חברות הצריכה הגדולות בעולם קובעות רף גבוה במיוחד לעשייתן בתחומי הקיימות ומציגות מודל עסקי חדש, שאפתני ובעיקר – אחראי, שיוביל אותן לאורך העשור הבא

פורסם: 25 בנוב׳ 2010, 1:38 על ידי: Sustainability Org

מאת: מ.ע.ל.ה מועד פרסום: 25/11/2010

בחודש האחרון, שתי חברות ענק, P&G  ו-Uniliver הכריזו על יעדים שאפתניים ביותר, בתחום הקיימות לעשר שנים הקרובות. P&G הכריזה על ה- sustainable vision, וחברת Uniliver פירסמה את ה-Sustainable Plan. שתיהן תוכניות טווח ארוך.

רף חדש של מחייבות:

100% אנרגיה מתחדשת וחומר ממוחזר או מתחדש ב-P&G

הצהירו בין היתר על מעבר ל 100% אנרגיה ממקורות מתחדשים; שימוש ב 100% חומרים ממוחזרים וחומרים ממקורות מתחדשים במוצרים ובאריזות שלהם.

הפחתת פליטות ב-50% למרות הכפלת המכירות ב-Uniliver

התחייבו שתוך עשור בכוונתם להכפיל את המכירות תוך הקטנת ההשפעות הסביבתיות בתחום המים והפסולת והפחתת פליטות הפחמן בחצי.

בהצהרות אלה ניתן לזהות שלושה איתותים משמעותיים:

·         הולכים על יעדים נועזים

חברהחברות לוקחות על עצמן יעדים גבוהים שלא ברור כיצד יגיעו אליהם – מתוך הבנה שהמצב מחייב יעד שאפתני במיוחד ושינוי גישה מוחלט.

·         הפירמה כמובילה ומחנכת

      הכרת החברות בעובדה שעליהן להשקיע מאמץ שיווקי ופרסומי על מנת לשנות את התנהגות הצרכנים (כמו למשל לכבס בטמפ' נמוכות יותר) ולא רק בשיווק המוצרים המקיימים.

·         Decoupling

    | הבנת החברות שאי אפשר להמשיך ולהצדיק גידול בהשפעות הסביבתיות בשל גידול במכירות אלא יש להתחיל לנתק את היחס הישר בין עליה במכירות להגדלת ההשפעות הסביבתיות.

אין ספק שכיוונים אלו יצריכו השקעה רבה במחקר ובפיתוח ויחשפו את החברות למעקב וביקורת ע"י גופים שונים. מגמות חדשות אלה וההצהרות האמיצות של מנהלי החברות מעידים על מודל עסקי חדש של החברות, המרחיב את טווח ההשפעה, את יעדי ההצלחה ואת המגבלות החדשות בצמיחה.

ידיעות קשורות:

להרחבה על החזון הסביבתי של P&G - לחצו כאן

לסיקור חשיפת החזון הסביבתי של
P&G
- לחצו כאן

להרחבה על חזון סביבתי של
Uniliver
- לחץ כאן

להודעה לעיתונות של
Uniliver
צו כאן

לידיעה במעלה

Comments