דרישה: תנו לעלות לרכבת הקלה בירושלים עם אופניים

נשלח 29 באוג׳ 2011, 10:03 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 29 באוג׳ 2011, 10:07 ]
לרוכבי כלי הרכב הדו־גלגליים התברר כי לא יוכלו להעלות אותם על הרכבת מחשש שייצרו צפיפות. בתגובה הקימו קבוצת מחאה בפייסבוק ופתחו בהליכים להסדרת הנושא
רועי אלמן, 29/8/2011

קהילת רוכבי האופניים הירושלמים, שהולכת וגדלה בשנים האחרונות, הופתעה לגלות כי לא תתאפשר עלייה לרכבת עם כלי הרכב הדו־גלגליים. בתגובה הם הקימו קבוצת מחאה ברשת החברתית פייסבוק ופתחו בהליכים בירוקרטיים להסדרת הנושא.

 

"בירושלים שבה הטופוגרפיה היא פקטור והמרחקים גדולים השילוב של אופניים ורכבת קלה הוא קריטי", הסביר אחד הרוכבים. "צריך לאפשר לנו לעלות עם האופניים לרכבת ולא רק להשאיר אותם בתחנה. אופניים הם כלי צר ולא ארוך במיוחד, שלא תופס הרבה נפח. הרכבת הקלה היא כלי תחבורה מרווח וזה בהחלט דבר אפשרי, וזה קורה גם בארצות אחרות".

 

גורם בפרויקט הרכבת הקלה אומר כי הוא פסימי באשר לאפשרות שתותר העלאה של אופניים לרכבת הקלה. "זה לא יקרה", הוא קובע. "ליד כל תחנה של הרכבת יש מקום מיוחד המיועד לאופניים. זה מספיק. עגלות תינוקות וכיסאות גלגלים קודמים לאופניים ולכן עמם כן מותר לעלות לרכבת".

 

החשש העיקרי הוא שהעלאת אופניים על הרכבת תיצור צפיפות ואי נוחות, בעיקר בשעות העומס. בתגובה לכך מציעים הרוכבים כי העלאת האופניים לרכבת תוגבל לשעות מסוימות. "לא דבר מומלץ להשאיר אופניים ברחוב, גם כשהם קשורים", אומר אחד הרוכבים.

 

אחד מאנשי 'סיטיפס', זכיינית הרכבת, אמר השבוע שהדבר אינו באחריותם אלא בהחלטת משרד התחבורה בלבד. "זה לא יקרה בחודשים הקרובים או לפחות עד שנראה איך הרכבת מתמודדת עם הנוסעים", הוא מעריך, "אבל בעלי אופניים מתקפלים יוכלו להעלות אותם על הרכבת".

 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "העלאת אופניים לרכבת תחסום את המעבר בפני הנוסעים. האופניים אינם ניתנים לעגינה ברכבת ועל כן בעת בלימה פתאומית או האצה הם עלולים להוות סכנה בטיחותית. לנוחותם של הנוסעים הוקמו מתקני קשירה לאופניים לצד תחנות הרכבת הקלה וקווי האוטובוסים המהירים מדרך חברון ועד רמות. משרד התחבורה שוקל לאפשר העלאת אופניים מתקפלים לרכבת".


לכתבה באתר mynet

Comments