אכזבה לרוכבים בירושלים: לא יוכלו לעלות את אופניהם לרכבת הקלה

נשלח 5 בספט׳ 2011, 4:23 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 5 בספט׳ 2011, 4:30 ]
עודכן ב- 09:39 04/09/2011
 
מאת עוז רוזנברג

אחרי התנגדויות מצדם של חרדים, רוכלים ותושבים מתוסכלים, קברניטי הרכבת הקלה בבירה נאלצים להתמודד כעת עם חזית נוספת - רוכבי האופניים.

באמצעות קבוצת פייסבוק שהקימו באחרונה אנשי החברה להגנת הטבע בשיתוף עם עמותת "ישראל בשביל אופניים", הם קוראים לציבור להפעיל לחץ על משרד התחבורה, כדי שיתיר לרוכבי אופניים להעלות את כלי התחבורה שלהם לקרונות הרכבת הקלה. בפגישה שקיימו עם שר התחבורה, ישראל כ"ץ, באוקטובר 2010, הסכים השר "לשלב את האופניים במערך התחבורה של מערכות הסעת ההמונים, רכבות קלות ו-BRT (אוטובוסים רבי-קיבולת) בערים הגדולות ובמערך הרכבות בהתאם לשעות העומס".

אלא שרק חצי מההצהרה מומש - רכבת ישראל, מפעילת הרכבות ה"כבדות", קיבלה אישור עקרוני להעלאת אופניים לקרונות, אבל בגזרת הרכבת הקלה הדבר לא נעשה. יותם אביזהר, מנכ"ל עמותת ישראל בשביל אופניים, טוען כי לא רק שלא התקבל אישור, אלא שהדבר אף לא נבחן כלל. "בהתחלה אמרו ?אולי', אחר כך ?בחיים לא', עכשיו אומרים לנו ?נתחיל להריץ את הרכבת ואחר כך נראה'. מורחים אותנו".

לאביזהר יש על מה לסמוך. בתכתובת דואר אלקטרוני שניהל בחודש שעבר עם מפעילת הרכבת הקלה, חברת סיטיפס, נאמר לו במפורש כי חברת אלסטום, שבנתה את הקרונות, "דאגה לספק בהם מרווח, רצפה שטוחה בגובה הרציפים ודלתות כפולות ורחבות", באופן ש"מקדם בברכה כניסת רוכבים עם אופניהם לרכבת". אי לכך, ענו לו, בסיטיפס מקדמים בברכה העלאת אופניים על הרכבת הקלה.

במשרד התחבורה מתנערים מעמדה זו וטוענים כי "העלאת אופניים לרכבת הקלה תחסום את המעבר בפני הנוסעים ותפריע לעולים וליורדים. האופניים אינם ניתנים לעגינה ברכבת ועל כן בעת בלימה פתאומית או האצה הם עלולים להוות סכנה בטיחותית". עוד אומרים שם, כי "לנוחותם של הנוסעים הוקמו מתקני קשירה לאופניים לצד תחנות הרכבת הקלה". עם זאת, נמסר כי לפי שעה המשרד יסכים לבחון העלאת אופניים מתקפלים לקרונות הרכבת הקלה.
 

כתבות קשורות:
 
Comments