נוטשים את "תל אופן": ההכנסות צנחו ב-40% ל-3.7 מיליון שקל

נשלח 4 ביוני 2016, 10:51 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 4 ביוני 2016, 10:52 ]

הנפילה בהכנסות נבעה מכך שברבעון הראשון החברה לא הרחיבה את מערך ההשכרה, כך שלא קיבלה תשלומים מעיריית תל אביב ■ וכן על רקע התגברות נטישת המינויים ב-2015 ■ המיזם סיים את הרבעון ברווח שולי של כ-193 אלף שקל בלבד

מאת ערן אזרן, 22/5/2016

הכנסותיו של מיזם האופניים הירוקים בתל אביב, "תל אופן", צנחו ברבעון הראשון של 2016 בכ-40% ל-3.7 מיליון שקל, כך עולה מדו"חותיה הכספיים של חברת ההובלה והלוגיסטיקה פרידנזון, השותפה בפרויקט. הנפילה בהכנסות נבעה מכך שברבעון החברה לא הרחיבה את מערך ההשכרה, כך שלא קיבלה תשלומים מעיריית תל אביב; וכן על רקע התגברות נטישת המינויים ב-2015. המיזם סיים את הרבעון ברווח שולי של כ-193 אלף שקל בלבד.

מיזם "תל אופן" נמצא בבעלות חברת FSM שירותי קרקע. החברה מוחזקת על ידי פרידנזון (45%), איתן שמיר, בעליה של חברת כוח אדם גדולה (45%); והמנכ"ל הקודם דני שפילמן (10%). במהלך 2015 המשיך המיזם לאבד מנויים בקצב מהיר, כך שמספר המנויים ירד לכ-12.1 אלף, בהשוואה ל-15.5 אלף בסוף 2014 – נפילה של 22%. נטישת המנויים מיוחסת בעיקר למעבר של לקוחות לשימוש באופניים חשמליים ולבעיות תפעוליות רבות הקיימות במיזם מאז הקמתו – וטרם טופלו.

מנגנון ההכנסות של FSM נחתם ב-2010 עם הרשות לפיתוח כלכלי של תל אביב-יפו, ואו הוא כולל מספר סעיפים: עם השלמת הקמתו של מערך האופניים (150 תחנות עגינה הכוללת 2,000 זוגות אופניים) קיבלה FSM תשלום של כ-38 מיליון שקל. תמורת שירותי התפעול והתחזוקה, מקבלת FSM תשלום שנתי של כ-5 מיליון שקל מהרשות, בתוספת חלק מהתקבולים של המשתמשים: אם התקבולים עולים על 4 מיליון שקל, העודף מחולק באופן שווה בין הרשות לבין FSM; אם התקבולים נמוכים מ-4 מיליון שקל - כל ההכנסות מועברות ל-FSM. לצד ההשכרה השוטפת, מקור הכנסות שני של FSM הוא מענקים מהרחבת מערך האופניים.

לצד פעילות "תל אופן", פרידנזון, שבשליטת האחים דוד ורמי פרידנזון (74.7%), פועלת בתחום שרשרת הלוגיסטיקה, הכוללת הובלה ימית, שירותי מכס, אחסון, הובלה יבשתית והפצה של מוצרים. החברה, הנסחרת לפי שווי של כ-90 מיליון שקל, מציגה בדו"חותיה ארבעה מגזרי פעילות: הראשון הוא תחום ההובלה היבשתית והלוגיסטיקה; השני הוא תחום המרכזים הלוגיסטיים (אחסנה); השלישי - שירותי שילוח בינלאומי ועמילות מכס (החברה הבת אייר אנד אושין); והרביעי – כאמור, תחבורה ירוקה (מיזם תל אופן).

החברה סיכמה את הרבעון הראשון של 2016 בהכנסות שיא של כ- 41.5 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-37.2 ברבעון המקביל בשנת 2015 - גידול של כ-12%. הרווח תפעולי הסתכם בכ-4.2 מיליון שקל בהשוואה לרווח תפעולי של כ-3.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, שיפור של כ-19%; וכן הרווח הנקי זינק בכ-60% לכ-3.2 מיליון שקל לעומת.

תוצאות הרבעון הראשון המשיכו את מגמות ההתרחבות של פרידנזון, שכללה הרחבת הפעילות בעיקר בתחום האחסנה הודות לפעילותו של המרכז הלוגיסטי (מרלו"ג) החדש, הסמוך לנמל אשדוד. בעקבות זכייה במכרז של חברת נמלי ישראל, החברה ממשיכה לפתח את מסוף הרכבת למטענים והשטח הלוגיסטי הצמוד לו הנמצא בעורף הנמל.

גידי אלטמן, יו"ר החברה מסר: "החברה ממשיכה את מגמת הצמיחה שלה בהתאם לאסטרטגיה העסקית שלה. החברה הרחיבה בצורה ניכרת את התשתיות שלה, דבר שבא לידי ביטוי בהכפלת ההכנסות ממגזר האחסנה והמשך ההערכות ופעילויות עסקיות  שיאפשרו גידול מואץ של החברה בשנים הקרובות. המגמה המבורכת של חברות להוציא החוצה מפעילות הליבה שלהן, את פעילות האחסנה והלוגיסטיקה, מאפשרת לפרידנזון להמשיך לצמוח ולהרחיב את שירותיה ללקוחותיה. נמשיך במרץ למצות את ההזדמנויות העסקיות לפרידנזון".

לכתבה בדהמרקר


Comments