תוכנית Citi Bike יצאה לדרך בשנה שעברה עם מימון התחלתי של סיטי וגולדמן סאקס, אך לאחר שורה של תקלות וביקוש נמוך, היא זקוקה לעשרות מיליוני דולרים כדי להמשיך לפעולמאת סוכנויות הידיעות, 24/3/2014כמו ערים רבות בעולם, ובהן תל אביב, קיים בניו יורק פרויקט השכרת אופניים אשר מסייע לרבים להתנייד ברחבי העיר. אולם תקלות, תביעות ובעיות מימון מאיימות כעת על המשך קיומה של התוכנית – וראש העיר ביל דה בלאסיו אינו מוכן להעניק לה סיוע מכספי משלמי המסים, מדווח העיתון "ניו יורק פוסט". תוכנית השכרת האופניים, שנקראת Citi Bike, יצאה לדרך בשנה שעברה עם הבטחה של ראש העיר הקודם מייקל בלומברג כי לא תצריך מימון נוסף מכספי משלמי המסים. אולם שורה של תקלות, תביעות, ושימוש נמוך מהמצופה בשירות, הפכו את השנה הראשונה של התוכנית לקשה במיוחד, וכעת היא זקוקה לסיוע של עשרות מיליוני דולרים כדי להמשיך ולפעול. Alta Bicycle Share, החברה האחראית על
הפרויקט, קיבלה מימון ראשוני מסיטיגרופ, אשר שילמה עבור הזכויות על השם,
ומגולדמן סאקס. אולם החברה מתקשה למצוא מימון חדש. היא יכולה לייצר הכנסות
באמצעות העלאת דמי החברות השנתיים, אשר עומדים כיום על 95 דולר, אך מקור
בעירייה אמר ל"פוסט" כי ככל הנראה הדבר לא יקרה. גורמים במשרד התחבורה
המקומי אמרו לעיתון כי במקום להעלות תעריפים, התוכנית צריכה למנף את הפרסום
שקיבלה בשנה הראשונה כדי לזכות בנותנות חסות חדשות ובמימון פרטי. ![]() Citi Bike אופניים בניו יורק
צילום: אי-אף-פי
כתבות קשורות: שירות שיתוף האופניים של ניו יורק סיטי יוצא לדרך לפדל בתפוח הגדול: ניו-יורק תשכיר לכם אופניים השכרת האופניים בתל אביב: פרויקט מצליח - אך לא מרוויח DOT: Citi Bikes Are Nearly 30 Percent of Bicycle Traffic in Bike-Share Zone Bike Share Becomes Big Business - Citibank Snags NYC's System New York City Plans Bike Sharing Program No Riders Killed in First 5 Months of New York City Bike-Share Program Citi Bike: A One Month Statistical Report Card Bike-Share System for New York Is Built With Ideas From Around the World |
Sustainability.org.il > תחבורת אופניים >