אחרי אירופה וארה"ב, גם בישראל שוקלים הצבת רמזורים מיוחדים לרוכבי אופניים. בעיריית תל-אביב כבר התקינו רמזור כזה, ולא כולם מרוצים
רועי צוקרמן, 4/12/2012 האם יידרשו בקרוב רוכבי אופניים לעמוד באדום שייועד רק להם? רמזורי אופניים הם תופעה נפוצה מזה שנים באירופה המערבית, וכעת החלו 16 מדינות בארה"ב לפרוס תשתית שכזו. בישראל עוד לא הוחלט אם יש מקום לעשות זאת, ובינתיים מסתפקים ברמזור בודד בגוש-דן - אשר רמת הציות לו אינה גבוהה, אם להתבטא בעדינות. ![]() רמזור אופניים. משפר את בטיחות הרוכבים (צילום: shutterstock) במשרד התחבורה אומרים היום ל-ynet כי ברשויות מקומיות שונות - אשר בסמכותן להחליט על רמזור שכזה - בהן נבדק העניין, התברר כי לא קיימות תכניות מעשיות להקמה. זאת למרות שבקרב מומחי תחבורה מקובל להניח כי רמזור אופניים ייעודי עשוי להגביר משמעותית את בטיחות הרוכבים. ברחבי העולם, התקנת רמזורי אופניים היא חלק מתוכנית רחבת היקף, להפוך את הכבישים לידידותיים יותר למדוושים. רמזור שכזה, לדוגמה, יכול לאפשר לרוכב אופניים להתחיל לחצות את הצומת לפני שניתן אור ירוק לתנועה הנוסעת במקביל. כתוצאה מכך קטן הסיכוי לפגיעה של רכב הפונה ימינה ברוכב אופניים הממשיך ישר למשל. 16 ערים בארה"ב כבר התקינו מערך רמזורים שכזה, בהן וושינגטון הבירה, סאן פרנסיסקו, סיאטל ודנבר. ערים אלו שמו למטרה לקדם את אמצעי התחבורה האלטרנטיבי, כתחליף לגיטימי לנהיגה במכונית או רכיבה על קטנוע. רמזורי האופניים מוכרים היטב גם למבקרים בבירות אירופה, ונפוצים מאוד בהולנד חובבת האופניים, גרמניה ושוודיה. בישראל, עיקר ההשקעה בתחום האופניים מתרכזת בתל-אביב. עיר החוף הגדולה משקיעה בשנים האחרונות בנתיבי אופניים, שילוט ובשירות השכרת אופניים - אם כי עדיין לא מצאה פתרון מלא הן לבטיחות רוכבי האופניים, והן לבעיות שיוצר ריבוי הרוכבים - בעיקר בנושא רכיבה על מדרכות. כתבות קשורות: |
Sustainability.org.il > תחבורת אופניים >