אופניים זה בריאות

נשלח 4 בפבר׳ 2010, 8:00 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 20 ביולי 2011, 12:23 ]
מאת אריק שרון, תאריך פרסום: 3/2/2010
 
אם עדיין לא השתכנעתם לעלות על אופניים, הנה חמש סיבות בריאות לגוף ולנפש: האופניים שורפים קלוריות, האופניים ידידותיים למפרקים, האופניים טובים לטיולים בטבע, האופניים עושים לכם כיף והאופניים יכולים לחלץ אתכם מהפקקים.
 
את, או אתה, רואים אותם בכל מקום: בפארק, על המדרכה מתחת לבית, בכביש בדרך לעבודה, או בטיול בסוף שבוע. גם אתם יכולים להצטרף אליהם. לעשות ספורט, לשרוף קלוריות לא להיתקע בפקקים - ולמצוא נתיב חדש ומאתגר לתרבות הפנאי:  רכיבה על אופניים.

רכיבה על אופניים היא ספורט לכל דבר, ויש בפעילות הזאת המון יתרונות בריאים. נכון, רכיבה על אופניים נהפכה להיות לסוג של טרנד עם המון אביזרים נלווים וגדג'טים, אבל אם אתם לא בקטע הטרנדי, עדיין אפשר, כדאי ומומלץ להפוך את הרכיבה על האופניים לחלק משגרת החיים. זה כיף, זה מאתגר, והכי חשוב: זה מהווה אימון מצוין לגוף ולנפש.

אולי בגלל אמצעי התקשורת שעוקבים בהתמדה אחרי ספורט זה, אולי בזכות סיפור חייו המדהים של המדליסט לאנס ארמסטרונג שהחלים ממחלת הסרטן וחזר לרכוב בטור דה פראנס ואולי דרך צמידי הפלסטיק הצהובים שאותם ניתן לזהות על פרק היד של כל אדם שלישי ברחוב. הצמיד הצהוב פותח בשנת 2004 על־ידי חברת נייקי ולאנס ארמסטרונג עצמו, במטרה לגייס כסף למען חולי הסרטן ולעורר מודעות למחלה.

ובכל זאת ננטוש לרגע את הפופולריות, האופנתיות והסחף החברתי, שאופפים את האופניים וניגע בדברים האמיתיים, במעלות הטמונות ברכיבה על אופניים:

 
 פעילות דינמית
דינמיקה היא מילת המפתח לרכיבה שאינה נייחת. הנוף המתחלף, התזוזה וחוסר הקיבוע הם אלו שמוסיפים גוון מאוד צבעוני לאימון. זו פעילות שלעולם לא חוזרת על עצמה: תנאי מזג האוויר, דרך אספלט או יער ירוק, התנודות והטלטולים בתנאי השטח - אין ספק שזו פעילות מאתגרת ומלהיבה.


פעילות אירובית
רכיבה על אופניים היא פעילות אירובית המערבת קבוצות שרירים גדולות, כשהבולטים בהם הם שריר הירך הקדמי (ארבע־ראשי), הירך האחורית, שריר העכוז ושרירי התאומים.

הרכיבה מפעילה את מערכת הלב־ריאה (קרדיו־וסקולארית), ובכך עשויה להפחית את הסיכון למצבים כמו כולסטרול גבוה, שומני הדם, סוכרת, יתר לחץ דם.

האופניים יעילים גם במלחמה במגיפה ההשמנה המתפשטת, כי הרכיבה היא פעילות המעודדת ירידה במשקל ובהיקף השומנים:

• רכיבה על אופניים במהירות ממוצעת של 10 קילומטרים לשעה במשך 30 דקות, לגוף במשקל 60 קילוגרמים - תשרוף 110 קלוריות.

• רכיבה על אופניים במהירות ממוצעת של 10 קילומטרים לשעה במשך 30 דקות, לגוף במשקל 85 קילוגרמים - תשרוף 156 קלוריות.

• רכיבה על אופניים במהירות ממוצעת של 20 קילומטרים לשעה במשך 30 דקות, לגוף במשקל 60 קילוגרמים - תשרוף 185 קלוריות.

• רכיבה על אופניים במהירות ממוצעת של 20 קילומטרים לשעה במשך 30 דקות, לגוף במשקל 85 קילוגרמים - תשרוף 262 קלוריות.

על־מנת ליהנות מיתרונות הרכיבה והפעילות האירובית, חשוב לבצע פעילות אירובית לפחות פעמיים־שלוש בשבוע במשך חצי שעה ויותר, תוך עבודה בדופק מטרה: 60 עד 80 אחוזים מהדופק המירבי.

לכתבה באתר קופת חולים כללית

Comments