חשיבה חדשה על מקומות אחסון לאופניים בערים

נשלח 30 במרץ 2011, 13:37 על ידי Sustainability Org
הרגישות לאיכות הסביבה ותקנות התעבורה החדשות שייכנסו לתוקף מחייבות חשיבה חדשה על מקומות אחסון לאופניים בערים
דקל גודוביץ 29.03.11, 16:20 

ב־17 במרץ חתם שר הפנים על תקן חניה חדש שהוא מהפכה בתפיסת התנועה - במקום לקדש את כלי הרכב הפרטיים הוא מעודד תחבורה ציבורית ואופניים. התקן מגביל את כמות מקומות החניה לכלי רכב פרטיים המותרת במבנה (לפני כן לא היתה הגבלה כלל). התקנות ייכנסו לתוקפן בעוד כ־80 יום, ועד אז יצטרכו אדריכלים למצוא בקומת הקרקע של הבניינים בתכנונם מחסן ראוי לאופניים.

 

בינתיים בלונדון הוכרז הזוכה בתחרות לתכנון מחסה ציבורי לאופניים ברחוב. מדובר בתחרות לתכנון מחסה מודולרי ונייד, וארגנה אותה אגודת האדריכלים עבור חברת אזור עסקים, הפועלת לשיפור רווחתם של 300 העסקים החברים בה. הזוכה היה סטודיו Meda, שהציע הגנה מגשם ומגניבות במבנה בר־קיימא פשוט לביצוע ולמראה. האלמנטים המרכיבים את המחסה נפרדים זה מזה: גג ישר, קירות ועמודים שאליהם גם נקשרים האופניים. פרוטוטייפ של המתקן ייבנה השנה, ולאחר מכן יוצב לאורך הנהר.

 

Bike.e. האופניים החשמליים של פולקסווגן

 

האופניים הם כבר מזמן פריט עיצוב שחורג מהפונקציונליות. מגזין העיצוב "Dezeen" בחר באופניים של המעצב בן ווילסון כאופניים הכי טובים מתוך עשרה זוגות שהוצגו בכתבה בנושא. אין ספק שחד־אופן שיושבים בתוך הגלגל שלו הוא הברקה שראויה לכל התהילה. עוד שלל פיתוחים והמצאות מתרחשים כל הזמן בתחום. Hyuk Jae Chang, לדוגמה, עיצב את Ville, אופניים מתקפלים לקניות בסופר. אפילו חברת המכוניות פולקסווגן הבינה שאופניים הם הדבר הבא, והיא מפתחת כרגע את Bike.e - האופניים החשמליים הראשונים שלה שיגיעו למהירות של 20 קמ"ש ולמרחק של 20 ק"מ. אולי האופניים האלה לא מגיעים כל כך מהר ורחוק, אבל הם בהחלט מאוד מעוצבים.


לכתבה בכלכליסט


כתבות קשורות:
תקן החניה לאופניים אושר במועצה הארצית לתכנון ובניה
כל בניין יחויב בחניה מיוחדת לאופניים
יזמים: כל עוד אין רכבת - יש להגדיל את התקנים למקומות חנייה ליד משרדים
Comments