אור ירוק: "ביטול חוק הקסדות באופניים – מסכן חיים"

נשלח 9 באוג׳ 2011, 4:07 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 9 באוג׳ 2011, 4:12 ]

בעקבות התיקון לחוק הקסדה שפוטר בגירים מחבישתה בתחום עירוני, אומר מנכ"ל אור ירוק כי ביטול החוק יעלה למדינה כ-160 מיליון שקלים, בשל הטיפול בנפגעים. בישראל קיימים כמיליון רוכבי אופניים. בשנת 2010 לבדה נהרגו 18 רוכבים

nrg מעריב | 9/8/2011 11:54
תגיות: אופניים,קסדה

"ביטול חוק הקסדות מתעלם לחלוטין מהעובדה כי רכיבה על אופניים ללא קסדה משמעותה סיכון חיים"- כך אומר הבוקר (ג') שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, בעקבות החלטת הכנסת על התיקון לחוק- הפוטר רוכבי אופניים בגירים מחבישת קסדה, בעת רכיבה על אופניים בשטח עירוני. התיקון לחוק עבר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית ביום חמישי האחרון.
צילום: אור ירוק. עריכה גלעד לוסטיג

עוד מוסיף אבואב כי עלות התיקון בחוק מסתכמה בכ-160 מיליון שקל בשנה. אבואב מתבסס בדבריו על חוות דעתו של ד"ר גרי גינסברג בישיבת ועדת הכלכלה ,שדנה בנושא  בפברואר השנה.  ד"ר גרי גינסברג – מנהל תחום הערכת טכנולוגיה, משרד הבריאות: "אם התיקון הזה יעבור יהיו 4,000 יותר אשפוזים, 40,000 יותר ביקורים בחדרי מיון, ו-80,000 יותר ביקורים לרופאים אמבולטוריים. סך הכול העלות של זה למערכת הבריאות בישראל תהיה בסביבות 160 מיליון שקל".

באותה ישיבה אמר ד"ר מוני בניפלא – מנהל נוירוכירורגית ילדים בבית-חולים הדסה עין כרם: קסדה – ואתם תגידו שזה משפט דמגוגי – מצילת חיים, ולא רק בילדים. זה משפט שהוא אמיתי גם למבוגרים וגם לילדים. בישראל כמיליון רוכבי אופניים.

כמחצית מתאונות האופניים גורמות לפגיעות ראש

אבואב מדגיש עוד, כי בניגוד לטענתם של יוזמי ביטול החוק- חיוב חבישת קסדה בחוק איננו מביא לירידה במספר הרוכבים. "גם במקומות  בעולם שבהם נצפתה ירידה מסוימת בכמות הרוכבים מיד לאחר החלת חוק הקסדה, כשנתיים עד שלוש שנים לאחר מכן, חזר מספר הרוכבים לקדמותו ואף עלה במעט".

מעמותת אור ירוק נמסר כי: בשנת 2010 נהרגו 18 רוכבי אופניים – עלייה של 20% ביחס לשנת 2009. 90% מהרוכבים נפגעים בתוך העיר.

כמחצית מתאונות האופניים גורמות לפגיעות ראש (48.6%)- קסדה מפחיתה את פגיעות הראש והמוח בשיעור של 85%-88%.

יחד עם החובה להשאיר את חוק חבישת קסדה ללא שינוי תומכת עמותת אור ירוק בעידוד השימוש באופניים ובהבטחת בטיחות הרוכבים. בין האמצעים המשמעותיים שיש ליישם:
הפרדה בין תנועת כלי רכב מנועיים לבין תנועת אופניים, מיתון תנועה באזורי מגורים: על ידי מעגלי תנועה, מעברי חציה, מהמורות וכדומה, תכנון עירוני המכוון גם לרוכבי אופניים, הסברה וחינוך: דגש רב על הסברה לכלל האוכלוסייה באמצעות פרסום ובמיוחד על חינוך ילדים.

לכתבה באתר nrg

כתבות קשורות:
בוטלה חובת חבישת קסדה ברכיבה על אופניים בעיר
תמצית הטיעונים בעד השינוי בחוק הקסדה
לקראת דיון בכנסת: שינוי חוק קסדה לרוכבי אופניים
מחקרים: חוק הקסדה עלול לסכן רוכבי אופניים
השפעתו של חוק הקסדה באוסטרליה (פחות רוכבים, פחות בטוח)
דיון באתר "גרופי" לאחר השינוי בחוק

Comments