תושבים נגד פרויקט השכרת האופניים בתל אביב

נשלח 4 ביוני 2011, 10:46 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 4 ביוני 2011, 10:57 ]
יום רביעי 01 ביוני 2011 10:57 מאת: אודיה גנור, עכבר העיר

תושבים מתלוננים כי תחנות השכרת האופניים של העירייה ממוקמות בצורה שחוסמת מעבר, מבטלת מקומות חניה והורסת צמחייה

מיקום התחנות צריך להיות מושכל, עמדת השכרה (צילום: אורן זיו)

פרויקט השכרת האופניים תופס תאוצה, ויחד עם התקדמותו נצברות גם התלונות. לפני כשבועיים הגיעו עו"ד נתן גוטרמן וזוגתו לביתם שברחוב ויצמן 17-15 והופתעו לגלות עבודות בנייה בקטע המדרכה בכניסה לבניין שלהם. "היתה עבודה שהזיזה את הערוגה מהמדרכה, שאותה התושבים קבלו לאחר הליך מול העירייה כפיצוי על התקופה שבה נבנה מרכז ויצמן", אומר גוטרמן, "במקום הערוגה אמרו לנו שמתקינים עמדה להשכרת אופניים".

גוטרמן פירט במכתב לעירייה מדוע המדרכה אינה מתאימה עבור חניית אופניים. "המדרכה עמוסה גם ככה בציבור הולכי הרגל, הרוכבים באופניים פרטיים, והנוסעים במתקנים חשמליים כמו סגוואי, ועכשיו שמים פה גם מתקן השכרה", מתאר גוטרמן, "המתקן צמוד לעצים צעירים שנשתלו והוצאת אופניים תצריך מעבר בסמוך אליהם שעלול לפגוע בהם. למה לא לבנות את המתקן במדרכה הרחבה ממול?".

לפני כחודש הוקמה גם תחנת אופניים על רחוב פעמוני בבבלי על חשבון כמה מקומות חניה, ועוררה בתושבים תרעומת רבה על ביטולם. התחנה הוקמה בעת הוויכוח הציבורי הגדול על אודות סלילת שבילי אופניים ברחוב בלוך על חשבון 60 מקומות חניה, דבר שהוביל להתקוממות רחבה של תושבי הרחוב ולא בא על פתרונו עד היום. "אין לנו שום דבר נגד פרויקט ההשכרה, שהוא בעיקרו מבורך", אומר יעקב ירדני, יו"ר ועד שכונת בבלי, "אבל מיקום התחנות צריך להיות מושכל". ירדני מציע ארבעה מקומות חלופיים שלא יצריכו ביטול מקומות חניה, ואף מציין ואומר כי ניתן היה להקים בשכונה שתי תחנות שישרתו מגוון רחב יותר של תושבים. במצב הנוכחי, שבו התחנה ממוקמת במרכז השכונה, מי שגר בקצותיה צריך ללכת רבע שעה כדי להגיע אליה. "התחנה ממוקמת בסמוך לרחוב הרצוג הסואן בכל שעות היום, שלא מתאים למעבר רוכבים בסמוך לו", הוא אומר. "גם כך יש בשכונה בעיית חניה וצריך לחשוב היטב לפני שמבטלים מקומות חניה בהינף יד".
 
בעירייה מודעים לבעייתיות, אך סבורים שעשו כמיטב יכולתם: "לא עלה בידינו למקם את עמדת ההשכרה בוויצמן בצדו המזרחי של הרחוב (הצד של איכילוב), שכן רוב השטח אינו בבעלות העירייה ושטח הכניסה לבית החולים נדרש להיערכות בעת מצב חירום. התחנה ממוקמת על מדרכה מורחבת והיא אינה נמצאת על תוואי הולכי רגל, היא הוצבה בין העצים כך שרוחב המעבר במדרכה בין גדר הבית והתחנה הוא 3.20 מטרים, דבר שמתיישב עם הקריטריונים העירוניים שנקבעו להצבת תחנות על המדרכה".

בקשר למתקן ברחוב פעמוני הם מוסיפים: "ברחובות שבהם לא ניתן היה לשלב את העמדה בתחום המדרכה, על מנת להבטיח מעבר נוח להולכי רגל, הוקמו העמדות גם על חשבון מקומות חניה קיימים. נדגיש כי בכל מיקום נבחן איזון בין צורכי התושבים, שמירה על מעבר פנוי וחופשי להולכי רגל ושיקולי נראות וחזות של המרחב הציבורי".

לכתבה בעכבר העיר


כתבות קשורות:
מפת תחנות האופניים להשכרה, תל-אופן בתל אביב
חודש להשקת תל אופן: 2,000 מנויים ו-1,060 השכרות ליום
כמו באירופה: פרויקט השכרת אופניים בתל אביב יוצא לדרך
זמן דיווש
גם הם רוכבים על אופניים - THEY ride bicycles AS WELL
Comments