הבינתחומי בעקבות MIT: מכשירים את הדור הבא של מפתחי אפליקציות סלולריות 22.6.2010 מאת בר בן-ארי 15 סטודנטים קיבלו משימה אטרקטיבית - לפתח אפליקציה שתעודד פעילות גופנית או תחזק את הקשר המשפחתי ■ התוצאה: משחק טריוויה לנסיעה משפחתית במכונית ומשחק שמעודד רכיבה על אופניים ■ כך נראים תוצרי השנה השנייה של מעבדת החדשנות במרכז הבינתחומי מאות אלפי האפליקציות הסלולריות שצצו מאז הגיע האייפון לעולם, הן הביטוי הברור ביותר למהפכת התוכן שמתרחשת בימים אלה. הדור הבא של מפתחי האפליקציות לסלולר הם אנשים מעולם התוכן בעלי ידע גם בתכנות. המרכז הבינתחומי בהרצליה זיהה מגמה זו והקים לפני שנה מעבדה לחדשנות במדיה בראשות אורן צוקרמן. שיתוף הפעולה בין בית ספר סמי עופר לתקשורת לבין בית ספר אפי ארזי למדעי המחשב, מייצר זו שנה שנייה ברציפות אפליקציות שעשויות לסמן את כיוון ההתפתות בתחום. במסגרת החופש האקדמי הסטודנטים המפתחים מתעלמים מהצגת היתכנות כלכלית, אך ברור כי ברקע קיים חלום ההתעשרות. בפרויקט השנה התמקדו הסטודנטים באפליקציות סלולריות שמטרתן לעודד פעילות גופנית וכן בחיזוק הקשר בין בני המשפחה. 15 סטודנטים, מסיימי המחזור הנוכחי של המעבדה, יציגו את פיתוחיהם מחר בקמפוס של המכללה. "אף אחד מהפיתוחים לא עבר לשלב המסחרי", אומר צוקרמן. "במכון המדיה-לאב של MIT עובדים באותו מודל. אני מעריך שבתוך ארבע-חמש שנים המעבדה תוציא יותר ויותר מוצרים מסחריים. ראינו שהצלחנו בשנה שעברה לזהות טרנדים חמים כמו אוגמנטד ריאליטי ושירות מבוסס מיקום". ההשוואה ל-MIT לא מקרית. צוקרמן, בעל תואר מאסטר ודוקטורט מ-MIT, הכריז לא פעם כי המודל לחיקוי הוא האוניברסיטה הטכנולוגית הנחשבת בבוסטון. גם השנה ליוו את הסטודנטים שורה של אנשי מקצוע, כמו אדן שוחט, יזם סדרתי, שותף בקרן הון סיכון ג'נסיס ומיזמי חברת פייס.קום; עומר פומרנץ, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת סאן; ואיתי פרייס, יזם בתחום הסלולרי. בין חברי הוועדה המייעצת של המעבדה נמצאים ארנה ברי, יאיר גולדפינגר ומנכ"ל גוגל ישראל מאיר ברנד.
אף אחת מהאפליקציות לא פותחה על האייפון. לדברי צוקרמן, לסטודנטים ניתנה
האפשרות לבחור במכשירי אנדרואיד, אייפון וחלונות מובייל, ורובם בחרו בנקסוס
1 של גוגל. הסיבה להיעדרות של האייפון היא שהדגמים שנמצאים בשוק עדיין לא
תומכים בריבוי משימות. לעודד רכיבה על אופניים בערים הקבוצה: סייקוסיטי (CycoCity) סטודנטים: חן אברבאנל, מיכל חכם ודניאל שיר. מלווים מקצועיים: איתי פרייס ונוני קם. הרעיון: משחק סלולרי שמטרתו לעודד רכיבה באופניים בעיר על פני שימוש בתחבורה מנועית. המשתתפים מקבלים מידע על אתרים שונים על פי מיקומם הגיאוגרפי, כמו פארקים ובתי קפה, וצריכים להגיע ליעד לפי מיקום החץ - אולם הם בוחרים בעצמם באיזו דרך ברצונם להגיע אליו. אפשר לשחק לבד או בקבוצה, וכשהוא מתרחק מחברי הקבוצה האפליקציה מסמנת זאת, כדי שיבחין בכך ויחזור על עקבותיו. הרוכב צובר ניקוד לפי המסלולים שהשלים. החזון, אומרים המפתחים, הוא שילוב של בונוסים למצטיינים - כמו למשל הנחה בארנונה.
כתבות קשורות: גנב אייפון באמצע הדגמת תוכנת מעקב, ונתפס |
Sustainability.org.il > תחבורת אופניים >