שירות שיתוף האופניים של ניו יורק סיטי יוצא לדרך

נשלח 17 באפר׳ 2013, 14:18 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 17 באפר׳ 2013, 14:19 ]
ההרשמה לשירות החלה שלשום, ובשעות הראשונות כבר נרשמו אלפי מנויים. במסגרת הגרסה הניו יורקרית ל"תל אופן", יוצבו 6,000 זוגות אופניים במימון בנק סיטיגרופ ב־300 תחנות עגינה מופעלות באנרגיה סולארית

בלומברג, 17/4/2013

אחרי עיכובים רבים תחל עיריית ניו יורק תחל בחודש הבא למכור מינויים לשירות האופניים העירוני שלה "סיטי־בייק", שנועד לספק אמצעי תחבורה נוסף לעיר המאוכלסת בארה"ב.


ההרשמה לשירות החלה שלשום, ובשעות הראשונות כבר נרשמו אלפי מנויים. במסגרת הגרסה הניו יורקרית ל"תל אופן", יוצבו 6,000 זוגות אופניים במימון בנק סיטיגרופ ב־300 תחנות עגינה מופעלות באנרגיה סולארית. התחנות יתפרסו במנהטן מרחוב 59 ומטה וכן בחלקים מב רוקלין. המערכת צפויה לגדול בהמשך לאזורים נוספים ולהגיע ל־10,000 זוגות אופניים ו־600 תחנות. 

רשויות התחבורה של ניו יורק אמרו כי 5,000 הנרשמים הראשונים שירכשו מינוי ב־95 דולר לשנה יוכרזו כחלק מ"קבוצת המייסדים" ויקבלו הנחות והטבות שונות. מדובר במחיר תחרותי במיוחד לעומת שאר שירותי התחבורה הציבורית בעיר. המחיר השנתי לשירות האופניים זול ב־17 דולר מהמחיר של כרטיס נסיעות חודשי ברכבת התחתית. המינוי השנתי מאפשר נסיעות חינם של 45 דקות, וניתן גם לרכוש מינוי יומי למספר בלתי מוגבל של נסיעות בנות 30 דקות תמורת 9.95 דולרים. 

השירות אמור היה להתחיל לפעול ביולי 2012 ונדחה מספר פעמים, בתחילה בגלל בעיות תוכנה ובהמשך בגלל ההצפות שגרמה סופת ההוריקן סנדי, שפגעו קשות במערכת החשמל של השירות. 

שירות השכרת האופניים השיתופי של ניו יורק יהיה הגדול מסוגו בארה"ב, ויצטרף לשירותים דומים ביותר מ-200 ערים בעולם. הפרויקט נעשה במימון פרטי לחלוטין, רובו מסיטיגרופ, שהשקיע 41 מיליון דולר. מסטרקארד מימנה את מערכת התשלומים של השירות, שעלתה 6.5 מיליון דולר. הרווחים יתחלקו בין המשקיעים לעירייה. מאז 2007 ניו יורק הוסיפה יותר מ־482 ק"מ של שבילי אופניים, וכיום הם מסתכמים ב־1,126 ק"מ.

לכתבה בכלכליסט
Comments