מיזם במשבר: גל ביטולים של מנויי תל-אופן

נשלח 28 במאי 2012, 0:24 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 28 במאי 2012, 1:22 ]

בעקבות התקלות החוזרות ונשנות והמחסור בזוגות אופניים בחלק מתחנות הטעינה: גל ביטולים של מנויים במיזם האופניים של עיריית תל אביב

מאת חגי מטר, 28/5/2012
 
תגיות: תל-אופן, עיריית תל אביב
 
גל ביטולים של מנויי תלאופן: במלאות קצת יותר משנה להשקת שירות האופניים העירוני כמה מוותיקי המנויים מחליטים לבטל את המינוי או לא להאריכו בתום התקופה. מעשרות הודעות בעמוד הפייסבוק של שירות ת ל-אופן מהשבוע האחרון בלבד ומשורה ארוכה של עדויות שהגיעו לידי "זמן תל אביב" עולה כי מנויים רבים טוענים שלא רק שהבעיות בתל-אופן לא נפתרו עם הזמן אלא אף החמירו.

מאגר הנתונים של תל אופן מנוהל בניגוד לחוק
גנבתם תל-אופן? אף אחד לא יבוא לחפש אתכם
למה עיריית תל אביב מימנה את הקליפ של איזבו?

"כשנגנבו לי האופניים באוגוסט האחרון הרגשתי שהיקום קורא לי לעשות מינוי, מאוד התלהבתי מהמיזם הזה", מספרת מנהלת האתר הקהילתי "גיליסט" גילי פליסקין, "אבל עם הזמן תל-אופן הפך להימור. אי אפשר להסתמך על זה. גיליתי שאני מבזבזת הרבה יותר זמן על ניסיון להוציא אופניים מתחנות והרבה יותר כסף על מוניות כשאני מתייאשת מכמה תחנות".
צילום: יהונתן שאול
תחנת עגינה של תל אופן. גל ביטולים צילום: יהונתן שאול

בעקבות חוויותיה וחוויות ששמעה מחברות, החליטה פליסקין לאחרונה לכתוב מכתב מפורט לחברה המפעילה את התל-אופן ובו הציעה שכפיצוי על עוגמת הנפש הרבה שנגרמה לרוכבים יוארכו המינויים בשנה נוספת. השבוע נדחתה בקשתה של פליסקין על ידי נציגי החברה המפעילה.

"אני מבינה שלוקח זמן להסדיר את השירות, אבל שיכירו בבעיות שלהם ושיפרגנו למי שנתן בהם אמון,? היא אומרת. "זה מאוד מצער אותי להפסיק להיות מנויה. זה מיזם עם נגיעה חברתית וסביבתית, אבל הרוח הנושבת ממנו היא קפיטליסטית.

האופניים הם כאילו ירוקים בשביל הסביבה, אבל בעצם זה ירוק של דולרים".

לדבריה מצטרפים רוכבים מאוכזבים רבים אחרים, שחלקם כבר עשו מעשה והחליטו לוותר על המינוי. "הניסוי אצלי היה די קצר", מעיד יונתן בר, שמתכוון לבטל את המינוי. "לפני חודשיים בערך גנבו לי אופניים, החלטתי לעשות תל-אופן, ראיתי כי רע ועכשיו קניתי אופניים משלי שוב. יש הרבה יתרונות לתלאופן, אבל אם כל פעם שאתה מגיע לתחנה אתה יכול להיות בטוח שהיא לא תעבוד - זה כבר לא לעניין".
התביעה הייצוגית בדרך?

"מכרתי את האופניים שלי בשביל תל-אופן לפני ארבעה חודשים, למרות ששמעתי שיש בעיות אבל לא חשבתי שאתמודד עם כזאת אוזלת יד", אומרת אביב הורנשטיין, מנויה טרייה, שכיום חוץ מפרישה מהשירות שוקלת להגיש נגד תל-אופן תביעה ייצוגית עם חברים נוספים. לאחרונה היא אף פנתה לארגון "אמון הציבור" והגישה מספר תלונות על השירות שקיבלה. "חוץ מהתקלות הטכניות, אתה מתמודד עם שירות לקוחות שאין לו את המילה סליחה בלקסיקון ובלילה, ובסופי שבוע בכלל אין עם מי לדבר", היא אומרת.

הורנשטיין ומנויים אחרים מעריכים שאחת הסיבות להידרדרות בשירות, לצד בלאי מובן באופניים ועומס רוכבים, היא פתיחת השירות למנויים יומיים: "מגיעים תיירים מחו'ל ומהארץ בסופי שבוע, שמשאירים אותם במצב לא טוב. ב-90 אחוזים מהתחנות אי אפשר לקחת אופניים בשישי ושבת. חבל לי שזה המצב וחשוב לי להילחם על משהו שיש לו פוטנציאל כל כך טוב לתל אביב, שבינתיים פשוט לא מתממש".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "אנו מודעים לתקלות הקיימות ופועלים נמרצות מול הזכיין לשיפור רמת השירות. בימים אלה מתבצע שדרוג של מערכת הנעילה ושל התוכנה בפרויקט ובמהלך השבועות הקרובים יוחלפו המנעולים במאות זוגות אופניים במנעולים משופרים.

"עד כה ביטלו את המינוי מסיבות שונות כ-100 איש , המהווים כחצי אחוז מסך המנויים. לפרויקט ישנם כ-17,500 מנויים שנתיים, כ-85 אלף מנויים יומיים וכ-2,000 מנויים שבועיים - הרבה יותר מפרויקטים דומים בעולם".

לכתבה באתר nrg


לכתבות קשורות:
Comments