באמצע (צילום: צפריר אביוב) לפני כמה חודשים העלה האיש את הטענות בדף הפייסבוק של ראש העירייה, בני וקנין, אך לא נענה, לדבריו. בפנייה נוספת לראש העירייה ציין כי מאז שיושמה החלטת שר התחבורה לאפשר העלאת אופניים לרכבת, "יש עשרות של רוכבי אופניים מדי בוקר בדרך לתחנת הרכבת. לא אחת ראיתי מצבים של כמעט תאונות דרכים בין הרוכבים לכלי רכב בכביש". חודש לאחר פנייתו, קיבל מענה ממשה שמואל, נציב תלונות הציבור בעירייה, ובו נמסר: "העירייה מבצעת שבילי אופניים ברחבי העיר מדי שנה בהתאם לתוכנית העבודה השנתית ולתקציבים העומדים לרשותה". תשובתו של שמואל אינה מספקת את הרוכב, שטוען כי סלילת השביל לא הסתיימה למרות שעברו כבר יותר משלוש שנים: "זה כמו שהעירייה תבנה את בניין העירייה החדש שלה כשבחלק ממנו יהיו משרדים ובניית החלק השני לא תתבצע כי אין תקציב". מהנדס העירייה, דוד ירון, מסר כי "אנו מבצעים שבילי אופניים בהתאם לתוכנית האב". |
Sustainability.org.il > תחבורת אופניים >