איך לקדם מסר ירוק? באסרטיביות

נשלח 6 ביולי 2011, 2:36 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 6 ביולי 2011, 2:39 ]

מחקר חדש של אוניברסיטת בן-גוריון גילה כי אנשים מעדיפים לשמוע מסרים סביבתיים המנוסחים באופן אסרטיבי. "כדאי למחזר"? עדיף – "חייבים למחזר!"

nrg מעריב | 5/7/2011 16:04    
תגיות: שיווק ירוק, חיים בירוק
 
"זה מטורף לא למחזר". מספיק אסרטיבי? מתוך הקמפיין זה מטורף לא למחזר
"חייבים למחזר!", כך אנשים מעדיפים לשמוע את המסרים הסביבתיים שלהם, באופן אסרטיבי. כך עולה ממחקר משותף של ד"ר אמיר גרינשטיין מהפקולטה לניהול על-שם גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון, ד"ר אן קרונרוד מ-MIT, וד"ר לוק וות'יו מאוניברסיטת ג'ורג'טאון שבוושינגטון.
לדברי החוקרים, שפה אסרטיבית מדגישה את החשיבות והדחיפות של העניין הסביבתי. לטענתם, "דווקא ניסוח בשפה עדינה יותר, כגון 'כדאי למחזר', עלול להיתפס כיחס לא רציני לנושא".

המחקר בוצע באופי מקורי, החוקרים מיקמו שני סוגי קישורים ממומנים (שקראו לחתום על עצומה למען ניקיון  הים התיכון) במנוע החיפוש של גוגל. הקישורים נוסחו בצורה אסרטיבית או עדינה. החוקרים גילו שאנשים שהנושא היה חשוב להם הקליקו יותר על הלינקים האסרטיביים, בניגוד לאנשים שחיפשו נושאים כלליים. החוקרים מצאו גם שכדאי להתאים את מידת האסרטיביות של המסר לקהל היעד.
Comments