עיריית הרצליה מעודדת את העובדים באיזור התעשיה להגיע לעבודה באופניים

נשלח 3 ביוני 2016, 14:19 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 1 ביולי 2016, 9:41 ]
"קול הרצליה", 3/6/2016, מאת ויוי מילוביץ.
(מימין לשמאל) ערן שחורי, עמותת "ישראל בשביל אופניים" וגרי גוזלן, יו"ר מינהלת אזור התעשייה המסחר והעסקים
צילום: עיריית הרצליה

עיריית הרצליה, מינהלת אזור התעשייה, בשיתוף עמותת "ישראל בשביל האופניים" ממשיכה להציע לעובדים באזור להגיע למקום העבודה על אופניים במקום במכונית
הפרטית ובכך לצמצם את עומסי התנועה, לחסוך בהוצאות דלק ולהרוויח יתרונות רבים, בהם: שריפת קלוריות, זמן, כושר, נטוורקינג ותרומה לאיכות הסביבה.
במשך יומיים במהלך החודש האחרון, לעובדים שהגיעו מדוושים בשעות הבוקר לנקודת היעד במתחם wework הממוקם בכניסה הדרומית לאזור התעשייה, ציפתה ארוחת בוקר בריאה, מוזיקה ושי לכל משתתף.


עוד על ימי 'רוכבים לעבודה בהרצליה'
מאת ערן שחורי, רכז 'רוכבים לעבודה' בעמותת 'ישראל בשביל אופניים (ע.ר)

בין החברות שעובדיהן השתתפו: R2Net, DSPG, Ceva, Biconix ועוד. לפני הגיעם לעבודה, עברו העובדים עם אופניהם ברחבה של בניין wework בכניסה לאזור התעשיה, קיבלו "ארוחת בריאות" ומדליה לאות הערכה ועשו "נטוורקינג". בשני הארועים שררה אווירה נעימה. עובדים מחברות שונות הפזורות באזוה"ת נפגשים, משוחחים, אוכלים ארוחת בוקר וממשיכים בדרכם למשרד.










למה להגיע לעבודה באופניים?
כשמגיעים לעבודה באופניים מתחילים את יום העבודה עם חיוך, אחרי ששרפנו כמה מאות קלוריות והשלמנו את מנת הכושר היומי.
מרכיבה לעבודה נהנים העובדים שמשלבים שיגרת ספורט עם העבודה המשרדית, כמו גם המעסיקים שזוכים בעובדים נמרצים ובריאים יותר. בנוסף, ולא פחות חשוב, השימוש באופניים כאמצעי הגעה לעבודה מקטין פליטת גזי חממה שנפלטים מהמכוניות שלנו, ובכך הרוכבים לעבודה מסייעים במאבק כנגד שינוי האקלים. ה-IPCC (פאנל מדעני אקלים הפועל מטעם האו"ם), מעריך שעד סוף המאה צפויות הטמפרטורות לעלות בין 2 ל-5 מעלות צלזיוס עד סוף המאה. בשנים האחרונות יש גידול במספר ובעוצמת אירועי מזג אוויר "חריגים בעוצמתם" שנובעים מההתחממות הגלובלית (בצורת מחד וגשמים עוצמתיים וסופות הוריקן מאידך).

והפקק בכניסה להרצליה? באירוע השני, לדוגמה, השתתפו כ-80 עובדים, משמע הזיהום של 80 מכוניות נמנע, ובנוסף, הפקקים התקצרו כך שמשך נסיעתם של נהגים אחרים התקצר והפליטה ממכוניותיהם קטנה אף היא כתוצאה מכך.


כמה קלוריות שרפו העובדים שהשתתפו?
- כל אחד מהעובדים שרף בממוצע כ-300 קלוריות, תחת ההנחות הבאות: משקל 80 ק"ג, מרחק 10 ק"מ, משך רכיבה ממוצע 40 דקות.
- כל אחד מהעובדים הוריד כ-33 גרם ממשקלו באותו יום, כתוצאה מהרכיבה לעבודה
(כל גרם שומן מייצר אנרגיה הניתנת לניצול של  9 קלוריות).
- העובדים שהגיעו לעבודה באופניים שרפו (ביחד) למעלה מ-24,000 קלוריות ואיבדו (יחד) כ-2.6 ק"ג שומן.

איכות סביבה ומלחמה בשינוי האקלים - מה משקל גז החממה CO2 שפליטתו נמנעה הודות לארועי 'רוכבים לעבודה בהרצליה'?
- כל אחד מהעובדים חסך פליטה של כ-3.2 ק"ג פחמן דו-חמצני (בחישוב שמרני כיוון שנתוני הפליטה הם נתוני יצרן בתנאי מעבדה).
- בסה"כ נמנעה פליטה של כ-250 ק"ג CO2 (וככל הנראה כפול מזה, בגלל נתוני הפליטה המוטים למטה - ראו פרשיות הזיוף של יצרניות רכב מובילות).
- לשם השוואה, אם הרוכבים היו מגיעים באותו יום ברנו פלואנס חשמלית של "בטר פלייס ז"ל" הם היו מונעים פליטת CO2 במשקל כ-38 ק"ג בלבד.


כתבות קשורות:
דף מידע על האירוע
חברות שעובדיהן השתתפו באירועי 'רוכבים לעבודה בהרצליה'
טופס משוב
גלריית תמונות מיום 'רוכבים לעבודה בהרצליה' 24/5/2016 - לחצו כאן
גלריית תמונות מיום 'רוכבים לעבודה בהרצליה' 31/5/2016 - לחצו כאן
Comments