עודכן
09:42 02/06/2014
למעלה מ-2,000 איש נפצעו בשנת 2013 כתוצאה מהתנגשויות בין רוכבי אופניים להולכי רגל, ורק באיכילוב מגיעים בין 4 ל-6 אנשים בשבוע לחדר מיון בשל תאונות כאלה. והתקציב ממשרד התחבורה לסלילת שבילים? מספיק רק ל-100 מטר מסלולים בכל רשות מקומיתבפועל, זה לא קורה. משרד התחבורה אמנם השקיע 40 מיליון שקלים בסלילת שבילי אופניים, אבל הסכום שנראה גבוה מיתרגם רק לכ-100 מטרים בכל עיר ורשות בממוצע. לא מספיק, לא רלוונטי. לציבור ההולך וגדל שכבר מחליט לרכב על אופניים כדי לדאוג לבריאות ולאיכות הסביבה בו זמנית אין ברירה, לעתים, אלא לדווש בין עשרות אנשים על המדרכה, או לנסוע לצד כלי רכב בכביש סואן. "בשנה האחרונה יש עלייה בהולכי הרגל שמגיעים לכאן בגלל התנגשויות עם אופניים", אומר ד"ר משה סלעי, מנהל החטיבה האורתופדית בבית החולים איכילוב, "בין 4 ל-6 מקרים בשבוע גם מסתיימים בחדר מיון". מעיריית תל אביב נמסר: "הטענות בגין רכיבה פרועה על המדרכות מוצדקות. למרבה הצער, לעירייה אין כל סמכות אכיפה בנושא והדבר נמצא בסמכות הבלעדית של המשטרה. 120 הקילומטרים של שבילי האופניים בעיר נסללו בהתאם לקובץ הנחיות של משרד התחבורה". ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה |
Sustainability.org.il > תחבורת אופניים >