פרסומאים בעקבות הקמפיין "מתחילים לחשוב ירוק"

נשלח 31 בינו׳ 2011, 5:56 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 31 בינו׳ 2011, 5:58 ]

משרדי פרסום מובילים בארץ יוצאים יחדיו לקמפיין למען איכות הסביבה ביוזמת חברת JCDecaux בעלת הזיכיון הבלעדי לפרסום על גבי תחנות אוטובוס ומכווני תנועה בתל אביב-יפו

31/01/2011 מרלן-אביבה גרינפטר - אפוק טיימס

נייר
פרסומת לחיסכון בנייר בחוצות תל אביב - צילום: יח"צ
במקביל לקמפיין של המשרד להגנת הסביבה החליטו משרדי הפרסומים לצאת בקמפיין מיוחד למען איכות הסביבה בנושאים של חיסכון ומחזור בנייר, זיהום אוויר והתחממות כדור הארץ.

המשרדים הם: גיתם BBDO יהושע TBWA, אדלר חומסקי & ורשבסקי, שלמור אבנון עמיחי R&Y וגלר נסיס Publicis ביוזמת JCDecaux הפעילה ב-55 מדינות בעולם.

חיסכון של 50 אחוז בנייר ומחזור נייר

חברות הפרסום יציגו לראשונה בישראל בפרויקט הייחודי, קמפיין מקורי על גבי 200 פוסטרים במתקני JCDecaux ברחבי תל אביב למשך 10 ימים, לעידוד השמירה על איכות הסביבה.

אחד המוצגים יהיה לעידוד הדפסה על שני צדי הנייר כדי לחסוך 50 אחוז מצריכת הנייר להדפסה. הרעיון הוא של גיתם BBDO, לסמן את דו צדדיות ההדפסה בכך שאותו הפוסטר הויזואל יראה אחרת ביום ובלילה. שיטה חדשנית זו, מאפשרת להשתמש בשקיפות כאשר מאירים את הפוסטר על מנת לשנות פרטים או צבעים בויזואל ובכך ניתן להציג שתי פרסומות שונות על גבי פוסטר אחד ולקבל אפקט ייחודי בשילוט החוצות.

שלמור אבנון עמיחי R&Yבחר בנושא של "מחזור כל נייר" ומציין שהרעיון מאחורי הקמפיין הוא : "בעקבות ההחלטה לחרוט על דגלנו את נושא המחזור, יצרנו את השלט הממוחזר המורכב כולו ממודעות ישנות" .

דוגמה אישית של הפרסומאים?

עוד לפני שהתחלנו לראות בכל סוגי המדיה את הפרסומת של המשרד להגנת הטבע בנושא ההדפה על שני צדי הנייר, פיליפ רו, מנכ"ל JCDecaux מספר שהחברה נהגה בעולם לפרסם בשלטי חוצות משני הצדדים והוא מקווה עכשיו שגם לקוחותיו בישראל ינהגו כך: "אנו כבר מספר שנים משתמשים בהדפסה דו צדדית ברחבי העולם ולצערי לא הצלחנו להטמיע זאת גם בישראל. אני מאמין שלאחר שלקוחותינו יבינו כי הדפסה דו צדדית אינה פוגעת באפקט הפרסומי אלא אף מעצימה אותו, נוכל להתחיל לעשות זאת גם בארץ". בפרסום לא בטוח שהדבר יביא לחיסכון בנייר, אבל אולי זה ישכנע את הלקוחות גם להדפיס על שני צדי דף הנייר במשרד שלהם.

הרעיון מאחורי הקמפיין אומרים בגיתם הוא שכל אחד מאיתנו יכול לחסוך 50 מצריכת הנייר, הרבה יותר בקלות ממה שחושבים על ידי הדפסה על שני הצדדים! כדי להעלות את המודעות לפתרון החליטו הפרסומאים ליישם את השיטה על הפוסטר עצמו. בגיתם לקחו פוסטרים אמיתיים של פרסומות שכבר היו בשימוש בתחנות אוטובוס, הפכו אותם ובצידם השני הודפס הכיתוב : " ההדפסה על שני צידי הדף חוסכת 50 אחוז מצריכת הנייר".

חברות פרסום נגד זיהום אוויר

גלר גלר נסיס מחברת Publicis בחר להצטרף למאבק בזיהום האוויר עם קולקציית אופנת הקיץ של שנת 2020 בצורה מקורית: "הפוסטרים מדמים את שלטי האופנה שייתלו בתחנות האוטובוס בעוד מספר שנים, אם לא נשמור על איכות הסביבה".

משרד פרסום יהושע TBWAאף הוא בחר פרסום נגד זיהום האוויר עם הסלוגן: "זה מה שאתם נושמים". וכיצד הוא עושה זאת? "הצבע של הגרפיקה במהלך היום הוא אפור בהיר כדי להמחיש כיצד הפוסטר מתלכלך מעשן אגזוזים. בלילה הצבע יהפוך להיות אפור כהה", זאת בזכות כמובן של הדפסה דו-צדדית".

דאגה להתחממות הגלובלית

נושא התחממות כדור הארץ הוא שמדאיג את משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי שהחליט להרים את האתגר וליצור שילוט חוצות יוצא דופן להגברת המודעות לסכנות הצפויות כתוצאה מההתחממות הגלובלית: "שבור בזמן חירום, נלחמים בהתחממות הגלובלית". נציג משרד הפרסום מציין: "בחרנו בגלגל הצלה כדי להמחיש את סכנת ההצפה הצפויה לערי חוף בעולם, כמו תל-אביב, כתוצאה מההתחממות הגלובלית".

לכתבה באפוק טיימס


Comments