סיום מוצלח למאבק להקמת גשר לרוכבי אופניים בין פ"ת לת"א

פורסם: 23 בדצמ׳ 2010, 0:30 על ידי: Sustainability Org   [ עודכן 29 בנוב׳ 2012, 7:12 ]
תאריך פרסום: 23/12/2010

בין פתח תקווה לתל אביב קיים שביל אופניים המשמש אנשים הן לרכיבה לצרכי ספורט ופנאי והן כדי להגיע לעבודה וממנה כדי להימנע מהשימוש ברכב על כל הכרוך בכך. מדובר בעשרות רבות של משתמשים כל יום ומאות בסוף שבוע.

השביל הנ"ל חוצה את פסי הרכבת כ 100 מטרים מזרחית לכביש 4, אך נכון להיום המעבר אינו מוסדר בשום צורה. היות ואין באיזור שום מעבר מוסדר לרוכבי אופניים מאזור התעשייה סגולה בפתח תקווה ועד איזור קניון איילון ברמת גן, הרוכבים חוצים את פסי הרכבת על פני המסילה בצורה לא בטיחותית.

בתום כשנה של מאבק, הצליחו יאיר עופר ויוסי זיגדון מ'פתח תקוה בשביל אופניים' (סניף מקומי של עמותת 'ישראל בשביל אופניים') לגשר (תרתי משמע) בין גורמים שונים (רכבת ישראל, מע"צ, עיריית פתח תקוה), עד לקבלת ההחלטה לבנות את הגשר שהוצע על ידם, במימון עיריית פתח תקוה ובהסכמת רכבת ישראל ומע"צ, כדי לאפשר לרוכבי אופניים לרכב מפתח תקוה לתל אביב. הגשר יאפשר לעובדים בקרית עתידים ובקרית אריה להשאיר את הרכב בבית ולהגיע לעבודה באופניים.

להלן סיכום הדברים מפיו של יאיר עופר שיזם וריכז את המאבק:

שלום לכולם

אני שמח לבשר שהשבוע הגענו להסכמה על פתרון לבעית חציית פסי הרכבת עם כל הגורמים הרלוונטים.

ראש העיר החליט להתערב אישית בנושא וקבע פגישות עם סמנכ"ל מע"צ ומנכ"ל הרכבת. הוא הזמין את יוסי זיגדון ואותי להשתתף בפגישות ולהציג את הנושא בעצמנו.

הפגישה עם מע"צ התקיימה ביום ד' אחה"צ. היא התנהלה באווירה חיובית מההתחלה כאשר לנציגי מע"צ לא הייתה כל התנגדות לבניית הגשר אותו אנחנו מבקשים. כמובן שהם ביקשו לדעת מי יממן את התכנון והביצוע וראש העיר מיד אמר שהכל עליו. העיריה תשכור חברת הנדסה שתתכנן ותבצע את הגשר ובמע"צ רק ביקשו שזו תהיה חברה שכבר עבדה איתם בעבר ומכירה את הנהלים שלהם. כמו כן הם ביקשו שהנושא יתואם עם רכבת ישראל וראש העיר הבטיח להם שכבר יש פגישה מתוכננת בשביל זה. הם הזכירו שיש להם תכניות עתידיות (לעתיד הרחוק) להרחבת כביש 4, מה שיחייב הזזה של הגשר, אבל הבטיחו שכאשר זה יבוצע, הם יכשירו את שביל האופניים מחדש על חשבונם כחלק מהפרוייקט.

הפגישה עם מנכ"ל הרכבת התקיימה הבוקר. כולנו, כולל ראש העיר, הגענו אליה ברכבת היות והמשרדים של רכבת ישראל נמצאים צמוד לתחנת רכבת מרכז בתל אביב. היה מוזר להגיע לנקודת המפגש של השביל עם פסי הרכבת מהצד "השני".

גם הפגישה הזאת התקיימה באווירה חיובית וברכבת לא הביעו כל התנגדות לתכנית ובלבד שהגשר לא יהיה יותר נמוך מהגשר הקיים ותכנית הגשר תוגש להם לאישור. קיבלנו אישור עקרוני לקדם את התכנון של הגשר ואפילו הצטלמנו למזכרת. 

מופיעים בתמונה משמאל לימין: יוסי זיגדון, יאיר עופר, יצחק הראל - מנכ"ל הרכבת, יצחק אוחיון - ראש עירית פתח תקווה, אבי בן-חמו - מנכ"ל עירית פתח תקווה, אליאנא סובול - אגף איכות הסביבה עירית פתח תקווה ויסלחו לי שלושת נציגי הרכבת הנוספים שלא קלטתי את שמם.

פרוייקט הגשר יוצא עכשיו לדרך. אנחנו נמשיך לעקוב אחרי ההתקדמות שלו עד לגזירת הסרט.

הפרוייקט הבא הוא הסדרת כל השביל מפ"ת לת"א גם מבחינת סלילה ותאורה וגם מבחינה סטטוטורית כך שיהיה שביל מוכרז ורשמי.

במקביל ננסה להגיע להבנות עם הרכבת לגבי תקופת הביניים עד לפתיחת הגשר כי אנחנו עדיין צריכים להמשיך בחצייה הנוכחית ביום יום.

בינתיים תמשיכו לחצות בזהירות...

רכיבה נעימה,

יאיר עופר





הדמיה של הפתרון שהוצע למע"צ

כתבות קשורות:
עדכונים בקשר למאבק להקמת גשר לרוכבי אופניים בין פ"ת לת"א
הכרזת ראש העיר על הקמת הגשר במהלך יום העצמאות 2011
המאבק להקמת גשר לרוכבי אופניים בין פ"ת לת"א - ראיון עם יאיר עופר
בשורה לרוכבי האופניים: גשר מעל כביש 4 יורחב לטובתם
גשר לרוכבי אופניים יוקם מעל כביש 4
בין פ"ת לתל אביב - גשר חדש לרוכבי אופניים
גשר לרוכבי אופניים מפתח תקווה לתל אביב
עדכונים באתר "אם המושבות החדשה"
לדיון בדף 'רוכבים לעבודה' בפייסבוק
דיון בגרופי: גשר לרוכבי אופניים שיאפשר מעבר מעל פסי רכבת
עדכון לקראת חורף 2010 בפורום גרופי
צילומי שבילי אופניים - יאיר עופר

מכרז למעבר תת-קרקעי לרוכבי אופניים והולכי רגל
Comments