אופניים חשמליים: יצרניות האלקטרוניקה מצטרפות

פורסם: 30 ביולי 2012, 10:48 על ידי: Sustainability Org   [ עודכן 30 ביולי 2012, 10:50 ]
יצרניות מוצרי חשמל שלא נכחו עד היום בשוק האופניים החשמליים, זיהו את הפוטנציאל הגדול של התחום ונכנסות אליו אחת אחרי השנייה
אבי גנאור, 30/7/2012
כחודש ימים לפני פתיחתה של יורובייק, תערוכת האופניים הבינלאומית שתיערך בגרמניה, מדווחות יצרניות גדולות מתחום האלקטרוניקה על עניין חדש או מחודש בתחום הרכיבה. הסיבה לכך פשוטה: ספקות באשר להצלחתם של אופניים חשמליים" נעלמו זה מכבר. ולכולם ברור כי בעתיד נראה רק יותר מהם על שבילים וכבישים.
אופניים חשמליים
אופניים חשמליים
בין החברות המעוניינות להשתלב נמצאת "בוש" הגרמנית, אשר החלה לייצר מערכות הינע מרכזיות לאופניים חשמליים כבר לפני שנתיים, ויכולה לרשום על שמה את הגברת העניין של המתחרות. זאת לאחר שהוכיחה כי יותר ויותר יצרני אופניים מאמצים את הטכנולוגיה שלה - בעיקר יצרניות אופניים מובילות בארה"ב.
בהודעה רשמית שפרסמו מארגני יורובייק, מוזכר כי יצרנית האופניים הטיווואנית הגדולה "ג'איינט" שהצטרפה רק לאחרונה לטרנד האופניים החשמליים, אימצה את מערכות ההינע מתוצרת א.א.ג הגרמנית, אף היא יצרנית אלקטרוניקה מהגדולות בעולם. זו האחרונה החלה לייצר מנועים רק השנה, כשהיא מציגה שתי גרסאות: בראשונה יש מנוע המורכב על הציר המרכזי במרכז האופניים, בשניה מורכב המנוע על ציר הגלגל האחורי (נאבה).

המערכת המרכזית מורכבת ממנוע חרישי במיוחד, זו שעל הציר האחורי אינה דורשת מערכות נלוות כלשהן ותופשת נפח קטן יחסית למקובל. שתי המערכות פועלות אגב על-ידי מצברים הממוקמים בתוך שלדת האופניים, ונשלטות על-ידי מערכת בקרה אלחוטית. אגב, ואם כבר חברות ענק בינלאומיות בתחום, אי אפשר שלא להזכיר את יצרני מצברי אופניים חשמליים, בהם פנסוניק וסמסונג.

למרות שטרנד האופניים החשמליים עדיין לא הפך פופולרי בארה"ב, גם ענקית האופניים ספשלייזד מצטרפת לרשימת יצרני אופניים חשמליים. זאת בעזרת דגם שיכונה "טורבו", אופנים עירוניים-חשמליים שתוכננו ועוצבו על-ידי מהנדסת אמריקאית צעירה במרכז החברה בשווויץ. ייחודם של אלה הוא במהירותם וטווח הנסיעה: 45 קמ"ש למרחק של עשרות קילומטרים. אגב, מחירם הצפוי בישראל עלול להגיע לכדי 40 אלף שקלים.

 
 
Comments