רוצים לשפר את התיפקוד המיני שלכם? תרכבו לעבודה על אופניים

פורסם: 31 ביולי 2010, 21:36 על ידי: Sustainability Org   [ עודכן 1 באוג׳ 2010, 0:59 ]

הנה עוד סיבה להתחיל להתאמן – אפילו פעילות גופנית מתונה שיפרה רבות את התפקוד המיני של גברים

אלה הר-נוי | 28/7/2010 14:17

גברים המבקשים לשפר את ביצועיהם מתבקשים לשלוף את נעלי הספורט. מחקר חדש מראה כי גברים שנוהגים להתעמל קיבלו ציון גבוה בשאלון על התפקוד המיני שלהם, מאשר גברים שאינם פעילים פיזית.

אימון בתדירות של לפחות ארבע-חמש פעמים בשבוע
אימון בתדירות של לפחות ארבע-חמש פעמים בשבוע צילום המחשה: Iwan Beijes, SXC

חוקרים מאוניברסיטת דיוק בחנו 178 גברים בריאים שמילאו שאלון תפקוד מיני שבדק יכולת זקפה, איכות זקפה, תדירות, יכולת להגיע לאורגזמה, תפקוד מיני כללי ובעיות מיניות. התשובות שלהם הומרו לציונים בין 0 ל‭100-‬ ונקבע מה הציון הממוצע הכללי של התפקוד המיני שלהם.

במקביל מילאו הגברים שאלון על ההתעמלות שהם מבצעים. הם נשאלו באיזו תדירות עסקו בפעילות גופנית בעוצמה נמוכה כמו יוגה, פעילות מתונה כמו הליכה נמרצת, ופעילות מאמצת כמו ריצה, בשבוע טיפוסי, ועל משך הפעילות.
מגביר את זרימת הדם

גברים שביצעו פעילות כמו הליכה מהירה במשך 30 דקות, ארבע-חמש פעמים בשבוע, סווגו לקטגוריה של פעילים באופן מתון, אנשים שיצאו לריצה קלה או שחייה בתדירות כזו, סווגו כפעילים מאוד. ציון התפקוד המיני של גברים לא פעילים היה רק 43 נקודות בממוצע. גברים פעילים באופן מתון קיבלו ציון ממוצע של 72 וגברים פעילים מאוד קיבלו ציון של 70 נקודות.

גם לאחר שנוטרלו גורמים שהיו יכולים להשפיע על התפקוד המיני כמו גיל, מדד מסת גוף, מחלות לב, סוכרת ודיכאון, גברים פעילים עדיין היו בעלי ציון גבוה יותר באופן משמעותי בתפקוד המיני. בקרב גברים פעילים מאוד או פעילים באופן מתון, הסיכון לפתח הפרעה בתפקוד המיני (שהוגדרה כציון תפקוד מיני מתחת ל‭(40-‬ היה נמוך ב-65%, מאשר בקרב גברים לא פעילים.

החוקרים משערים שהסיבה לקשר היא שהתעמלות יכולה להגביר זרימת דם לאיבר המין, מה שגורם לכך שקל יותר להגיע לזקפה. בנוסף, פעילות גופנית יכולה לגרום לגברים להרגיש טוב יותר לגבי עצמם, מה שמשפר את תפקודם במיטה.

לכתבה באתר nrg
Comments