כללי אצבע לחסכון בדלק

נשלח 5 במרץ 2012, 0:10 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 5 במרץ 2012, 0:10 ]
מאת דניאל שמיל, 4/3/2012
 
נתוני יצרן של צריכת דלק נועדו ליצור סולם אחיד להשוואה. אלה נתונים מהימנים, הנערכים במתווה בדיקה מסודר, אבל יחד עם זאת, הם נעדרים קשר למציאות בשטח. הסיבה לכך היא שמדידת צריכת הדלק נעשית בחדר סגור, על מסוע (המוריד את התנגדות הכביש), ללא מזגן ורדיו מופעלים, ללא התנגדות רוחות וללא נוסעים ומטען.

צריכת הדלק האמיתית לפיכך גבוהה ברבע עד שליש מנתוני היצרן בתנאי מעבדה, ובנהיגה אגרסיבית יכולה להגיע עד כדי מחצית מנתוני המעבדה. יחד עם זאת, היחסים בין המכוניות נשמרים. כלומר, אם מכונית מסוימת השיגה צריכת דלק נמוכה יותר מאחרת בתנאי מעבדה, לרוב היא תהיה חסכונית ממנה גם בכביש. כמו כן, מבין הטכנולוגיות המוצגות כאן, הנעה היברידית היא החסכונית יותר בעיר, כי המכונית מנצלת את אנרגיית הבלימה לטעינת המצבר. מנועי דיזל עדיפים אם מרבית הנסיעות הן על כבישים מהירים.

לכתבה בדהמרקר

Comments