להחנות את האופניים, ולנסוע באוטובוס

פורסם: 9 ביולי 2010, 19:15 על ידי: Sustainability Org   [ עודכן 14 ביולי 2010, 7:14 ]

המועצה הארצית לתכנון קבעה: מוסדות ציבור, בתי מגורים ועסקים יחויבו להקצות מקום חניה לאופניים. וגם, פחות מקומות חניה בערים לעידוד התחבורה הציבורית

nrg מעריב | 7/7/2010 11:42    

לראשונה: המועצה הארצית לתכנון קבעה אתמול (ג') חובת התקנת מקומות חניה לאופניים. התקן יחייב כל בניה חדשה של בתי מגורים, משרדים, מרפאות, בתי ספר ותחנות רכבת הסדרת חניות לאופניים. התקן הינו מהמתקדמים בעולם ויתרום לקידום תרבות אופניים בישראל ולהפחתת גניבות האופניים.

"מקום חניה לאופניים יהיה בחדר סגור המהווה חלק אינטגראלי מהמבנה, אלא אם נקבע אחרת בחלק ג' לתקנות אלה; הותרה התקנת מקומות חניה לאופניים מחוץ למבנה, יהיו מקומות חניה אלה בתחום המגרש; לכל מקום חנייה לאופניים תובטח גישה נאותה וישירה", נכתב בתקן.

בעמותת ישראל בשביל אופניים שהיו שותפים לתהליך גיבוש התקן מברכים. "אנחנו בטוחים שהסדרת מקומות חניה בחדרים סגורים, נעולים, תסייע לצמצום גניבות האופניים ותעודד רבים להשתמש באופניים ככלי תחבורה יום-יומי ובכך תתרום לאיכות החיים, איכות הסביבה ובריאות הציבור בישראל", אמר יותם אביזוהר, מנכ"ל העמותה.

המועצה גם קבעה תקנות שמטרתן לעודד שימוש בתחברה ציבורית. בין היתר התקנות מורות על הפחתת מקומות החניה באזורים הסמוכים למערכת הסעת המונים, ועל פי מידת קרבתם לתחנה. באזורים אלה קובעות התקנות מקסימום מקומות חניה ולא מאפשרות תוספת מקומות חניה מעבר לכך.

על פי הוראות המועצה, ייכנסו התקנות לתוקף באופן הדרגתי ובהתאם להתקדמות בביצוע העבודות להקמת מערכות הסעת ההמונים. בשלבי הביניים תתאפשר הקמת מקומות חניה מעבר למותר על פי התקנות החדשות, אולם מקומות החניה העודפים יתוכננו באופן שיאפשר הסבתם בעתיד לשימושים אחרים.

לכתבה באתר nrg


תקן החניה לאופניים אושר במועצה הארצית לתכנון ובניה

כנס Velo-city 2010, קופנהגן

 
Comments