"שביל ישראל לאופניים" יוצא לדרך

פורסם: 4 בפבר׳ 2010, 7:42 על ידי: Sustainability Org   [ עודכן 27 במאי 2010, 6:27 ]
מאת גידי בוקר, תאריך פרסום: 2/2/2010
 
שביל ישראל לרוכבי אופניים מתוכנן לחצות את המדינה מהחרמון ועד אילת. המקטע הראשון שלו, ממעלה שחרות לאילת, ייפתח לרכיבה עד חודש אפריל.
 
שביל ישראל לאופניים בהרי אילת
שביל ישראל לאופניים בהרי אילת צילום: הלל זוסמן

שביל ישראל לאופניים יוצא לדרך, ומכרז להקמת המקטע הראשון שלו מפורסם בימים אלה על ידי משרד התיירות ורשות הטבע והגנים. המקטע, ממעלה שחרות לאילת דרך תמנע, יתפרס על פני 85 קילומטר, ויעבור דרך שמורות טבע, צוקי שיירות והרי אילת. עלותו הכוללת: חצי מיליון שקלים, במימון משרד התיירות.

הקמת שביל ישראל לאופניים יוצאת לדרך לאחר כארבע שנות תכנון.  המקטע המדובר אמור להיפתח לציבור הרוכבים עד חודש אפריל 2010.

עלותו של המקטע (חצי מיליון שקל, כאמור) מגיעה מתוך תקציב של כ-100 מיליון שקלים, שיוקצו ליישום תכנית לקידום ענף רכיבת האופנים. את התוכנית מכינה ועדת היגוי בראשות משרד התיירות, והיא כוללת פיתוח תשתיות של כ-4,900 ק"מ של שבילים מגוונים, מוקדי שירותים נלווים ופעילויות חינוך קהילה והסברה. שבילים אלה, יתוספו לכ-600 ק"מ של שבילים קיימים, ולכ-1,400 ק"מ של שבילים המקודמים מתקציבים נפרדים.
צילום: הלל זוסמן
בתכנון: שביל מהחרמון ועד אילת צילום: הלל זוסמן
היכן יעבור השביל?

שביל ישראל לאופניים מתוכנן לעבור לכל אורכה של המדינה, מהחרמון בצפון ועד לים בדרום מפרץ אילת. השביל מתוכנן כך שיתאים לרוכבים ברמה בינונית, ויציע להם את המיטב שיש לארץ להציע. במקטע הדרומי של מסלול הרכיבה מתוכננת רכיבה בדרגת קושי בינונית, והוא יוקם בשטחי שמורת טבע הרי אילת וצוקי שיירות. השביל ייסלל על דרכי עפר קיימות, ועל השביל החדש שהוקם באחרונה על ידי קק"ל ועיריית אילת.

במקטע הראשון של השביל יהנו הרוכבים מסינגל (שביל רכיבה ייעודי לאופניים) מדברי הררי מרהיב עם נקודות לתצפית על הערבה ובקעת תמנע; יחלפו בבאר מלחן ובנחל מתק, יחזו בתופעות גיאולוגיות הייחודיות לאזור; ימשיכו למעלה סיירים ועד למבואה וחניון הלילה שבתמנע; המקטע השני יתחיל בקטע רכיבה נוח מתמנע, דרך נחל שחמון ועד למפרץ אילת. מכרז להקמת המקטע ייצא בשבוע הבא והוא מיועד למי שסיימו קורס בוני שבילי אופניים.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, אמר אמש: "משרד התיירות מוביל את התוכנית לקידום ענף רכיבת האופניים, במטרה להפכו למרכיב מהותי בתרבות הבילוי והפנאי, כאמצעי תחבורה נגיש, חסכוני המשתלב עם הסביבה וכתחום נוסף המעשיר את המוצר התיירותי של ישראל. מיקומם של 80% מהשבילים בפריפריה, בעלות של עשרות מיליוני שקלים, מיועד לסייע לפיתוח התיירות, התעסוקה והכלכלה בישובים בהם יעבור".

מנכ"ל רשות הטבע והגנים, השותפה בפרוייקט, אלי אמיתי, ציין כי "רשות הטבע והגנים רואה באופניים כלי מבורך לטיול בשטחים הפתוחים ובציבור המטיילים והרוכבים כציבור שיסייע בשמירת הטבע, הנוף והמורשת".

השותפים לפרויקט הם רשות הטבע והגנים, קרן קיימת לישראל, משרד התיירות, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, המשרד להגנת הסביבה, החברה להגנת הטבע, מועצות מקומיות, איגוד רוכבי האופניים ומתנדבים רבים שביקשו לסייע. עבודת ההכנה רוכזה על ידי יובל פלד, מנהל חטיבת תכנון ופיתוח של רשות הטבע והגנים, והלל זוסמן, מנהל פרויקט שביל ישראל לאופניים ברשות הטבע והגנים.   


מאמרים קשורים:
Comments