למה רק קמפיין מפעלי ים המלח זוכה לתגובה?

נשלח 22 ביולי 2011, 2:33 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 22 ביולי 2011, 2:38 ]

מתברר שהיום לא צריך להשקיע מיליונים כדי להעביר מסר נוקב. למעשה, אפשר רק להצטער על כך שלא כל קמפיין ופרסומת של תאגיד זוכים לגל של תגובות ובדיקה במסרקות ברזל

סופ
אביב לביא | 22/7/2011 11:03
תגיות: מפעלי ים המלח,ים המלח (סביבה)

הקמפיין של מפעלי ים המלח הצליח לעצבן לא מעט אנשים, וזעם, כידוע, הוא חממה פורה ליצירתיות. היצירתיות הזו מצאה פורקן בסרטון התשובה האינטרנטי, בו נעשה שימוש בגרפיקה המקורית של הקמפיין.

מפעלי ים המלח - הגרסה הנכונה
פעילי הסביבה מציגים: קמפיין המחאה

סרטון התגובה משלים את החלק הפחות ורוד של התמונה, זה שכמובן לא נכלל בפרסומת של מפעלי ים המלח. הוא מזכיר את תרומת המפעלים להתייבשות האגן הצפוני ומפקפק בנתונים על מספר משקי הבית שמתפרנסים בזכותם.
המקפיין המקורי של מפעלי ים המלח
לתגובות הנזעמות שעורר הקמפיין של המפעלים יש בסיס, אבל במבט כולל הוא עשה רק טוב לים המלח, העלה אותו לדיון ציבורי, עודד את בדיקת העובדות וההתעמקות בתמונה המלאה וכאמור גם גרף קמפיין נגדי. מתברר שהיום לא צריך להשקיע מיליונים כדי להעביר מסר נוקב. למעשה, אפשר רק להצטער על כך שלא כל קמפיין ופרסומת של תאגיד זוכים לגל של תגובות ובדיקה במסרקות ברזל. היה נחמד אם החבר'ה שהעלו את סרטון הנגד היו הופכים את זה להרגל של קבע, ומציגים אנטי-פרסומת - מעין חיסון חברתי-צרכני - כנגד כל פרסומת שמנסה לשטוף לנו את המוח.

כך, למשל, אחרי פרסומת לביצים, עם תמונות פסטורליות של תרנגולות שמנקרות זרעונים בעשב, היה מתקבל בברכה סרטון-נגד שמתעד את חייהן האומללים של התרנגולות בכלובי הסוללה; פרסומת לדגני בוקר כלילי בריאות הייתה זוכה לתשובה בה מככבים המרכיבים התזונתיים הקלוקלים שהם מכילים, וקמפיין חינני לבנק היה נענה בפירוט של כל המלכודות הקטנות שאורבות לנו בתוכנית החיסכון האטרקטיבית. למה רק למפעלי ים המלח מגיע הכבוד הזה?

לכתבה באתר nrg
Comments