3,000 בתי אב יחסכו חשמל בעזרת הודעות SMS

נשלח 21 בנוב׳ 2011, 7:06 על ידי Sustainability Org

פיילוט של חברת החשמל וגרינלט הצליח לחסוך 50% מצריכת החשמל. המצטרפים למיזם יקבלו 4 ש"ח לכל קוט"ש שנחסך

יעל דראל | 21/11/2011 10:18 
תגיות: התייעלות אנרגטית
הפיילוט המשותף של חברת החשמל וחברת הסטארט-אפ הישראלית גרינלט להפחתת ביקושי החשמל ב-150 בתי אב באמצעות מסרון (אס.אם.אס) - הצליח להפחית את הצריכה ב-50%. למעריב עסקים נודע כי כעת צפויה חברת החשמל להרחיב את הפיילוט לכ-3,000 בתי אב נוספים.
לוח החשמל. מסרון מדווח על הצריכה
לוח החשמל. מסרון מדווח על הצריכה ברקאי וולפסון
כיום מתמודדת חברת החשמל עם כ-100 שעות שנתיות של ביקושי שיא שבהן יש קושי לספק את צורכי החשמל של המשק. המערכת, פרי פיתוחה של גרינלט, שנבחנת כבר תקופה ארוכה, הצליחה לחסוך כ-50% מצריכת החשמל בקרב הלקוחות שהשתתפו בתוכנית.

המערכת החדשה פועלת בצורה פשוטה למדי וידידותית למשתמש: ערכה שנשלחת לבית הלקוח מאפשרת לצרכן להתקין בקלות מתקן למדידת צריכה לצד מכשירי החשמל הגדולים בביתו (מכונת כביסה, מייבש כביסה, מדיח כלים ועוד) ולעקוב מרחוק אחר צריכת החשמל בביתו. הצרכנים מקבלים גם סיסמה לאתר החברה, שבו ניתן להתעדכן בכל רגע נתון בכמות צריכת החשמל של כל מכשיר.
גם בשיקגו

המעקב מרחוק מאפשר לצרכנים להחליט אם לנתק מכשיר כלשהו ולחסוך בצריכת החשמל. בנוסף לכך הצרכנים שהצטרפו לפיילוט מקבלים מחברת החשמל מסרון בשעות צריכת השיא, אשר מתריע מפני הפחתות צפויות בצריכה.

בגרינלט הסבירו כי במקום לייצר חשמל חדש למשק המערכת מפחיתה צריכה ובסופו של דבר גם מייתרת את הצורך בהקמת תחנות חדשות. לצד השליטה מרחוק בביקושים מאפשרת המערכת תגמול כספי לצרכנים שחסכו. בימים אלה בוחנת רשות החשמל את התעריף שניתן להציע לצרכנים החוסכים. מסתמן כי התעריף שנבדק הוא 4 שקלים לכל קוט"ש שנחסך. רק לאחר שהנושא יאושר רשמית יהיה אפשר להתחיל את הפיילוט המורחב.

אלי גליקמן, מנכ"ל חברת חשמל, מסר: "הסטת היקפים גדולים של ביקושים היא התחליף הזול והירוק ביותר להשקעה בתשתיות חשמל". בקיץ האחרון החלה גרינלט בפיילוט דומה לניהול ומעקב אחר צריכת חשמל ב-100 בתים בשיקגו. המערכת נמכרה ל-CUB, הגוף המנהל את הפחתת הצריכה באילינוי. טרם התקבלו תוצאותיו.

Comments