תאריך פרסום: 10/1/2010
בשנת 2009 פרסמו בישראל 15 דוחות אחריות סביבתית, עליה של 50% לעומת השנה שעברה. לדברי חברת ביונדביזנס, המתמחה בתחום, הגידול משמעותי והוא מציג את העובדה שמגזרים שלמים במשק הפכו את הדיווח החברתי-סביבתי לנורמה מקובלת.
בין החברות המפרסמות דוחות ניתן למצוא ייצוג למגזר הבנקאי בישראל – שלושה בנקים (לאומי, פועלים ודיסקונט) פרסמו דוחות, למגזר התקשורת (סלקום) וגם לחברות התעשייה הגדולות כגון תרכובות ברום, אורמת ואלביט. "מגמה זו מעידה כי יותר ויותר עסקים פועלים בשקיפות ומעניקים חשיבות לתקשור פעילותם בתחום", אומרת איליין כהן מנכ"לית משותפת בביונדביזנס. לדבריה, המרחק בין ישראל למדינות דומות הוא עדיין גדול ביותר והרוב המוחלט של החברות פועלות באטימות חברתית-סביבתית ולא בשקיפות. טוויטר עדיף?
אז מה באמת התועלת והערך שדוח הקיימות מייצר לחברה? מומחים מציינים מספר אלמנטים חשובים כשהם בוחנים את הצורך בדוח – ראשית, הוא יוצר לחץ על החברה להמשיך לשפר את ביצועיה מבחינת קיימות. שנית, הוא עוזר לענות על ציפיות ודרישות של בעלי עניין מבחינת מידע, שקיפות ונושאים חשובים אחרים והוא גם שב ומאשרר את היות הקיימות חלק חשוב בדרך שבה החברה פועלת ומתפתחת. כתבות קשורות:
|