מקלחות לעובדים במגדל הראל בר"ג יעודדו רכיבה על אופניים?

נשלח 28 באפר׳ 2014, 12:44 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 28 באפר׳ 2014, 12:45 ]

ועדות התכנון אישרו תוכנית להגבהת מגדל הראל בבורסה בר"ג ב-30 קומות, כך שיכלול 50 קומות בסה"כ. כעת ממתינה התוכנית להתנגדויות הציבור ואם תאושר ללא שינוי - יהפוך המבנה של חברת הביטוח לאחד הגבוהים בישראל
הילה ציאון, 28/4/2014

האם "מגדל הראל" של חברת הביטוח הראל במתחם הבורסה יהפוך לאחד הבניינים הגבוהים בישראל? הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתל-אביב הודיעה היום (ב') כי אישרה להפקיד להתנגדויות הציבור את התוכנית להגבהת "מגדל הראל" ברמת גן ב-30 קומות נוספות, כך שהוא יכלול 50 קומות בסך הכל.

 

 

תושבי ר"ג זועמים:

מגדלי הבורסה מגיעים לשכונות / אלפי שאולי

בסמוך למפעל עלית ברמת גן מתכננת העירייה להקים 8 מגדלים עם כמעט 1,300 יחידות דיור ועוד 23 אלף מ"ר של משרדים. נשמע כמו פתרון טוב למצוקת הדיור? תושבי שכונת המתמיד-ארלוזורוב הסמוכה דווקא מתנגדים וזועמים: "זה יהיה גיהינום"
לכתבה המלאה

כיום המגדל הבנוי הגבוה ביותר בישראל הוא מגדל "משה אביב" בעיר, שהוקם בשנת 2003 וכולל 68 קומות. נזכיר כי לפני כ-8 חודשים אישרה הוועדה המקומית בתל-אביב תוכנית להקמת מגדל גבוה אף יותר, שאמור לכלול 80 קומות ליד מתחם הקריה; וב-2010 אושרה להתנגדויות הציבור תוכנית להקמת מגדל "הסיטי של גבעתיים", שאמור לכלול 70 קומות ו"לעקוף" את מגדל משה אביב. לפני כשנתיים התקבל האישור הסופי לפני התחלת בניית המגדל.

 

על פי נתוני ה-CTBUH-ISRAEL, הפורום הישראלי לגורדי שחקים ובנייה עירונית, המגדלים הגבוהים בישראל אחרי מגדל משה אביב (לפי מטרים ולא לפי קומות) הם הבניין העגול במגדלי עזריאלי בתל-אביב עם 49 קומות; מגדל לאונרדו סיטי טאוור ברמת גן עם 37 קומות; המגדל המשולש במגדלי עזריאלי עם 46 קומות; בניין אלקטרה בתל-אביב עם 45 קומות; מגדל היובל בתל-אביב עם 42 קומות; מגדל W במתחם צמרת בתל-אביב עם 46 קומות; הבניין המרובע בעזריאלי עם 42 קומות; מתחם קריית עתידים בצפון תל-אביב עם 36 קומות; ומגדל נוה צדק עם 44 קומות.

 

מאחר שמדובר בתוכנית שהופקדה להתנגדויות הציבור, ייתכן שיוגשו בגינה לא מעט התנגדויות. אף שמדובר במגדל המשמש למסחר ולמשרדים ולא למגורים, אשר כבר קיים בלב מתחם הבורסה ברמת גן, תושבי העיר מביעים בשנה האחרונה מורת רוח מתוכניות העירייה להקמת מגדלים ברחבי העיר, ובחודש האחרון אף הפגינו נגד ראש העירייה בנושא. לא מן הנמנע, אם כן, שיגישו התנגדותם, כפי המותר בחוק.

 

הדמיית קו הרקיע של רמת גן לאחר הגבהת מגדל הראל
הדמיית קו הרקיע של רמת גן לאחר הגבהת מגדל הראל

 

מקלחות לעובדים יעודדו רכיבה על אופניים?

לדברי הוועדה המחוזית, המטרה המרכזית של התוכנית להגבהת המגדל, הכולל כיום כ-20 קומות, היא "לרכז את פעילות חברת הראל במגדל אחד". בסך הכל יכללו 30 הקומות הנוספות שייבנו במגדל כ-22 אלף מ"ר, אשר ישמשו למסחר ולמשרדים וכן לשטחים ציבוריים.

 


מהוועדה נמסר כי במסגרת התוכנית, תוקם חזית מסחרית חדשה לכיוון כיכר שניצר במתחם, "לצורך החייאת הכיכר וכן לצורך הקצאת מקומות חניה לרכב דו גלגלי - אופניים ואופנועים - והקמת מקלחות עובדים אשר יעודדו את השימוש באופניים ובתחבורה ציבורית ויפחיתו את השימוש ברכב הפרטי לצורך הגעה למתחם". עוד נמסר כי המגדל ממוקם בסמוך לתחבורה ציבורית ענפה הכוללת אוטובוסים, תחנת רכבת ובקרוב גם רכבת קלה.

 

ממשרד הפנים נמסר כי התוכנית, שאותה יזמה הראל חברה לביטוח ותוכננה על ידי אדריכל יוסי סיוון ממשרד האדריכלים יסקי, מור, סיוון, "היא חלק מההתחדשות של מתחם הבורסה, הכוללת תוספת זכויות בנייה לתעסוקה ולמסחר, חידוש והרחבת המדרכות, טיפול בעיצוב חזיתות המבנים והוספת שטח ציבורי; כל אלו מבוצעים במטרה להפוך את המקום לאזור עם פעילות עירונית ענפה במשך כל שעות היממה".

לכתבה באתר ynet

כתבות קשורות:
רמת גן: המחוזית אישרה תכנית להגבלת מגדל הראל ב-30 קומות
עיריית ר"ג: מקלחות וחדרי אופניים בבנייני המשרדים בעיר

Comments