חשד: ילד על אופניים חשמליים פגע בקשיש שמת מפצעיו בתל אביב

נשלח 17 בפבר׳ 2015, 20:39 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 20 בפבר׳ 2015, 4:25 ]
אנטוניו רעיה בן 85 הובהל לפני יותר משבועיים לבית החולים איכילוב לאחר שנפגע בראשו מאופניים - כנראה חשמליים - בתל אביב. בהמשך הידרדר מצבו והבוקר הוא נפטר מפצעיו. המשטרה מבקשת את עזרת הציבור באיתור הדורס
גלעד מורג והלל פוסק, 17/2/2015

ילד שנהג כנראה על אופניים חשמליים פגע לפני יותר משבועיים בקשיש בן 85 בתל אביב שנפטר הבוקר (יום ג') מפצעיו. המשטרה מחפשת עדים לתאונה שבה נפגע אנטוניו רעיה. האיש הובהל במצב קל על-ידי מד"א לבית החולים איכילוב לאחר שנפגע בראשו ברחבת המוזיאון בתל אביב. בהמשך הידרדר מצבו והבוקר כאמור נפטר. 

אנטוניו רעיה ז"ל (צילום: עופר עמרם)
אנטוניו רעיה ז"ל (צילום: עופר עמרם)

האלמנה לילי (צילום: עופר עמרם)
האלמנה לילי (צילום: עופר עמרם)
ארכיון  (צילום: שאול גולן)
ארכיון (צילום: שאול גולן)
 

במשטרת התנועה ניסו לאתר את הילד שפגע ברעיה ב-4 בחודש כאשר הלך על המדרכה בדרך לעבודתו במוזיאון תל אביב. לילי (60) בת זוגו, סיפרה כי עד היום איננה יודעת בדיוק כיצד נפגע. "התקשרה אליי אחות וסיפרה שהוא בטיפול נמרץ. הייתי לידו אבל לא הצלחתי לדבר איתו אחרי התאונה, הוא לא יכול היה לדבר".

 

היא הוסיפה כי אנטוניו "לא היה חולה, להיפך. הוא היה בריא וחזק, הוא לא הפסיד יום עבודה, לא היה לו שום דבר. הוא סתם נפגע בצורה פושעת", אמרה. "התחושה היא שהוא מת סתם. לא הגיע לו מוות כזה". 

לא משחק ילדים:

לנפגעי אופניים נמאס לשתוק / נעמה כהן פרידמן

פאני הקשישה שכבה חודש בבי"ח, ויקטוריה כבר לא יכולה לרקוד ולענת ילד בן 11 ריסק את הרגל. לנפגעי האופניים החשמליים המשתוללים ברחובות אין ממי לדרוש פיצויים, וכעת הם תובעים את משרד התחבורה: "אין רישוי, אין ביטוח, אין אכיפה - אבל מייבאים 80,000 אופניים חדשים". הרשויות מגלגלות אחריות
לכתבה המלאה

 

עוד סיפרה כי היה "אדם טוב, מקסים. כולם אהבו אותו. הוא כתב מוסיקה. היינו המון שנים יחד, חיינו ביחד. אני רוצה שיזכרו אותו רק לטובה, בעברו היה זמר ובדרן".

  

נעמי ידידתו סיפרה על אדם עצמאי, נגן קלידים, מלחין שהופיע במוזיאון. "הוא לא נראה כמי שהולך למות. הוא היה בדרך לעבודה או ממנה, פגעו בו אופניים חשמליים ברחבת המוזיאון, כך לפי העדויות שלו בבית החולים". 

 

איציק, אחד החברים של אנטוניו, תיאר את מותו "אסון גדול. הוא היה ג'נטלמן הכי עדין שפגשתי בחיי, הבנתי שמייד אחרי התאונה הוא קם על רגליו והלך. אם היו עוזרים לו ייתכן שהסיפור היה נגמר אחרת".

 

הוא סיפר כי אנטוניו הגיע לישראל כזמר עם להקה איטלקית, התאהב במקום ונשאר בארץ: "הוא היה פנסיונר. הכרתי אותו 15 שנה. הוא היה איש מדהים".

 

המשטרה פרסמה הודעה באותו יום: "בתאריך 4 בפברואר בשעה 19:00 לערך, רכב קטין על אופניים בשדרות שאול המלך בתל אביב, על המדרכה של בית המשפט לכיוון מערב, ופגע בהולך רגל מבוגר שהיה בדרכו לעבודתו. הולך הרגל נפגע באורח קשה. עדים לאירוע או מי שיש בידו מידע רלוונטי, מתבקש ליצור קשר עם קצין הבוחנים של אגף התנועה בתל אביב או למוקד 100".

 

מבית החולים נמסר כי רעיה הגיע לשם וסיפרכי נפצע מפגיעת אופניים חשמליים. בעקבות הנפילה נוצר דימום מוחי ולאחר כמה שבועות, וחרף מאמצי הרופאים - הוא נפטר.  

 

הולכי רגל תובעים רוכבים

יותר מ-100 אלף אופניים חשמליים נעים באין מפריע בכבישים ובמדרכות במהירות שמגיעה ל-50 קמ"ש ויותר, והמונים מהרוכבים הם ילדים הנוהגים ללא קסדות וללא אמצעי זהירות. הם גורמים למספר גדול של תאונות דרכים, וקורבנות רוכבי האופניים החשמליים מוצאים עצמם סופגים מכה כפולה: לא רק שנפגעו פיזית בדרגות פציעה שונות, הם גם חסרי אונים מול היעדר היכולת לתבוע פיצוי כלשהו מהפוגעים. 

 

בתביעה שהגישו לאחרונה נפגעי תאונות כאלה שהתאגדו לצורך זה, צוינה העובדה כי אמנם בפברואר 2010 קבע משרד התחבורה תקנות הפוטרות את רוכבי האופניים מרישוי, מרישיון חובה ומביטוח חובה, אך אלו, שהיו בתוקף לשנה אחת בלבד, לא חודשו עד שנת 2014, ובמשך שלוש שנים וחצי התחום היה פרוץ לחלוטין.

 

עו"ד אילן קנר, שייצג שבעה הולכי רגל שנפגעו והגישו תביעה משותפת נגד משרד התחבורה, הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים ונגד המפקח על הביטוח. לדבריו, "מרגע פקיעת התקנות, כל תקנות התעבורה חלו על הרוכבים, ואסור היה להם לנהוג באופניים חשמליים ללא רישוי וללא רישיון נהיגה". הוא מציין כי המשטרה לא אכפה את החוק, ילדים המשיכו לנהוג באופניים חשמליים, ובשנים 2014-2011 אף התיר משרד התחבורה לייבא לישראל 80 אלף זוגות אופניים חדשים.


לכתבה באתר ynet

כתבות קשורות:
Comments