הממונה על גיוס עובדים בגוגל: כך תתקבלו לעבודה אצלנו

נשלח 27 בפבר׳ 2014, 10:22 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 27 בפבר׳ 2014, 10:22 ]
מאת תומס פרידמן, ניו יורק טיימס, 25/2/2014
מטה גוגל בקליפורניה
מטה גוגל בקליפורניה
צילום: אי–פי

"יש 5 תכונות שאנחנו מחפשים בחברה", מסביר בוק. "לתפקיד טכני, אנחנו מעריכים את יכולות התכנות שלכם, ומחצית מהתפקידים בחברה הם טכניים. אך עבור כל משרה, הדבר הראשון שאנחנו מחפשים הוא יכולת קוגניטיבית, ולא מדובר באיי.קיו. זוהי יכולת למידה. היכולת לעבד מידע תוך כדי עבודה. היכולת לחבר בין פיסות מידע שלכאורה אינן קשורות. אנחנו מעריכים יכולות אלה באמצעות ראיונות התנהגותיים שאנחנו בודקים בדיעבד כדי לוודא שהם מסוגלים לחזות היטב את השתלבות העובדים".

השנייה היא "מנהיגות – בייחוד מנהיגות חדשה, בניגוד למנהיגות מסורתית. מנהיגות מסורתית הייתה דברים כמו: האם הייתם נשיאי מועדון השח שלכם? האם הייתם סגני נשיא לענייני מכירות? כמה מהר הגעתם לתפקיד? כל הדברים האלה לא מעניינים אותנו. מה שמעניין אותנו הוא האם כאשר צצה בעיה ואתם חברים בצוות שאמור לטפל בה, האם אתם לוקחים לידיכם את המושכות בעת הצורך. והאם אתם גם יודעים לקחת צעד אחורה ולפנות מקום למישהו אחר כשמגיע הזמן לכך. אלה שני דברים חשובים כדי להיות מנהיגים אפקטיביים בתנאים היום".

עוד משהו שמחפשים בגוגל: ענווה אינטלקטואלית. "ללא ענווה, בלתי אפשרי ללמוד". זו הסיבה בגללה מחקרים מראים שבוגרי בתי ספר מובילים למינהל עסקים לא מצליחים להתעלות. "אנשים מצליחים חכמים כמעט ולא חווים כשלונות, והם לא יכולים ללמוד מכשלונות", אומר בוק. הוא מסביר כי לכן הם לא לומדים לקחת אחריות. "אם משהו טוב קורה, הם חושבים שזה כי הם גאונים. אם משהו רע קורה, הם חושבים שזה כי מישהו אידיוט, או שהם לא קיבלו את המשאבים או כי השוק השתנה. האנשים שאנחנו רוצים לגייס, שמצליחים כאן הכי טוב, הם אלה שיהיו בעלי עמדות נחושות, אך אם מציגים להם עובדה חדשה, הם ידעו לומר 'אה, זה משנה הכל – אתם צודקים'. צריך אנשים שיש להם בבת אחת אגו קטן ואגו גדול.

התכונה הכי פחות חשובה שמחפשים בגוגל היא מומחיות. "אם לוקחים מישהו עם יכולות קוגניטיביות גבוהות, סקרנות פנימית, מוכנות ללמוד וכשרון הנהגה, ומגייסים אותם לתפקיד של משאבי אנוש או למחלקה הפיננסית, ומשווים אותם לאנשים שנחשבים מומחים בתחום מאוד ספיציפי, המומחים כמעט תמיד יאמרו 'ראיתי את זה כבר מאה פעמים, וזה מה שעושים'. חסרי הניסיון יגיעו לרוב לאותה תשובה, ולפעמים גם יטעו, אך מדי פעם, גם יהיו להם רעיונות חדשים לחלוטין, ובכך יש ערך אדיר".

לכתבה בדהמרקר
Comments