מקלות בגלגלים: לרכוב בעיר, לא רק בטבע

פורסם: 10 ביוני 2010, 10:43 על ידי: Sustainability Org   [ עודכן 11 ביוני 2010, 12:21 ]

"הממשלה תשקיע בתשתית לרכיבת אופניים", פורסם השבוע. רק שאם הממשלה באמת רוצה לעשות מהלך סביבתי משמעותי, ואם יש לה 100 מיליון שקל פנויים, תתכבד ותקצה אותם לקידום תשתיות אופניים בערים וביישובים ולא בהרים ובחורשות

אביב לביא | 10/6/2010 16:45
לרגע זה נראה כמו חלום. "הממשלה תשקיע 100 מיליון שקל בתשתית ארצית לרכיבת אופניים", בישר בהתלהבות שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב. ממשלת ישראל משקיעה באופניים? להרף עין היה נדמה שאיש עם זקן לבן רכוב על חמור נראה בחוצות ירושלים.
מוטב לדווש קודם מהבית למקום העבודה ולבית הספר
מוטב לדווש קודם מהבית למקום העבודה ולבית הספר צילום: SXC


רק שהאופוריה לא ארכה זמן רב. מבט מהיר בעיקרי התוכנית הספיק כדי לפוגג אותה. קשה לומר משהו נגד סימון שבילי אופניים בנגב, בגליל, ביערות ובשדות. להיפך. רק שאם הממשלה באמת רוצה לעשות מהלך סביבתי משמעותי, ואם יש לה 100 מיליון שקל פנויים, תתכבד ותקצה אותם לקידום תשתיות אופניים בערים וביישובים. זה אולי פחות תיירותי ואטרקטיבי, אבל זה מה שישראל באמת צריכה.

רכיבת אופניים בטבע היא ספורט נפלא שיותר ויותר ישראלים מתאהבים בו בשנים האחרונות. אבל בעוד רכיבת השטח היא פריווילגיה של תרבות פנאי, הרכיבה העירונית היומיומית היא אינטרס לאומי. לפני שהמדינה מספקת למטייליה אפשרות לרכוב בנוחות מהר א' לחורשה ב', מוטב שתאפשר להם לדווש בביטחון מהבית למקום העבודה ולבית הספר.

בתור התחלה, השרים מוזמנים לקדם את החוק לעידוד תחבורת האופניים שהונח על שולחן הכנסת עוד בקדנציה הקודמת.
 

כתבות קשורות:
Comments