מאת שרון יונתן, לוקאלי, 21/5/2015 לכתבה באתר לוקאליברחבי רמת השרון ישנם שבילי אופניים במספר רחובות, כדוגמת המלכים, הנצח, ביאליק אוסישקין, אבל אין רצף בין השבילים ובמקומות מסוימים, כמו ברחוב אוסישקין, שביל האופניים הוא למעשה חלק מהמדרכה של הולכי רגל בשבועות האחרונים אנו מלווים את נושא התחבורה ברמת השרון. אם יש משהו שיכול אולי להקל היא מערכת שבילי אופניים יעילה, שלא ממש קיימת בעיר, כולל פיתוח שביל האופניים בדרך משה סנה המחברת את רמת השרון לתל אביב. ברחבי העיר ישנם שבילי אופניים במספר רחובות, כדוגמת המלכים, הנצח, ביאליק אוסישקין, אבל אין רצף בין השבילים ובמקומות מסוימים, כמו ברחוב אוסישקין שביל האופניים הוא למעשה חלק מהמדרכה של הולכי רגל. בתקציב 2015 תקצבה העירייה את הנושא בשני מיליון שקלים, כאשר רוב הסכום אמור להיות מוקצה להקמת שביל אופניים בסמוך לוואדי, מאזור מתנ"ס קריית הצעירים ועד לפארק הנצח. כמו כן, אמורים להיסלל בשנים הקרובות שבילי אופניים מטרופולינים כפרויקט של משרד התחבורה. שני חברי מועצה מהאופוזיציה, אבי גרובר ועידן למדן, מנסים בשנים האחרונות לקדם את הנושא. גרובר אומר השבוע כי העירייה לא עשתה מספיק בנושא: "במשך שנים מרחו אותי ואת כולנו עם סיפורים ודיבורים על החשיבות והתכניות לשבילי אופניים, כשבשטח מעט נעשה וגם מה שנעשה לא פעם הזיק יותר מאשר תרם למטרה. אני לא הייתי מוכן לתת יד יותר להתנהלות החפיפניקית הזו ואני עמל מזה זמן על הכנת תוכנית אב מסודרת ומוסדרת לשבילי אופניים ובימים אלה העירייה נמצאת בהליך של איתור גורם מקצועי ומיומן על מנת שיוביל את הכנת התוכנית, כאשר הכסף לטובת התכנון הזה כבר הוקצה וקיים. במקביל אני שותף להליכים ברמה הארצית של חיבור רמת השרון לרשת השבילים המטרופולינית אותה מקדם משרד התחבורה. אני פועל כמיטב יכולתי על מנת שעד סוף השנה נציג לתושבים את תוכנית האב ולהתחיל ביישומה, כאשר כבר השנה עמדתי על זה שתקציב 2015 יכלול תקציב לטובת שבילי אופניים חדשים בעיר, וכך אכן הדבר". לדברי גרובר, מרבית שבילי האופניים לא עומדים בפרמטרים של הסטנדרט המקובל, כך למשל שביל האופניים ברחוב אוסישקין שהוא על המדרכה ובחלק מהקטעים המדרכה היא שביל אופניים. גרובר : "הקטע המסוכן ביותר הוא רחוב משה סנה בדרך לת"א, שם אין אפילו מדרכה. בקטע הזה חייב להיות מקודם שביל אופניים בהקדם". יש לציין כי הפארסה הגדולה ביותר בשבילי אופניים הייתה בחודש פברואר 2014 כאשר מספר מדרכות ברחבי העיר סומנו כשבילי אופניים שנגמרו לתוך חומה, עץ, פח, והכל בצורה הזויה. עידן למדן אמר השבוע: "בנושא קידום, תקצוב ופיתוח שבילי האופניים אני מטפל ומקדם מזה שנים, כך למשל בשנה האחרונה אימצה המועצה את הצעתי והוחלט לתקצב חיבור ראשון לת"א בשביל אופניים לאורך משה סנה, והובטח שייושם בקרוב. אני גם יזמתי, בעקבות הגברת השימוש באופניים חשמליים, כינוס דחוף וקיום דיון בבעיות שיוצר השימוש הנרחב באופניים חשמליים. בעקבות הדיון הוקמה ועדה בשיתוף כל המחלקות הנוגעות לעניין (שריכז חברי אהרון אלמוג) וגובשה תכנית מסודרת ומשולבת לעניין זה ובתקציב האחרון ניתן תקציב ייעודי למטרות אלה". דובר העירייה גונן אליאסי מסר: "עיריית רמת השרון רואה חשיבות גדולה בקידום פרויקט שבילי הרכיבה על אופניים ומסלולי הליכה לתושבים ולמשפחות ולטובת כך הקצתה סכום של למעלה מחמישה מיליון שקלים בשנים הקרובות. הפרויקט בתוואי עוטף מושבה יהיה במסלול שיקיף את כל העיר באווירה של טבע ירוק עם הנופים הקסומים של רמת השרון. יצוין, כי העירייה נערכת בסוף ההליך לחיבור מסלולי הרכיבה וההליכה לערים השכנות: הרצלייה מצפון ותל אביב מדרום. עם סיום פרויקט שבילי האופניים תשודרג איכות החיים ברמת השרון ומגמה זו תתרחב ביתר שאת גם בעתיד". כתבות קשורות: צילום מצב - שבילי האופניים בעיר רמת השרון תכירו את ה"פלופ אופן" - הצעת בחירות פופוליסטית ברמת-השרון רמת השרון: פארסה על המדרכה המהנדסים מרמת השרון מפתיעים (בעצם כבר לא) מחדש סכנה בטיחותית ברכיבה על אופניים ברחוב משה סנה ברמה''ש בוחרים אופניים |
Sustainability.org.il > תחבורת אופניים >