פרויקט השכרת האופניים מתרחב להרצליה

נשלח 15 ביולי 2011, 3:46 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 15 ביולי 2011, 3:55 ]
עודכן ב- 15:14 14/07/2011

כ-70 תחנות עגינה נוספות יוצבו ברחבי תל אביב


מיזם השכרת האופניים בישראל מתרחב גם מעבר לתל אביב: עיריית הרצליה מנהלת משא ומתן עם מפעילי פרויקט "תל אופן" התל אביבי, במטרה להצטרף למיזם ולאפשר נסיעה באופניים המושכרים בין שתי הערים. על פי התוכנית הראשונית, התוכנית בהרצליה תתבסס גם היא על תחנות עגינה לאופניים במקומות מרכזיים, דוגמת אזורי התעשייה, חוף הים, ומרכז העיר, לטובת הרוכבים.

הלקוחות העיקריים להפעלת התוכנית צפויים להיות בעיקר העובדים בהרצליה פיתוח, שכיום סובלים ממצוקת חניה. הפעלת תוכנית שתאפשר לתושבי מזרח ומרכז הרצליה, כמו גם תושבי תל אביב עצמה, להגיע בקלות אל מקום עבודתם יכולה לצמצם באופן משמעותי את מספר כלי הרכב שנוסעים בעיר ולהקל את זיהום האוויר. מי שמוביל את המשא ומתן מול מנהלת הרשות לפיתוח כלכלי של תל אביב, המפעילה את פרויקט "תל אופן", הוא יהונתן יסעור, סגן ומ"מ ראש עיריית הרצליה. עם זאת, לטענת בכירי העירייה, אחד התנאים להשלמת הפרויקט הוא סלילתו של נתיב אופניים שיחבר בין תל אביב והרצליה בדרך נמיר.

"זה סיפור לוגיסטי והנדסי מאוד מורכב, ולכן אני מעריכה שהפרויקט כולו ייקח לפחות שנה", אמרה ראש עיריית הרצליה יעל גרמן. "לדאבוני בהרצליה אני לא רואה מסה קריטית של רוכבי אופניים, על כן נתלבש על המכרז של תל אביב". מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי של תל אביב, שרון קרן, אישר כי אכן מתקיימים מגעים עם עיריית הרצליה בנושא זה. לדבריו, אם יבשילו המגעים לכדי הסכם ניתן יהיה לשלב את הרצליה בפרויקט "תל אופן" בתוך כמה חודשים. לצד זאת, גם בגבעתיים פועלים לטובת מיזם השכרת אופניים: בחודש שעבר הודיעה העירייה כי בכוונתה להשיק בתוך כמה חודשים פרויקט ראשון מסוגו בארץ להשכרת אופניים חשמליים.

במקביל, עיריית תל אביב פועלת כדי לקדם את אמצעי התחבורה החלופיים בעיר, במקום העדפת כלי רכב פרטיים. ל"הארץ" נודע כי בימים אלה מנהלת הרשות לפיתוח כלכלי של תל אביב מגעים עם בעלי חברת השכרת הרכב "Car2Go", המחזיקה מכוניות בחניונים ברחבי גוש דן שניתנות להשכרה באופן מיידי עם העברת כרטיס חכם. הרשות שואפת להציע מינוי משולב ל"תל אופן" ול"Car2Go" במחיר מוזל.

"זה מוצר משלים מבחינתנו", מסביר קרן. "יחד עם 'תל אופן' זה נותן פתרון התניידותי מושלם. במרחקים הקצרים יש לך את האופניים ואם אתה צריך לצאת מהעיר תיקח 'Car2Go'". לצד זאת, פועלת הרשות לפיתוח כלכלי כדי להעניק הנחות והטבות שונות למנויי "תל אופן". "אנחנו מתחילים להסתכל על קבוצת המנויים כאיזשהו סוג של קהילה, ומנסים להשיג להם כל מיני צ'ופרים והנחות צרכניות באמצעות שיתופי פעולה עם גופים שיפנקו אותם", אומר קרן. בינתיים, הטבה ראשונה מעניקה למנויים הנחה לצפייה בסרט תחת כיפת השמים ב"חווה" בגני יהושע.

עד כה צבר פרויקט השכרת האופניים כ-5,000 מנויים, כ-90% מהם תושבי תל אביב, ומדי יום מתבצעות יותר מ-2,000 השכרות. אמנם בשלב זה ניתן לרכוש רק מינוי שנתי, אך בשבועות הקרובים צפויה להיפתח האפשרות למינוי יומי או שבועי. ברחבי העיר פעילות כ-80 תחנות עגינה - מרביתן במרכז העיר - ובהן ניצבים כ-550 זוגות אופניים. בימים אלה מתחיל שלב ב' של הפרויקט הכולל פריסת תחנות בכל שכונות העיר. עד תחילת ספטמבר צפויות לפעול בעיר בסך הכל 150 תחנות ובהן 1,500 זוגות אופניים.

לכתבה בהארץ

כתבות קשורות:
עיריית הרצליה חנכה את שבילי האופניים בטיול לכל המשפחה
לקראת דיון בכנסת: שינוי חוק קסדה לרוכבי אופניים
מחקרים: חוק הקסדה עלול לסכן רוכבי אופניים
זוהי רק ההתחלה: "תל אופן" זה נהדר, אבל לא מספיק
כמו באירופה: פרויקט השכרת אופניים בתל אביב יוצא לדרך
תושבים נגד פרויקט השכרת האופניים בתל אביב
לדווש בירוק: כל מה שצריך לדעת על מיזם השכרת האופניים החדש של תל אביב
זמן דיווש
Comments