אילת מצטרפת לתל-אביב: תקים מערך השכרת אופניים

נשלח 25 באוק׳ 2014, 9:50 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 25 באוק׳ 2014, 9:51 ]

לפי המכרז של עיריית אילת, השלב הראשון יכלול 300 זוגות אופניים ב-35 תחנות והוא יחל בקיץ הקרוב ■ התחנות יוקמו באזורי תיירות, כמו שדה התעופה, בתי המלון, הטיילת החוף וגם ליד קמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון

מאת דניאל שמיל, 21/10/2014

עיריית אילת פרסמה היום (ג') מכרז להקמת מערך להשכרת אופנים בעיר. המכרז מתפרסם אחרי סלילה וסימון של שבילי אופניים בעיר, ומיועד לכלול בשלב הראשון 300 זוגות אופניים ב-35 תחנות (לעומת 1,600 זוגות ב-180 תחנות בתל-אופן). פעולתו מיועדת להתחיל בקיץ הקרוב.

שלא כמו בהקמת תל-אופן, שם הושקע כסף של משרד התחבורה והעירייה, באילת מתבקש הזכיין, שיזכה במכרז, למממן את הקמת מערך השכרת האופניים. עם הפעלתו, ישלם הזכיין דמי זיכיון לעירייה, בהתאם להכנסותיו. מודל כלכלי זה מעלה שאלות: בתל-אביב, מערך תל-אופן מפסיד כסף ונדרש לסבסוד של העירייה, ולא ברור האם באילת הוא יוכל להיות רווחי ללא כל השקעה של העירייה.

התחנות להשכרת אופניים יוקמו באזורי תיירות, כמו שדה התעופה, בתי המלון, הטיילת החוף וגם ליד קמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון. לפי המכרז, נדרש היזם גם להקים מוקד שירות לקוחות טלפוני ואתר אינטרנט.

חוף ים באילת
חוף ים באילת
צילום: מורי חן

לאחרונה נסללו באילת שבילי אופניים חדשים, אך רובם מתאימים לפנאי ולא לתחבורה יומיומית. שביל החוף הדרומי מסומן ממלון מרדיאן עד חוף ריף הדולפינים ומיועד להימשך עד מסוף טאבה עם שדרוג כביש 90. שביל "עוקף מערבי", שביל עפר באורך 2.5 ק"מ בלבד מכיכר העפרונות לכיכר המחנות, מיועד לאופני שטח. שביל נוסף, סובב אילת, הוקם בידי קק"ל במסלול טבעתי של 21 ק"מ. גם במקרה זה, מדובר בשביל לטיולים עבור אופני הרים, שלא מתאים לנוסעים יומיים.

לדברי ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי: "מערך השכרת האופניים הוא עוד פרויקט עירוני חשוב המשלב תיירות, ספורט ואיכות סביבה. באמצעותו נפחית את זיהום האוויר על ידי מעבר לתחבורה ירוקה, נשביח את המוצר התיירותי, נשפר את המסחר, ניישר קו עם ערי תיירות מובילות בעולם ובכלל נמשיך לעודד לאורח חיים ספורטיבי ובריא יותר".

לכתבה בדהמרקר


Comments