מאת נועה פרג, מינכן, 24/1/2012
כנס האינטרנט השנתי DLD, אותו יוזמים מדי שנה ד"ר יוסי ורדי וד"ר הוברט בורדה, הצליח גם השנה לרכז אליו את בכירי תעשיית האינטרנט והדיגיטל בארה"ב, אירופה ואסיה, שרוצים לקחת חלק באחד מהכנסים המכובדים ביותר בענף האינטרנט. אז על מה דיברו ביום השני של הכנס?
אחת מההרצאות המעניינות עסקה באחד מהטרנדים החמים בענף האינטרנט – שיתופיות, כשהדוגמה הבולטת לכך הייתה Airbnb - אתר שמתווך בין שוכרי דירות לבין משכירים וזוכה להצלחה מסחררת ברחבי העולם, ובפרט בארה"ב. Airbnb היא הצלחה ענקית אבל מעל הכל היא דוגמה אחת בלבד לאופן שבו יש לחבר בין עולם האוף-ליין לבין עולם האון-ליין, ולכך שניתן לנצל את המשאבים המוגבלים שיש לנו בצורה שיתופית, חכמה ובעיקר חסכונית. כפי שציין אחד ממשתתפי הפאנל, יצירת נגישות למוצר או שירות מסויים היא עוצמתית הרבה יותר מאשר בעלות על אותו מוצר או שירות, והדוגמאות לסטארט-אפים נוספים שעוסקים בתחום היו רבות – Uber, שמאפשרת להזמין מוניות באמצעות הסמארטפון, Zaarly שמציעה זירת מסחר בזמן אמת שבה כל רוכש פוטנציאלי מכריז מה הוא מחפש והמוכר מציע זאת בזמן אמת ו-Zipcar, שירות לנסיעות שיתופיות. הטרנד הזה, יש לציין, לא פסח גם על הזירה המקומית, כששירותים אינטרנטיים כדוגמת Get Taxi או WAYBetter מוכיחים כי גם בישראל (ובתל אביב בפרט) יש צורך משווע בפיתרונות שיאפשרו לנו לנצל את מה שכבר קיים בצורה יעילה יותר. |