תכירו את ה"פלופ אופן" - הצעת בחירות פופוליסטית ברמת-השרון

פורסם: 28 ביולי 2013, 12:36 על ידי: Sustainability Org   [ עודכן 6 באוק׳ 2017, 12:52 ]
מאת ערן שחורי, 28/7/2013. עודכן בתאריך 21/9/2013

על פי ידיעה שפורסמה בעיתון המקומי של רמת השרון ובאתר לוקאל (ציטוט הידיעה מובא בהמשך), מועצת העיר רמת השרון אישרה בשבוע שעבר את הצעתו של חבר המועצה אורי לוין להצטרפותה של רמת השרון למערך האופניים להשכרה הפועל ברחבי ת''א.

על פי הידיעה, ברמת השרון יזכה הפרויקט לשם ''תות-אופן'', אבל אנחנו מכנים אותו "פלופ אופן".

הצעה זו, לטעמי, הינה הצעת בחירות פופוליסטית שכן טרם הקמתן של תחנות להשכרת אופניים יש לסלול ברמת השרון רשת שבילי אופניים אלא שלזאת מתנגדים בעיריית רמת השרון. גם סיעת "הירוקים ברמת השרון" שהיא שותפה בכירה בקואליציה של איציק רוכברגר תומכת בסלילתו של שביל אופניים "סובב רמת השרון" ומתנגדת לסלילתו של מערך מסודר של שבילי אופניים בתוך העיר.

איך אנחנו יודעים על ההתנגדויות בעיריית רמת השרון לסלילת שבילי אופניים בעיר? על בסיס דבריו של ראש עיריית הרצליה איציק רוכברגר לאביב לביא ואסף ליברמן במסגרת התכנית 'יהיה בסדר' בגלי צה"ל:

איציק רוכברגר :

 "לא ,לא ,לא ... שבילי האופניים שבזמנו נעשו ברמת השרון אינם מתאימים למציאות היום ..." והדגיש שוב שהשלב כרגע הוא שבילי אופניים במעטפת העיר והוסיף : "מאות אנשים נמצאים שמה במשך כל היום - הולכים ורוכבים ..."

אסף ליברמן :

"כן אבל אתה מסכים איתי שמדובר בעצם ברכיבה ספורטיבית ,רכיבת פנאי .."

איציק רוכברגר :

"חד משמעית ברמת השרון מבדיקות שאני עשיתי, הרכיבה היא לא שינוע ממקום למקום ... אלא רכיבה ספורטיבית ,רכיבה של כיף"

אביב לביא : "הרכיבה היא לא שינוע ממקום למקום כי אין שבילים ..."

איציק רוכברגר :

"לא ,לא ,לא ! כי רמת השרון יש לה אופי מסויים : גם של חתך הסוציו-אקונומי של התושבים ,גם הישוב עצמו הוא עם עליות והרבה ... ולכן לא צריך לייצר שבילי אופניים לשינוע ..."

אסף ליברמן : "יש חתך סוציו-אקונומי שבו לא רוכבים על אופניים ?"

אביב לביא :

 "טוב ,מה אתה רומז שזה חתך סוציו-אקונומי שאף אחד לא מוכן לוותר על ה-4X4 שלו ולכן לא יהיו שבילי אופניים ?"

איציק רוכברגר :

 "לא אמרתי את זה ... אני אמרתי דבר אחד : שבגלל החתך הסוציו-אקונומי של התושבים ,אנחנו מייצרים שבילי אופניים על המעטפת .."

אסף ליברמן :

 "אתה לא ענית לשאלה שלי ... אתה לא מסביר את מה שאתה אומר ,אתה רק חוזר על אותו משפט עוד פעם ..."

אביב לביא : "מה הקשר בין החתך הסוציו-אקונומי לעובדה שלא ניתן לינסוע באופניים ממקום למקום ? "

איציק רוכברגר : "...סליחה אני אומר שלצורך ספורט כן "

אביב לביא : "לא ,אבל לעבודה ללימודים ולסידורים בתוך העיר ,כמו בכל עיר וכמו בהרצליה ,אגב ..."

אביב לביא : "אולי כי אין שבילים ? "

איציק רוכברגר :

"... לא כי אין שבילים : היו שבילים ,השבילים אינם טובים זה נכון ... ואני לא אפתח עכשיו את כל ה... כל רמת השרון כדי לעשות לכמה ,לכמה ... בודדים של אופניים שיעברו ממקום למקום עם כל הכבוד.תפיסת העולם שלי מדברת על לעשות שבילי אופניים במעטפת"

אביב לביא : "אז אנחנו חלוקים בתפיסתינו ,אבל זה לגיטימי כמובן ..."

איציק רוכברגר :

 "יכול להיות ... אבל בינתיים אני ראש העיריה ... ובמה שאנחנו נעשה בחודשים הקרובים בחיבורים לתל-אביב ולכיוון הרצליה ...אנחנו הולכים לעשות את זה גם ... אני רואה , ואני ראש העיריה ואני קובע את סדר היום  ..."

אסף ליברמן :

 "אנחנו שמחים שהגעת למעמד הזה ... קצת חבל לנו שאתה אומר פשוט בפירוש שלא יהיו שבילי אופניים שיעזרו לאנשים להגיע לעבודה או לבתי הספר ..."

איציק רוכברגר :

 "כי אני בדקתי את הנושאים מעבר לפופוליזם שאתם מנסים להציג כאן עם איזה חבר מועצה שמעלה את הנושא עם כל הכבוד...יש צורך לעשות שבילי אופניים במעטפת וזה מה שיהיה ..."

להאזנה לראיון עם איציק רוכברגר ולתמליל המלא - לחצו כאן

איך אנחנו יודעים שסיעת 'הירוקים ברמת השרון' תומכת בעמדתו של איציק רוכברגר ששביל אופניים סובב רמת השרון מספיק? כי זה מה שהצלחנו להבין מהדיון שהם העלו לדף הפייסבוק שלהם. לדיון הועלו שאלות שלא ניתנה להן תשובות והוסרו ממנו תגובות שלא מצאו חן בעיניהם (מעשה בריונות בלתי דמוקרטי בעליל). חלק מהתגובות שצונזרו מובאות להלן (לדיון ממנו נמחקו התגובות לחצו כאן):
---------------
הירוקים רמת השרון: ערן שלום, אם אתה "רציני" תרים לי טל 0523679976 ואספר לך כמה זמן לוקח להעלות הצעה כזו, כמה זה יעלה לעיר ואיך אתה יכול לעזור לרעיון להתממש.
---------------------
Eran Shchori: אני רציני, אתם כנראה פחות. היה לכם את כל הזמן מאז שהצטרפתם לקואליציה של ראש העיר. תעלה כאן קישור לדיון בו ניסיתם לקדם תחבורת אופניים (לא השביל המצחיק שמטרתו לסובב את רמת השרון). תעלה קישור לדיון בו הערתם לאיציק רוכברגר על שהעליב את תושבי העיר באומרו בראיון לגלי צה"ל: "... אני אמרתי דבר אחד : שבגלל החתך הסוציו-אקונומי של התושבים ,אנחנו מייצרים שבילי אופניים על המעטפת ..". http://www.sustainability.org.il/home/bike-news/Ramat-Hasharon-bicycle-tracks-status-may2012
--------------------

הירוקים רמת השרון: ערן שלום שוב, הפעם משרגא, אין לי בעיה עם תפיסת הרצינות שלך אבל לדעתי קצת קשב לא יזיק... כל מה שאורי הציע לך זה תקשורת שיחה ישירה ושיתוף פעולה בנושא שלמיטב הבנתי קרוב לליבך. אשר לשאלת האופניים ומדד עבדי... לא תמצאו את התשובה באסרטיביות מילולית אלא בעשייה. אין אני מוצא כל פסול בזה שאתה מטיח בנו מדד רצינות כזה או אחר ואני מכבד את בחירתך לבחור את נציגך הרציניים. אנו סיעת הירוקים תופסים את נושא האופניים שונה ממך ונמשיך ונפעל ברוח הדברים שבה הציגתי את הנושא לעמית. על פי תפיסתינו שבילי אופניים בכבישים או במקביל להם על המדרכה מסוכנים ופוגעים בתנועה הרגלית ו/או נפגעים מהתנועה המוטורית. תיחומם בקו לא מונע את הפרעתם לתנועה הרגלים ולא יעצור לחלוטין את התנועה המוטורית. אנו מציעים תוואי שלישי המאחד בין נתיבי האפניים והשטחים הפתוחים שם נתן להפריד מתחמי תנועה ולהתחר לאקולוגיה האורבנית. שבילי המעטפת אינם מצחיקים כלל וכלל, הם בדומה לכבישים טבעתיים מאפשרים ניקוז של כל השבילים הירוקים לעברם ויוצרים קישור שונה אך בטיחותי ובריא לערים השכנות. אכן אנו חמש שנים בקואליציה ומובילים את התכנון העתידי של העיר ואין לנו עניין להשתתף בהוצאת מילים מהקשרם בראיונות רדיו. איננו הדוברים של ראש העירייה ונפעל תמיד מתוך ביקורת חיובית לתכנון אקולוגיה עירונית לרווחת אוכלוסיית רמת השרון. אסרטיבי ככל שתיהיה לא תשכנע אותנו להעתיק את השיטות המיושנות של תכנון שבילי אופניים כפי שמיושם בערים השכנות. בהצלחה לך בדרכך.
--------------
Eran Shchori: אתם לא הדוברים של ראש העיר אבל ישבתם איתו בקואליציה שלא קידמה את תחבורת האופניים ברמה"ש. לא הבאת קישור אחד לפרוטוקול של ישיבת מועצה בה דנתם בתחבורת אופניים. אשר לשיטות המיושנות של תכנון שבילי אופניים - עוד לא ראיתי שביל מודרני אצלכם, אז אי אפשר להשוות את הלא קיים לקיים המיושן. מה שאני יודע זה שיש גידול משמעותי בשימוש בשבילי האופניים שסלל רון חולדאי, השכן שלכם מדרום. כן, אני מודע לבעייתיות של חלקם (אבן גבירול, כדוגמה). אתה חוזר על המינוח "שבילי מעטפת", "כבישים טבעתיים", ו"קישור לערים השכנות", כלומר גם אתה לא רוצה תנועת אופניים בתוככי העיר. בכך אתם מחזקים את דבריו של ראש העיר שאינו מעוניין באופניים ברמה"ש. בניגוד לטענתך, דבריו לא הוצאו מהקשרם. תאזין להקלטה שמצויה בקישור שהבאתי בתגובה קודמת.
-----------
הירוקים רמת השרון: עמית שלום.
ישיבה של סיעת הירוקים באופוזיציה לא היתה גורמת לסלילת השבילים הרצויים לאופניים בעיר.
לעצם העניין ואם נושא האופניים יקר לך אז בשביעי ליולי ביום ראשון בעוד שבוע תעלה הצעה. לסדר של סיעת הירוקים לחבר את רמת השרון לתל אביב הרצליה ורמת גן עי התקנת עשר תחנות של תל אופן האופניים להשכרה.
ההצעה הוכנה במשותף עם עריית תל אביב והזכיין.
ואתה מוזמן להגיע לישיבת המועצה ולהתרשם.
זו היא ישיבה פתוחה.
---------------

הירוקים רמת השרון: נכון אנו בקואליציה.... לא נכון לא התקיים דיון המתייחס לשבילי אופניים... נכון תפישתנו שונה אנו פועלים במישור תכנוני לעודד שבילי אופניים בליבת העיר על שבילים ירוקים המובילים לתפר בין הערים.... לא מדויק - המינוח דברים שהוצאו מהקשרם מתייחס למידע שהוביל אותך לאי הבנה בהתייחס לדיוני מועצת העיר ולא לראיון עם ראש העיר ...
-----------
Eran Shchori: במקום ללכת סחור סחור, אולי תעלה קישור לדיון במועצת העיר ממנו ניתן יהיה להיווכח שניסיתם לעודד שבילי אופניים בליבת העיר?
-----------
הירוקים רמת השרון: בנוגע לסחור סחור... לא נתן לשלוח פרוטוקולים של דיון שלא התקיים. תנסה להתעדכן מאלו הטוענים שדיון כזה אכן היה. בנוגע לשבילי אופניים ירוקים הנושא מהווה הנחייה למתכננים של תכניות אב ותכניות מתאר שמנהלת וועדת ההיגוי לתכנון עתידי של העיר כפי שצויין בתשובותי קודמות.
-----------
Eran Shchori: להלן הציטוט מהתגובה שלך: "... המינוח דברים שהוצאו מהקשרם מתייחס למידע שהוביל אותך לאי הבנה בהתייחס לדיוני מועצת העיר...". אם תרמתם במשהו לקידום שבילי אופניים כפי שאתם טוענים, צריך להיות תיעוד בישיבת מועצת העיר (כלשהי...). אם לא התקיים אפילו דיון, אז לא הבנתי מה עשיתם לקידום שבילי אופניים בליבת העיר. לדבר בססמאות זה לא מספיק.

עמית שמש, רכז הרצליה-רמת השרון בעמותת 'ישראל בשביל אופניים' שאל מספר שאלות ממוקדות אבל קיבל תשובות פתלתלות שאינן מקדמות את תחבורת האופניים ברמת השרון, ובסופו של דבר אף נחסם להוסיף תגובות נוספות:

עמית:  אתם ממשיכים ומתחמקים מדיון ענייני ולתשובה על השאלות כאן - התשובות לשאלות של ערן מעניינות גם תושבים ורוכבים נוספים אז אסכם אותם :
אתם יושבים 5 שנים כשותפים בכירים בקואליציה העירונית שהם מספיק זמן לתכנן,לאשר ולבצע תוכנית אב לאופניים בעיר (בדומה להרצליה,ת"א והוד השרון).
1. מה עשיתם בנושא ,עם דגש על דרך משה סנה שמחברת את רמת השרון לת"א והיא סכנת חיים לרוכבים ?
2. מדוע התנגדתם להצעת תיקצוב לתוכנית אב לאופניים שעלתה במועצת העיר לפני שנה ?
3. מהי עמדתכם בנושא התבטאות ראש העיר כי ברמת השרון "אין צורך בשבילי אופניים" ?
האם זו גם עמדתכם ? ואם לא מה עשיתם בנידון מאז ?
לתשובה עניינית אודה 

 "הירוקים" : עמית שלום.
אני רואה שאתה מאד פעיל מתעניין ושולט בחומר.אשמח להפגש.0523679976

עמית : תודה,אבל היות ולא מדובר בעניין אישי ,אלא כמו שאמרתי הוא מעניין תושבים ורוכבים רבים שעוקבים אחרי הדיון הזה ,אשמח קודם לתשובה עניינית לשאלות ששאלתי בפורום הזה:אתם יושבים 5 שנים כשותפים בכירים בקואליציה העירונית שהם מספיק זמן לתכנן,לאשר ולבצע תוכנית אב לאופניים בעיר (בדומה להרצליה,ת"א והוד השרון).
1. מה עשיתם בנושא ,עם דגש על דרך משה סנה שמחברת את רמת השרון לת"א והיא סכנת חיים לרוכבים ?
2. מדוע התנגדתם להצעת תיקצוב לתוכנית אב לאופניים שעלתה במועצת העיר לפני שנה ?
3. מהי עמדתכם בנושא התבטאות ראש העיר כי ברמת השרון "אין צורך בשבילי אופניים" ?
האם זו גם עמדתכם ? ואם לא מה עשיתם בנידון מאז ?

"הירוקים" : עמית שלום ,תודה על המיקוד בדיון בעקבות זאת ברשותך אנסה להבהיר יותר: באופן עקרוני אנו מתמקדים בתכנון העתידי של העיר ומנסים להתוות אילוצים לטווח הארוך על הליבה העירונית באמצעות תכניות אב ותכניות מתאר בעלות אופי אקולוגי אותן נציג על ה"קיר" בעתיד. עליך להבין גם שאנו פועלים לעשייה למען הקהילה מתוך ביקורתיות חיובית וכסיעה קטנה ביכולת השפעה מוגבלת. אשר לסוגיות שהעלית: 
(1) כעומדים בראש ההיגוי של תכנון עתידי לעיר קידמנו את תכנית המתאר של רצועת הנופש הכולל נתיבי אופניים לאורך ציר רצועת הנופש ממרכז המבקרים המתוכנן בצומת מורשה ועד לבריכה האקולוגית בדרום השכונה המורחבת של נווה גן שהיא חלק מהפארק המטרופוליטני המקשר בין הרצליה (פארק שבעת הכוכבים), רמת השרון (הבאסה) ותל אביב (גני יהושוע). 
ציר הנופש מאפשר לפתור את בעיית משה סנה באמצעות קישורים החוצים אותו: מאזור התעשייה מורשה - שמשודרג בתכנון מתארי לאזור תעסוקה בילוי ומגורים ברי השגה – לאזור עתידים בתל אביב; וכן דרך הפארק המטרופוליטני ממערב המושבה דרך נווה גן לנאות אפיקה צפון.
(2) לצערי הטענה של התנגדות לתקצוב שבילי אופניים אינה נכונה בעליל, אולי מקורה בפרשנות לדיון אחר שיתקיים בעירייה. למיטב זכרוני, לא התקיים דיון ספציפי על תקצוב תכנית אב לשבילי אופניים ובוודאי שדיון מעין זה היה זוכה לתמיכת הירוקים, כנראה שהדברים במקרה זה הוצאו מהקשרם;
(3) כאמור כסיעה איננו מקבלים את הטענה ש"אין צורך בשבילי אופניים" ברמת השרון ומעולם לא שמענו על טיעון כזה. תפיסתנו היא כי רמת השרון צריכה שבילי אופניים כחלק מהמתווה של שבילים ירוקים המתנקזים לאזורי פארקים ושצ"פים המתחברים למוקדי הפעילות העירונית תוך מגע מינימאלי עם כבישים ותנועה שגרתית של הולכי רגל;

לסיכום מניסיוני כירוק בפוליטיקה וניסיוני הרב כארכיטקט בממסד התכנון 5 שנים לא תמיד הם זמן המספיק לתכנן, לאשר ולבצע תכנית אב רצינית ושקולה לאופניים בעיר. ואכן רמת השרון ראויה לתכנון היוצר אקולוגיה אורבאנית המאפשרת מגוון מאפייני תנועה ולא הצמדה של שבילי האופניים לצירי תנועה מוטורים או רגליים המתאבכים באופן מסוכן בדומה להרצליה, ת"א והוד השרון.

עמית: קודם טוב תודה על התשובה. לצערי למרות המלל הרב קשה לי לקבל תשובות ברורות ולהבין מדוע נושא האופניים הוזנח ברמת השרון כאשר אתם שותפים בכירים בהנהגת העיר.
להתייחסות שלי : 
1. תוכנית יפה כמובן שאברך אם וכאשר תבוצע (חבל שאין לכם פירוט על כך ,לא ברור לי מדוע דבר שכזה לא מופיע באתר העירייה) ,אבל זה לא מה ששאלתי .הסדרת שביל אופניים על ציר משה סנה הינה מהלך פשוט - 5 שנים הם די והותר לתקצב שביל לאורך הציר הנ"ל ,בטח ובטח כאשר אפשר היה להצמיד את העבודות כחלק מביצוע כביש הגישה לנווה גן. אנא ענו על הנושא הזה באופן ממוקד
2.בהנחה שאכן "הטענה לא נכונה" - מדוע לא קידמתם תוכנית אב בעצמכם ? - אם אתם מתנגדים לתוכנית אב לשבילי אופניים בעיר ,אנא אמרו זאת באופן ברור.
3. הראיון היה בגלי צה"ל וזכה לפירסום רחב בקרב פעילי סביבה ורוכבי אופניים ,תמוהה בעיני שמעולם לא ביקשתם הבהרות מראש העיר בנושא בדומה להבהרות שביקש אביב לביא בגלי צה"ל.
מהתשובה שלכם אני מסיק שאתם לא מתכוונים לקדם שבילים ברחבי העיר שישמשו לתחבורה ויקשרו את שכונת מורשה למרכז העיר, ואת מרכז העיר לערים השכנות וצר לי על כך, אבל תודה על הכנות.

לדיון בפייסבוק ממנו הוסרו השאלות והתשובות לחצו כאן,



לדיון בנושא החלטת מועצת העיריה בנושא "תות אופן" לחצו כאן




הידיעה שפורסמה באתר לוקאל, מאת שרון יונתן, 25/7/2013:
מועצת העיר אישרה בשבוע שעבר את הצעתו של חבר המועצה אורי לוין להצטרפותה של רמה''ש למערך האופניים להשכרה הפועל ברחבי ת''א. ברמת השרון יזכה הפרויקט לשם ''תות-אופן''

בא לכם לקפוץ לים או לתחנת הרכבת בהרצליה עם אופניים? יתכן ובעתיד תוכלו לעשות כך כחלק מהצטרפותה של רמת השרון למערך האופניים להשכרה הפועל ברחבי ת''א בשם ''תל אופן''.

מועצת העיר אישרה בשבוע שעבר את הצעתו של חבר המועצה אורי לוין להצטרפותה של רמה''ש למערך האופניים להשכרה הפועל ברחבי ת''א. ברמת השרון יזכה הפרויקט לשם ''תות-אופן''.

לוין פנה לעידו שמיר, מנכ''ל הרשות לפיתוח כלכלי ת''א- יפו, וקיבל ממנו הצעה להרחבת מערך השכרת אופניים תל אופן לרמה''ש. על פי ההצעה, שכפופה לחתימת הסכם מוסדר בין הצדדים, על עיריית רמת השרון להתחייב להקמת לפחות עשר תחנות עגינה, שכל אחת מהן כוללת מסוף, 20 עמודי עגינה ו-10 זוגות אופניים.

הנושא יעבור לטיפולה של החברה הכלכלית שתקדם את הנושא בליוויו של חבר המועצה אורי לוין.

חבר המועצה עידן למדן אמר לאחר הישיבה: ''מזה חמש שנים אני שב ומדבר על הקמת שבילי אופניים בעיר, תיקצוב ממשי של נושא זה, ובעיקר חיבור ראוי ובטוח לת''א והרצליה. תוכניתי דיברה על חיבור עד לרב מכר ולחוף הצוק וכן דרך הכפר הירוק לאורך משה סנה. כמו כן הקמת תחנות אופניים ושיתוף פעולה עם ה'תל אופן'. חבל שתוכנית אב זו לא זכתה להתייחסות רצינית ועניינית מצד ראש העירייה''.

לידיעה באתר לוקאל

עדכון מתאריך 21/9/2013:

טענות העמותה כנגד מצב שבילי האופניים ברמת השרון והמפגע המסכן רוכבי אופניים המעוניינים לרכב לכיוון תל אביב דרך צומת הכפר הירוק, הועלו ע"י 'הרצליה-רמת השרון בשביל אופניים", התא המקומי של עמותת 'ישראל בשביל אופניים' במספר פוסטים שלוו בתמונות ובסרטון.
- כתבה שפורסמה במקומון - "סכנה בטיחותית ברכיבה על אופניים ברחוב משה סנה ברמה"ש - כאן
- מכתב שהופנה ע"י עמית שמש, רכז "הרצליה רמת השרון בשביל אופניים"  ללשכת ראש העיר - כאן
בעיני עמותה שהאג'נדה שלה הוא קידום תחבורת אופניים, מי שמנע פיתוח של תחבורת אופניים מן הראוי שלא ייבחר למועצת העיר

חשוב לציין שעמותת 'ישראל בשביל אופניים' היא עמותה א-פוליטית וככזו, העמותה אינה תומכת במועמד כזה או אחר. יחד עם זאת, העמותה מעדיפה מתמודדים שמכירים בחשיבות תחבורת האופניים וכי היא ממוקמת גבוה בסדר העדיפויות שלהם.
- מצע מועמדים לבחירות המקומיות ברמת השרון בנושאים הקשורים לאופניים - כאן
- בוחרים אופניים ברמת השרון - כאן
- תמונת מצב: רכיבה על אופניים (סרטון המתאר את הסכנות שברכיבה בדרך לתל אביב) - כאן
- הצגת הסברו המתחמק של פרופ' שרגא קירשנר בקשר למפגע בצומת הכפר הירוק בדף הפייסבוק של עמותת 'ישראל בשביל אופניים' - כאן

ריכוז מקטעי שיחה מתוך הקישורים דלעיל עם פרופ' שרגא קירשנר, סגן ראש עיריית רמה"ש מטעם סיעת "הירוקים רמת השרון", מחזיק בתיק ההנדסה, יו''ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה וראש ועדת ההיגוי לתכנון העיר.
שרגא קירשנר: להלן תמצית עקרונית של החלטת וועדת ההיגוי לתכנון ופיתוח רשת שבילי אופניים עירונית ברמת השרון:
כתוצאה מהלקחים מההצעה הקודמת שנצמדה באופן שיגרתי לנתיבי תנועה מוטוריים (כגון דרך משה סנה) התכנית תיערך בהתאמה לתשתיות הקיימות ושימושי הקרקע העירוניים - מרכזי ב
ילוי זמן פנוי ושבילים ירוקים; המדיניות היא לתכנן שבילי אופניים בטוחים, המופרדים מתנועת הרכבים ולמזגם עם רצף השבילים הירוקים ונקודות המפגש התרבותיות בליבת היישוב; תוכנית אב חדשה, תגובש בתהליך שיתוף ציבור בסיוע תושבים, ונציגי ארגוני רוכבים ותחבר את היישוב עם הערים השכנות; כדאי גם שתעיין בכתבה שמצדיקה עקרונות אלו: http://www.local.co.il/ramat-hasharon/107602/article.htm

ערן שחורי
: מר קירשנר היקר, מתי התקבלה ההחלטה שאת תמציתה הבאת בתגובתך? לשיטתך, מהו התוואי המוצע לתושבי רמה"ש שעובדים בקרית עתידים ומעוניינים להגיע לעבודה באופניים? כשנבחר ציבור בעל תפקיד מרכזי מביא ממצאים על עליה במספר הנפגעים מקרב רוכבי האופניים הוא צריך לשאול את עצמו: "מה עשיתי במשך שנות ישיבתי בקואליציה כדי להקטין את מספר הנפגעים"? הרי היית שותף בקואליציה של איציק רוכברגר, אשר לשמחתי לא יכהן כראש עיריית רמה"ש לאחר שהודח השבוע בעקבות פסיקת בג"ץ. במידה מסויימת צר לי על הדחתו על ידי בית המשפט. הייתי מעדיף שאת הבעיטה הוא יקבל מהתושבים.

שרגא קירשנר: ההחלטה התקבלה בישיבה האחרונה של מועצת העיר לאחר שאושרה תכנית התות אופן.

ערן שחורי: שלום פרופ' קירשנר, על אילו שבילי אופניים יסעו אופני ה"תות אופן", או כפי שאני מכנה אותם ה"פלופ אופן"? קודם כל אמורים לסלול שבילים ורק אחר כך להקים פרויקט השכרה כמו "תל אופן". הרי כל ההצעה הזו היתה הצעת בחירות פופוליסטית ותו לא.

שרגא קירשנר: אני מציע לך לתמוך בכל סיעה אחרת אם הכנת תכנית אב על פי תפיסתנו אינה נראת לך.

ערן שחורי: פרופ' קירשנר, ייתכן שאת ההצעה האחרונה שלך אאמץ לאור התנהלותכם בעניין שבו אנו דנים וגם לאור התנהלותכם בדף הפייסבוק שלכם, ממנו העזתם למחוק תגובות לגיטימיות שלנו. הנה דוגמה:
תמונה של ‏‎Eran Shchori‎‏.

שרגא קירשנר: לא צריך תעוזה כדי להמנע מדיון טורדני. כמו כן פרסום בעתונות לדיון בנושא תקציבי כהערה הוא נשוא ואינו נושא לדיון. וברשותך בו נפריד את דרכינו כי ההסכמה אתה אתה מגיע עם חברי מועצה אחרים נראית לך פרודוקטיבית ויוצרת. מכבד את דרכך.

ערן שחורי: וכדי להוסיף לתגובתי לפרופ' קירשנר (סגן ראש עיריית רמה"ש מטעם סיעת "הירוקים רמת השרון", מחזיק בתיק ההנדסה, יו''ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה וראש ועדת ההיגוי לתכנון העיר): מה עשית כדי לתקן את המצב המוצג בסרטון שלהלן, המציג את הסכנות עימן נאלצים להתמודד תושבי עירך בצומת הכפר הירוק: https://www.facebook.com/photo.php?v=10151839672588609

שרגא קירשנר: ערן שלום, לצערי תוואי הדרך, הגבולות העירוניים ומצב הפרצלציה מקשים על פתרון של נתיבי האופניים באופן מיידי. כפי שהסברתי לך בעבר אנו פועלים בהרבה סבלנות על הכנת תכנית אב שתשתלב עם התשתיות העירוניות ועם שבילי אופניים ירוקים דרך רצועת הנופש. לצערי אני לא מוצא טעם לחזור על זה שוב ושוב. וכמו שהשיב לך אורי בעבר יש גם היבטים פוליטים ודרכים לשיתוף פעולה יוצר על מנת להגיע להשיגים ולעשות. כמובן מנגד תמיד יש את האופציה של ביקורת ושלילה לשמה. סיעת הירוקים פועלת בהתנדבות לקידום רעיון הקיימות בשיתוף פעולה. אנו לא רצים לראשות העיר ועל פי גישתינו נשמח לשתף עם כל ראש עיר שייבחר.

ערן שחורי: שלום פרופ' קירשנר. הרבה סבלנות זה אנדרסטייטמנט. מתשובתך אני מבין שעדיף לתת למישהו אחר לעשות את המלאכה הקשה הזו בהתנדבות. חברי המועצה החדשים ימצאו פתרונות "לתוואי הדרך, לגבולות העירוניים, ולמצב הפרצלציה". אכן ראינו ששמחתם לשתף פעולה עם ראש העיר רוכברגר, ובתמורה לא טיפלתם בסלילת שבילי אופניים בעיר כי שבילי אופניים בתוך העיר לא התאימו לרוכברגר. אנחנו זקוקים לחברי מועצה עם אומץ, לא כאלו שנידפים ברוח לחציו של ראש עיר. הכי טוב כמובן זה ראש עיר עם אומץ.

ערן שחורי: ראש עיריית רמה"ש (לשעבר) איציק רוכברג מביט במבט זחוח בצומת הכפר הירוק. אני לא חושב שלו (ולך) יש במה להתגאות.
תמונה של ‏‎Eran Shchori‎‏.

שרגא קירשנר: ידידך שכבר הציגו פתרונות של שבוע יאלצו ליישמם אם יבחרו כפי שאתה צופה. אני גם מקווה שיעברו יפה את ביקורת התקשורת... סולם כלשהו. המלה זחיחות כרגע כפי שאתה משתמש בה לא מתאימה רק למי שאתה מדביק לו תואר זה. למרות אי ההסכמה בינינו אחרי הכרות חלקית ארוכה וסבלנית (באנדרסטייטמנט) מצדך של כחודש וחצי אני מאחל לך ולמי שתבחר בו הצלחה שכן רמת השרון יקרה לי ואני פועל להמשיך ולתרום כפי שעשיתי עד היום גם בקדנציה הבאה. בהצלחה לך בכל דרך שתפעל.

הרצליה - רמת השרון בשביל אופניים: שלום רב פרופ' קישנר, פירסמנו פוסט מיוחד בנושא בעמוד הרשמי של העמותה.אנו מזמינים אותך לפרט לציבור הרוכבים את הבעיות שמנעו מהעירייה לטפל במפגעים הבטיחותיים המדוברים בתקופה בה אתה אמון על הנושא בתוקף תפקידך בעירייה.
שבת שלום והמשך חג שמח, https://www.facebook.com/photo.php...

ישראל בשביל אופניים: "ערן שלום, לצערי תוואי הדרך, הגבולות העירוניים ומצב הפרצלציה מקשים על פתרון של נתיבי האופניים באופן מיידי. .." כך פרופ' שרגא קישנר [יו"ר סיעת הירוקים רמת השרון, סגן ראש העיר, מחזיק בתיק ההנדסה , יו”ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה וראש ועדת ההיגוי לתכנון העיר רמת השרון בחמשת השנים האחרונות] מסביר לערן שחורי רכז "רוכבים לעבודה" בעמותת "ישראל בשביל אופניים" מדוע לא מבוצע שביל אופניים בין רמת השרון לתל-אביב (בשטח המוניציפלי של העיר רמה"ש) .
נזכיר שכבר מעל ל-3 שנים שפניות העמותה, תושבים, רוכבים מהאיזור וחברי מועצה לעירייה (ראוי לציון חבר המועצה מר אבי גרובר אשר פנה לעירייה בדרישה לתקצב שבילי אופניים לאורך הציר כחלק מעבודות הפיתוח של הכביש החדש שסללה העירייה לשכונת נווה גן) בנושא זה נענו בהתעלמות ובתשובות מתחמקות [ראו קישור] למרות שמדובר בקטע עמוס במיפגעי בטיחות חמורים ובציר מרכזי של רוכבי האופניים באזור.
אנו מצפים למידע מפורט מהעירייה.
* לתגובתו של קישנר: https://www.facebook.com/photo.php?v=10151839672588609
* למידע מלא על הפעילות מול עיריית רמת השרון בנושא בטיחות הרוכבים בדרך משה סנה בשלושת השנים האחרונות:
http://www.bike.org.il/hakfar_hayarok/

משתתפים נוספים בדיון מחזקים אף הם את הטענות שהועלו כנגד מדיניות העיריה בנושא שבילי האופניים ואלו שתמכו בה:
Dan Weger: לדעתי המסר ש Eran Shchori ואחרים ניסו להעביר הוא בעיה אחת כאובה במיוחד ברמה"ש, וזהו ציר משה סנה. זה איננו סתם עוד רחוב אלא ציר תנועה אסטרטגי. רמה"ש איננה עיר בפני עצמה,אלא בעצם עיר פרוור של ת"א ורבים מתושביה עובדים שם (ובפרט אזור התעסוקה הגדול ברמת החיל בצפון ת"א, שכן מרכז ת"א אולי מתחיל להיות רחוק מדי לרכיבה). כתוצאה מכך,אם רוצים לעודד מעבר ירוק לשימוש באופניים, הרי שקשה להפחית בחשיבות הקישור לת"א ולכן ציר זה ראוי לקבל תשומת לב רבה במיוחד (ומשמעות הדבר גם תקציב).
נוסף על כך, בעזרת שביל אופניים בציר זה נוכל להציע קישור ממרכז רמה"ש לבית הספר הכפר הירוק, ונער שירכב באופניים לשם יחסוך מהוריו את הצורך לשמש לו נהג מונית. אותו הדבר משכונת נווה גן לכפר הירוק. שימוש נוסף הוא רכיבה למרכז הטניס-הן ממרכז רמה"ש והן מנווה גן.
שימוש נוסף הוא לסטודנטים הגרים ברמה"ש, שיוכלו לרכב לאונ' ת"א ואולי אפילו עד למכללת שנקר בצפון ר"ג, שאותה מן הסתם אתה מכיר יותר מקרוב. נקודה נוספת הוא הצפי שבעתיד לאורך ציר משה סנה יגורו הרבה יותר תושבים - הן בשכונת נווה גן, הגדלה והולכת, והן בשכונת המשתלה התל אביבית, הגדלה והולכת. עידוד חלק ממשתמשי הדרך לעבור לאופניים יקל על עומס התנועה הצפוי ברכב הפרטי. מכאן שיש קייס טוב ללחץ ציבורי על ראש העיר שיקדם טיפול במקטע זה. זה לא עניין ירוק זניח שיעניין 100 איש פנאטים לנושא בלבד.
2. המצב כיום בדרך משה סנה הוא פשוט מחפיר, כאשר יש מקטעים בהם אין אפילו מדרכה! סתם מדרכה, לא איזה לוקסוס מיוחד. ליד איזו משתלה אני חושב. פתרון אפשרי לכך יכול להיות הפקעה. נכון,הפקעה איננו צעד הננקט כלאחר יד, אולם במקרה הזה יש לכך צורך ציבורי מובהק. אני מציע בחום לקפוץ לראות את ההשקעה שתל אביב עשתה בנושא מדרכה ושביל אופניים בדרום שדרות י-ם ביפו, בואכה בת ים. אם אפשר שיעשו זאת גם בצפון ת"א, בואכה רמה"ש, זה יהיה נפלא. לא רק אופניים אלא גם אי תנועה, תאורה, כביש איכותי וכיו"ב.
3. באזור של צומת הכפר הירוק השטח המוקצה לאספלט ותעדוף הרכב הפרטי הוא קיצוני. מכאן שניתן לקחת אחוז קטן מהשטח, לצורך תנועה אלטרנטיבית-הולכי רגל ואופניים.
מצביעים על מה שחשוב - שבילי אופניים


כתבות קשורות:
Comments