ת"א: תושבי רחוב גלוסקין נגד התחנה להשכרת אופניים

נשלח 1 במרץ 2011, 1:18 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 14 במרץ 2011, 4:24 ]

לא כולם מתלהבים מפרויקט השכרת האופניים של עיריית תל אביב: תושבי רחוב גלוסקין עותרים נגד העירייה בדרישה שתסיר את תחנת העגינה שהוצבה ברחוב ומפקיעה מהם מקומות חניה

רועי צאיג | 1/3/2011 7:03
תגיות: תל אביב, השכרת אופניים

עיריית תל אביב אמנם מתגאה מאוד בפרויקט השכרת האופניים שיצא לדרך באפריל אך מתברר שחלק מתושבי העיר הרבה פחות מתלהבים ממנו: דיירי בניין ברחוב גלוסקין הסמוך לכיכר המדינה עתרו נגד העירייה שהציבה תחנת השכרת אופניים מול הבניין בו הם מתגוררים.
מתקן להשכרת אופניים בפריז
מתקן להשכרת אופניים בפריז צילום: אבי גרצמן

לפני כחודש וחצי קידם את פניהם של דיירי גלוסקין שלט המודיע להם כי ברחוב תוקם תחנת עגינה להשכרת אופניים ושמ-16 בינואר תיאסר החניה במקום. העירייה אף סימנה את שפת המדרכה בשטח התחנה באדום-לבן ובכך גזלה מהם לדבריהם ארבעה-חמישה מקומות חניה.

בסוף השבוע שעבר הגישו 13 מתושבי הרחוב עתירה באמצעות עו"ד דרור קדם לבית המשפט לעניינים מנהליים ובה הם מבקשים להסיר את התחנה. לטענתם בניגוד לנקודות עגינה אשר נמצאות ברחובות סואנים ואינן מפריעות לתושבים הקמת התחנה ברחוב מגוריהם תשבש את שגרת חייהם השקטה בשל נוכחותם של שוכרי אופניים. התושבים אף טוענים כי הדבר נעשה בניגוד לחוק.

"הקמת תחנת העגינה מחייבת היתר בנייה שלא ניתן, נכתב בעתירה. "על פי תכניות בניין עיר אסור לתפעל ברחוב את תחנת העגינה שהיא עסק להשכרת אופניים". עוד הם מבקשים מבית המשפט "לקבוע כי השכרת אופניים מחייבת רישיון עסק שלא נתבקש וממילא לא ניתן".

"שמירה על מעבר פנוי"

"לילה אחד פשוט הציבו שלט" סיפר אחד מתושבי הרחוב "ללא שום התייעצות או הודעה מוקדמת. תחשוב שמישהו מהרחוב היה מקים עסק להשכרת אופניים באמצע הרחוב. ברור שיומיים אחרי זה העירייה הייתה מעיפה אותו משם. מהעירייה היינו מצפים שתתנהג לפחות כפי שהיא מצפה מתושביה. יש התמרמרות רבה בקרב כל תושבי הרחוב באנו ואמרנו שאנחנו לא מעוניינים בזה.

"זה רחוב עם אנשים מבוגרים חלקם מעל 60 שכל חייהם גרים בתל אביב אבל זה לא מעניין את העירייה. ההרגשה היא שהתושבים מהווים עבור העירייה מטרד כשלמעשה היא נועדה לשרת את התושבים. זה מעורר תהיות לגבי שיקולי הקמת התחנה באותו מקום".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "פרויקט השכרת האופניים' תל אופן' הוא פרויקט דגל חשוב ומרכזי כחלק מהמדיניות העירונית המקדמת ומעודדת את השימוש באופניים ככלי תחבורה אלטרנטיבי בדומה לערים גדולות אחרות בעולם ומהווה בין היתר מענה לבעיות התחבורה התנועה והחניה בעיר.

"הפרויקט נערך בשיתוף ובתיאום גורמים עירוניים מקצועיים תוך חשיבה ובחינה קפדנית של כלל האלמנטים הרלוונטיים לצורך הפעלתו לרבות פריסת תחנות העגינה ברחבי העיר האיזון בין צורכי התושבים לשמירה על מעבר פנוי וחופשי להולכי רגל וכן שיקולי נגישות וחזות של המרחב הציבורי. הפרויקט מבוצע בהתאם לדין. משהוגשה עתירה בעניין תלמד העירייה את העתירה ואת פרטיה ותשיב לגופה במסגרת המועדים שנקבעו למתן תשובה".

לכתבה באתר nrg


כתבות קשורות:
אם אין רכבת קלה, תשכרו אופניים
תושבי הרלם בצפון מנהטאן דורשים שבילי אופניים
Green Development? Not in My (Liberal) Backyard
אושרה סלילת שבילי אופניים במערב רמת השרון
מחאה נוסח רמת השרון: טייסים נגד ‍אופניים
רמה"ש: ביהמ"ש אישר להמשיך בביצוע שבילי האופניים בדרך השרף
לונדון השיקה בסוף השבוע שירות השכרת אופניים
בקרוב בתל-אביב: מערך השכרת 1,500 זוגות אופניים
עיריית תל אביב אישרה: מיזם השכרת האופניים ייצא לדרך
משרד התחבורה יקדם שבילי אופניים בכל פרויקט
בקרוב: רכבת ישראל תתיר הכנסת אופניים לקרונות
20 אלף רוכבי אופניים דיוושו הבוקר ברחבי תל אביב במסגרת ארוע האופניים "סובב ת"א"
כשדואגים לשבילי אופניים – יש רוכבים
התל אביבים עולים על אופניים
באיחור אופנתי: ישראל מתחילה להשקיע בתשתיות האופניים העירוניות
סוף עידן חובת חבישת הקסדה?
Bike Share in Paris - Vélib’ = Velo Liberete
Comments