חשיבותה של כותרת בעיתון ואיך אפשר לשחק במספרים לצורך הפחדה והרתעה: הנתון בגוף הכתבה שפורסמה ב-ynet (קישור בהמשך) מדבר על זינוק של מספר הרוכבים בוושינגטון הבירה ב-175% מאז שנת 2004 ועל גידול של 9% במספר רוכבי האופניים שנהרגו בתאונות בארה"ב בשנה שעברה (תפוחים ואגסים). משמע, ייתכן ויש קיטון בשיעור ההרוגים בתאונות אופניים, אבל לכותב הכתבה יש כנראה אינטרס סמוי ולכן הכותרת היא: "אופניים בארה"ב: יותר רוכבים, הרבה יותר הרוגים". המידע מועבר בגוף הכתבה כך: "ובכל זאת, רוכבי אופניים נמצאים בסיכון שרק הולך וגדל. מספר ההרוגים בקרב המדוושים זינק אשתקד בקרוב לתשעה אחוזים, זאת בעקבות העלייה החדה שנרשמת בתקופה האחרונה ברכיבת אופניים. בוושינגטון הבירה, לשם דוגמה, זינק שיעור הרוכבים בשעות בוקר וערב (בעיקר רכיבה אל ומהעבודה) בלא פחות מ-175% בהשוואה לנתוני שנת 2004." סוף ציטוט. להלן הכתבה כפי שפורסמה באתר ynet: אופניים בארה"ב - יותר רוכבים, הרבה יותר הרוגים לזינוק
במספר רוכבי האופניים באמריקה יש מחיר: מספר ההרוגים בקרב רוכבים זינק בשנה שעברה
בלא פחות מתשעה אחוזים. במקביל ירד מספר הרוגי התאונות לנמוך ביותר מאז תחילת
התיעוד ynet וסוכנויות הידיעות, 11/12/2012 ארה"ב עוברת לאופניים - ומשלמת על כך מחיר בהרוגי תאונות דרכים. למרות הירידה הכללית במספר הרוגי התאונות בארה"ב, אשר הגיעה לרמתה הנמוכה ביותר בהיסטוריה, נרשמה בשנה שעברה עלייה חדה במספר רוכבי האופניים שקיפחו את חייהם על הכביש. ![]() אילוסטרציה (צילום: הרצל יוסף) נתונים שמפרסם ה"וושינגטון פוסט" מגלים כי במהלך 2011, ירד מספר ההרוגים הכולל בתאונות דרכים בארה"ב בכמעט 2%, למעט יותר מ-32 אלף בני אדם. הנתון הנמוך ביותר מאז החל רישום הסטטיסטיקה לאחר מלחמת העולם השניה - ב-1949. לכך תרמה ודאי תשתית כבישים מתקדמת וסלחנית יותר, אך בעיקר חובת שימוש בחגורות בטיחות. בשנים האחרונות נוספו לכך גם מערכות אחרות, דוגמת בקרת יציבות מחויבת בחוק, כריות אוויר ותכנון מרכב ומתלים מתקדם. הירידה במספר ההרוגים בקרב הנהגים אף גדולה מקצב הקיטון בנסועה, שירדה ב-1.2% בשנת 2011 בעיקר בגלל מחירי הדלק והמשבר הכלכלי. ובכל זאת, רוכבי אופניים נמצאים בסיכון שרק הולך וגדל. מספר ההרוגים בקרב המדוושים זינק אשתקד בקרוב לתשעה אחוזים, זאת בעקבות העלייה החדה שנרשמת בתקופה האחרונה ברכיבת אופניים. בוושינגטון הבירה, לשם דוגמה, זינק שיעור הרוכבים בשעות בוקר וערב (בעיקר רכיבה אל ומהעבודה) בלא פחות מ-175% בהשוואה לנתוני שנת 2004. לצד הזינוק במספר ההרוגים בקרב רוכבים, גם אוכלוסיית נהגי המשאיות מציגה נתון מדאיג. מספר ההרוגים בפלח זה עלה ב-20% בשנת 2011, וב-NHTSA (הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים) הודיעו כי יפתחו בחקירה במטרה לאתר את הסיבות לכך, ודרכים לפתרון הבעיה. לכתבה באתר ynet כתבות קשורות: |
Sustainability.org.il > תחבורת אופניים >