חדשות אופניים: חשמליים חדשים, חשמליים שאינם עומדים בתקן

נשלח 19 בנוב׳ 2011, 11:43 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 19 בנוב׳ 2011, 11:44 ]

חשמלית ושמה מהירות: יבואנית הרכב המוכרת UMI, המשווקת בישראל את מרבית מותגי GM, הודיעה לאחרונה כי היא מתחילה בשיווק אופניים היברידיים מתוצרת המותג הגרמני A2B. למותג הגרמני מספר דגמים, כולם בעלי עיצוב מרשים. עם זאת, רק דגם אחד בסדרה שאמורה להגיע ארצה, אושר על-ידי מכון התקנים הישראלי. הבעיה - חסרונן של דוושות, המהוות הכרח באופניים - גם כאלה שאינם מונעים דווקא בכוח שרירי הרגל.

החשמליים של A2B - לא ניתנים לשיווק בינתיים
החשמליים של A2B - לא ניתנים לשיווק בינתיים

האופניים של A2B מצוידים במנוע המייצר 250 וואט, ואשר מאפשר לטענת היצרן מהירות מרבית של 25 קמ"ש, וטווח נסיעה של 70 ק"מ בין טעינות סוללה. בהערת אגב נזכיר יצרנית הסוללה בה עושים אופני A2B שימוש, הודיעה לפני כשבוע על פשיטת רגל. ב-UMI אומרים בתגובה כי אין להם חשש באשר להמשך פעילות החברה, תחת בעלים אחרים.

ובהקשר זה, שוק האופניים החשמליים הישראלי הוצף בשנה-שנתיים האחרונות בעשרות דגמים חשמליים, שחלק לא קטן מהם מאולתר ומורכב בארץ על-גבי שלדות של אופניים רגילים, שלא בהכרח מותאמים לנסיעה עם מנוע חשמלי. שכן בין היתר, על מדרכות, כבישי ושדרות תל-אביב רוכבים מאות עם מנועים חשמליים המייצרים הספקים גבוהים משמעותית מהמותר, ולכן מסוגלים להגיע בקלות למהירות של 40 ואף 50 קמ"ש. מלבד העבירה מבחינת החוק, מכללי אופניים אלה לא תוכננו לעמוד עומסים המופעלים על מכללי האופניים במהירות זו.


כתבות קשורות:
Comments