תושבי הרלם בצפון מנהטאן דורשים שבילי אופניים

נשלח 1 במרץ 2011, 1:35 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 1 במרץ 2011, 1:39 ]

עורכי דין רכובים על אופנים ותושבים אחרים דורשים כי שביל האופניים יוארך עד למזרח הרלם, בניו יורק

01/03/2011 גדעון בלמקר - אפוק טיימס

הרלם
בזמן תחרויות אופניים סוגרים את הכבישים ברובע הרלם, ביום יום אין שבילי אופניים – צילום: באדיבות nycbikemaps.com
עורכי דין רוכבי אופניים, הולכי רגל ותושבים המשתמשים בתחבורה ציבורית הגישו לראש העיר שח ניו יורק, מיכאל בלומברג 2,500 מכתבים. הם דורשים מהעירייה להשלים את שביל האופניים ואיי התנועה להולכי רגל לאורך השדרה הראשונה והשנייה החוצות גם את הרובע.

שביל האופניים נעצר לפני הרלם

שדרות חוצות את מנהטאן מצפון לדרון והשדרה הראשונה והשנייה מהוות "פרוזדור" תחבורה ראשי של החלק המזרחי של העיר ניו יורק ו לפי נתונים שהתפרסמו על העיר ניו יורק, הן גם המסלול המסוכן ביותר. העירייה השיקה, לאחרונה, פרויקט המטפל בעומס התנועה ובבעיית בטיחות לאורך ה"פרוזדור" הזה. באוקטובר אשתקד הושק שירות אוטובוסים מיוחד אשר פועל מהרחוב ה-125 עד ליוסטון. כמו כן אמצעי בטיחות שכוללים איי תנועה להולכי רגל ושבילי אופניים מוגנים מחברים כיום את יוסטון עד לרחוב ה-34. הרחובות במנהטון חוצים את השדרות ממזרח למערב, הרלם נמצאת בצד המזרחי של חצי האי מנהטאן בניו יורק.

לפי טענת ארגון "תחבורה חלופית" (Transportation Alternatives – TA)- המארגi הראשי של מבצע המכתבים - העירייה תכננה תחילה להאריך את שבילי האופניים ולהוסיף איי תנועה להולכי רגל עד לאזור המזרחי של הרלם מעבר לרחוב 34, אך לבסוף הפרויקט לא הושלם ונעצר ברחוב ה-34.

"קיימת תמיכה מאסיבית לשיפור הבטיחות בדרכים לאורך כל הכביש עד הרלם המזרחית", אומר פאול סטילי ווייט, מנכ"ל הארגון "תחבורה חלופית" במסיבת עיתונאים שיזם הארגון בבית העירייה לפני מסירת מכתבי המחאה לראש העיר.

חברי מועצה תומכים בדרישת התושבים

פעילים מה-TA ופקידים בכירים דברו במסיבת העיתונאים על בטיחות, על בריאות ועל יתרונות סביבתיים של שבילי האופניים המוגנים.

"אנחנו שבעיי רצון מכך שהמנהל הזה הכניס קידמה בתיקון הרחובות שלנו מסביב לעיר. הם מקלים בכך על רוכבי האופניים ועל הולכי הרגל אשר מסתובבים מאז ההסדרים החדשים בביטחה. גם השימוש באוטובוסים יותר מהיר ויעיל, במיוחד "בפרוזדור" השדרה הראשונה והשנייה", לפי דברי חבר מועצת העיר בריאן קבאנג'. "לצערי עריית ניו יורק החליטה לא להשלים את העבודה. קיים צורך לבנות תשתיות מתאימות בכדי לעודד רכיבה על אופניים בעיר", הוסיף קבאנג'.

הסנטור ג'וזה סראנו טען שהארכת שבילי האופניים הינו הדבר הצודק וההוגן ביותר שניתן לעשותו על מנת לעזור לתושבי ניו יורק. "אם נוכל להפחית את פליטת הפחמן לאורך השדרה הראשונה והשנייה, נראה ירידה בשיעור האסטמה בארלם המזרחי", לפי דבריו.

לדברי של ד"ר קבין צ'טאהם- סטפנס, רופא ילדים מבית החולים "הר סיני", שכיחות מחלת האסטמה והשמנת יתר אצל ילדים בהרלם היא גבוהה פי-10 מאשר באזור הקרוב – Upper East Side. הארכת שבילי אופניים לרחוב ה-125 היא חיונית עבור בריאות הקהילה, הוא טען והוסיף שההליכה והרכיבה על אופניים מהוות צורה של פעילות גופנית.

להפחית תאונות בדרכים

"שבילי האופניים המוגנים שבשימוש בשדרה הראשונה והשנייה הותקנו לאחרונה כחלק מפרויקט בטיחות וזרימת תחבורה ואנחנו נמשיך לעקוב ולבדוק את "פרוזדור" התחבורה לכל אורכו לפני שנוסיף מתקנים חדשים", טען בתגובה סט סולומונוב, דובר משרד התחבורה.

בעיר החלו ליישם תוכנית המטפל במפגעי תעבורה ברחובות ניו יורק, בכוונה עד שנת 2030, להפחית ב-50 אחוז את מספר מקרי מוות בכבישים. במאמץ להשיג מטרה זאת מתכוונים לתכנן מחדש כ-97 ק"מ של כבישים לשנה וגם 20 צמתים בכבישים הדו-סטריים הראשיים במנהטאן בכדי לשפר את בטיחות הולכי הרגל. מאמצים נוספים בנושא בטיחות בדרכים יושקעו בחינוך, אכיפה ושיווק.

לכתבה באפוק טיימס


כתבות קשורות:
ת"א: תושבי רחוב גלוסקין נגד התחנה להשכרת אופניים
אושרה סלילת שבילי אופניים במערב רמת השרון



Comments