ברכבת מדברים כבר שנים על פיילוטים, באוטובוסים מהססים. רק הכרמלית הרימה את הכפפה ומוכנה לקלוט אופניים בקרונות
תגיות:
חיפה (סביבה), כרמלית,רכיבה על אופניים
כשכבר החל להתעורר החשש שמערכות התחבורה הציבורית בישראל ורוכבי האופניים הם שני קווים מקבילים שלעולם לא יצליחו להיפגש - זה קורה. ברכבת מדברים כבר שנים על פיילוטים, באוטובוסים מהססים, והכבוד להיות כלי התחבורה הציבורי הראשון שמוכן לקלוט אופניים נפל דווקא בחלקה של הכרמלית החיפאית הקשישה. ![]() הכרמלית. יש מקום לאופניים צילום: אלכס רוזקובסקי הכל התחיל כשחברי הסניף החיפאי של "ישראל בשביל אופניים" פנו לאבישי הדר, מנכ"ל הכרמלית, בבקשה שיפתח בפניהם את הדלתות. הדר הלך לבדוק, וחזר עם תשובה חיובית. הקרונות של הכרמלית צוידו בהתקנים מיוחדים שבתוכם מניחים את האופניים, כדי שלא ייפלו ויסכנו את הנוסעים. מתלים כאלה אפשר למצוא ברבות מהרכבות התחתיות בעולם. עכשיו, אומר עומרי שפר, רוכב חיפאי אדוק, עומד לרשות המדוושים בעיר התלולה השילוב המושלם: גולשים מהכרמל אל הים ואל העיר התחתית ברכיבה, מטפסים בכרמלית. אבישי הדר מודה שההחלטה הייתה קלה יחסית: ימי הזוהר של הכרמלית מאחוריה, המסלול שלה כבר לא רלוונטי לרוב החיפאים כפי שהיה כשהוקמה לפני חצי מאה, ובשירותיה משתמשים רק כ-2,300 נוסעים ביום. התנאים האובייקטיביים נוחים יותר משל הרכבת הצפופה, ובכל זאת כדי שזה יקרה היה צורך בקורטוב של רצון טוב. עכשיו, אחרי שהיעד הראשון נכבש, מסתערים רוכבי האופניים על המטרונית העתידית ועל רכבת ישראל, בדרישה שיישרו קו עם המקובל במדינות מפותחות, יאפשרו לרוכבי אופניים לנוע בעזרתן ממקום למקום, ובכך יחסכו לכולם פקקים וזיהום אוויר. בשישי האחרון התכנסו הרוכבים לטקס חגיגי בכרמלית, אמרו תודה למנכ"ל, והרימו כוסית לחיי הקרונות שבדרך. לכתבה באתר nrg כתבות קשורות: לראשונה בישראל - עשרות רוכבי אופניים עלו עם אופניהם לרכבת תחתית אופניים על הרכבת, האור בקצה המינהרה? אישור להעלאת אופניים לאוטובוסים האופניים שלכם נכנסים בחינם לאוטובוס |
Sustainability.org.il > תחבורת אופניים >