Accountability: פורסם תקן חדש לניהול דיאלוג מחזיקי עניין

נשלח 3 בפבר׳ 2011, 1:00 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 3 בפבר׳ 2011, 1:11 ]
לאחרונה פורסמה טיוטה אחרונה של התקן המעודכן לניהול דיאלוג מחזיקי עניין AA1000 התקן הוא חלק מסדרת תקנים בהוצאת ארגון AccountAbility העוסקים באחריויות (Accountability) של ארגונים בהיבטים של שקיפות (מתן דין וחשבון למחזיקי העניין), היענות (מענה ותגובה לסוגיות המעסיקות את בעלי העניין) וציות (פעילות בהתאם לדרישות החוק ולנהלים שקיבל על עצמו הארגון).
ב- 15 בפברואר יתקיים מפגש לעמיתי מעלה בו יוצג התקן החדש, יוצגו מקרי מבחן של דיאלוג מחזיקי עניין על-ידי חברת "נשר" וחברת "רוש" ודוגמאות מהעולם.


תקן ניהול דיאלוג עם מחזיקי עניין פורסם לראשונה ב- 2005. בשנת 2009 הוחלט לעדכן את התקן בעקבות ניסיון מצטבר מתהליכי דיאלוג שנעשו ברחבי העולם ובמטרה לאפשר יתר גמישות בניהול דיאלוגים ולעסוק בצורה מעמיקה יותר בתוצאות והערכות.

AccountAbility  הינו ארגון מקצועי בינלאומי מוביל המפרסם כלים להתמודדות עם האתגרים של ניהול אחריות תאגידית וקיימות. הארגון פועל משנת 1995 ומסייע לארגונים להטמיע אחריותיות (Accountability)  בתחומי אתיקה, סביבה, חברה וממשל בתוך ה- DNA  של הארגון. הארגון מציע הכשרות והסמכות מקצועיות, מבצע מחקר מתקדם ומקדם מדיניות ציבורית. כחלק מפעילות זו מפרסם הארגון תקנים, הנחשבים המובילים בתחומם, לניהול התחומים השונים של אחריות תאגידית.

כחלק מיישום הערכים אותם הוא מקדם, ערך הארגון דיאלוג מחזיקי עניין בעצמו כחלק מהליך עדכון התקן. 

לצורך כך, הוקם  אתר  wiki אשר מאפשר לגולשים לערוך בעצמם שינויים בתקן, להעיר הערות ולהשתתף בדיונים "און-ליין". כמו כן, נערכו מפגשי שולחנות עגולים במקומות שונים בעולם, ולכך התווספו סקרים ומחקרים לגבי יישום התקן. הליך השיתוף נעשה ב- 3 שלבים, כאשר לאחר כל שלב נעשתה הערכה של התהליך על-ידי ועדת עורכים ופורסם נוסח מעודכן לקראת השלב הבא.

ב- 10 בינואר פורסם התקן החדש לשלב אחרון של הערות הציבור שיסתיים ב- 7 בפברואר (יום ב' הקרוב). בשלב זה לא ניתן כבר לעדכן את התקן באתר, אלא רק לשלוח הערות במייל. לשליחת הערות לחצו כאן .

מה כולל התקן?

התקן כולל 4 פרקים:

  1. מבוא- מבנה ומטרת התקן – מסביר מדוע התקן נועד לכל סוגי הארגונים (עסקים, רשויות ומלכ"רים), בכל הגדלים, ומיועד לא רק ליוזמי הדיאלוג אלא גם למשתתפים האחרים בו.
  2. מחויבות והטמעה  – מסביר איך ליצור מחויבות לקיום התהליך ואיך לוודא שהוא מוטמע באופן מלא באסטרטגיה ובביצועים של הארגון?
  3. הגדרת מטרות ויעדים  – איך להגדיר את מטרות התהליך, את המבנה שלו ואת מחזיקי העניין?
  4. מדריך לביצוע התהליך לפי 4 שלבים  – תכנון, הכנה, ביצוע, והערכה ושיפור.

מסמכים קשורים:
התקן החדש
התקן הקודם, שתורגם לעברית על ידי חברת goodvision
האתר השיתופי לעידכון התקן
Comments