מוצר נולד: ממציאים, מוכרים ואז מייצרים

פורסם: 20 בפבר׳ 2012, 10:01 על ידי: Sustainability Org   [ עודכן 20 בפבר׳ 2012, 10:09 ]

חשבתם על מוצר מושלם ואין לכם אין לממן את הייצור? אתר חדש מאפשר למצוא לקוחות שיתמכו במוצר משלב הרעיון. יש בירוק?

רוני פיבלוביץ | 20/2/2012 14:45 
תגיות: עסק ירוק
אין זה קל להיות יזם של רעיון. תחשבו שיש לכם רעיון למוצר, עלויות הייצור הגבהות מצריכות השקעה ראשונית משמעותית ואם זה הולך, חלומכם מתגשם ואתם מצליחים להגיע
למדפי החנויות, לרוב הן דורשות מלאים גדולים, עוד עלויות ייצור, וכמובן שגוזרות עליך קופה. ומי אמר שתמכור בכלל? לפעמים מהחלום הגדול נשארים הרבה ארגזים שאף אחד לא מצליח למכור, ובשביל להחזיק טלוויזיה צריך רק ארגז אחד.

בדיוק בגלל זה קם האתר הד סטראט. האתר מאפשר ליזמים להעלות את הרעיון שלהם לרשת ולבקש תמיכה -והנה החידוש - מהצרכנים הפוטנציאלים שלהם. למעשה היזם אומר, הנה הרעיון שלי, אני צריך את הסכום הזה כדי להוציא אותו לפועל ואני מבקש שתתחייבו לרכוש את המוצר במידה ואצליח. כך, יכול היזם להבטיח שיהיה מי שיקנה ממנו את המוצר לאחר ההוצאות.
 
אוטוטו

בעזרת האתר היזם יכול, למעשה, לבדוק אם הרעיון שלו מעניין בכלל, אם יש לו סיכוי. ברמה הצרכנית מדובר בפריצת דרך. השיח האחריות התאגידית מדבר כל הזמן על שיתוף מחזיקי עניין, חיבור בין התאגיד ללקוחותיו - ובאמת חברות כמו שטראוס עושות זאת. שטראוס אף נותנת לצרכנים שלה להמציא מוצרים חדשים באתר "שטראוס שלי".

הד סטראט לוקח את זה צעד אחד קדימה. היזמים מאפשרים ללקוחות לתמוך במוצר עוד משלב הרעיון, להרגיש חלק מהלידה שלו, לתמוך ולהשפיע. אלמנט נוסף ודומיננטי ברמה הצרכנית המודעת הוא כמובן תמיכה בעסקים קטנים. אנשי החלום, אלה שהעלויות הגבוהות יכולות להניע אותם מלהגשים אותו. תחשבו כמה רעיונות גאוניים היו לכם (למי אין?) בשנים האחרונות ולא היה לכם כסף להפיק אותם. כמה קסם מתבזבז וכמה אנשים שיכולים לשנות את העולם עדיין ממלצרים בבתי קפה.

ונקודה אחרונה משמעותית, כמו במקרה של שטראוס, גם היזמים נאלצים לחלוק עם רשתות השיווק ו/או עם משקיעים ברווחים. האפשרות לרכז התחייבות קנייה היישר מהם משאירה לפחות בשלב ראשון את השליטה בידיהם ומשפיעה באופן ישיר על חזון ואיכות המוצר.

אחד הפרויקטים שמוצעים באתר הוא דיסק נסיעה לילדים בשם אוטוטו. טובית נייזר, היזמית, מספרת בסרטון שלה שהדיסק הקודם שהפיקה גרף התלהבות רבה והרבה מהילדים שרכשו אותו מחכים לדיסק המשך. העלויות הגבוהות להפקה הבלתי מתפשרת הובילו את טובית לבקש מצרכניה הפוטנציאלים להיכנס לאתר ולהתחייב שאת הדיסק הבא הם יקנו ישירות ממנה ולא דרך רשתות השיווק, כך תוכל להבטיח שהבייבי שלה ימצא בית אוהב אצל מספיק ילדים והיא תוכל להמשיך לגור תחת קורת גג. אז יאללה, תגשימו לה חלום.


כתבות קשורות:
Comments