השקעות ירוקות: מנוע הצמיחה הירוק של גוגל

פורסם: 12 בפבר׳ 2012, 7:58 על ידי: Sustainability Org
מנהל הפעילות הירוקה בחברה מספר שהם השקיעו למעלה מ-915 מיליון דולר בפרויקטים של אנרגיות סולאריות ואנרגיות רוח בשנה החולפת. הסיבה: כדאיות כלכלית
סוכנויות הידיעות, 10/2/2012

חברת גוגל השקיעה למעלה מ-915 מיליון דולר ב-2011 בפרויקטים של אנרגיות נקיות. כך סיפר השבוע מנהל הפעילות הירוקה של גוגל ריק נידהאם, בראיון שהעניק לאתר greenbiz. מדובר בסכום גבוה גם בעבור ענקית החיפוש המידע, שרשמה הכנסות בגובה 38 מיליארד דולר בשנת שעברה.

 

לכאורה נדמה, השקעות אלה אינן חלק מליבת העיסוק של גוגל, ארגון מידע. אולם לדברי ריק נידהאם, מנהל הפעילות הירוקה של החברה, ההשקעה משתלמת מבחינת תשואות ורווחים ונועדה למטרות עסקיות לחלוטין. "התחלנו מהשאלה כיצד אנחנו יכולים להפוך את החברה שלנו לחברה יותר ברת-קיימא", הוא מספר. 

גם ברשתות החשמל חוסכים
"צוות החנונים" שעוזר לאמריקנים לצמצם את צריכת החשמל / סוכנויות הידיעות
יוזמה של העובדים ברשת בסט ביי בארה"ב, הביאה לפתיחת מחלקות מיוחדות, שיעזרו ללקוחות לחסוך באנרגיה ובכסף. מה מוצאים שם? גאדג'טים לניהול החשמל הביתי וצוות מיוחד שעוזר לצרכנים להכיר את החידושים בתחום
לכתבה המלאה

 

בהמשך הוחלט לדבריו, שניתן לייצר תשואות נאות וארוכות טווח באמצעות השקעה בחוות להפקת אנרגיית רוח, תחנות כוח סולאריות ואפילו בייצור תאים פוטו-אלקטריים. "מדובר בדרך שלנו להגדיל את הגיוון בשימוש במזומנים שלנו", הוא מספר, "להשקיע אותו בעסקים שרושמים תשואות טובות ושאינם מתואמים להשקעות אחרות שלנו".

 

להשקעות הגדולות של גוגל באנרגיות נקיות יש שני מאפיינים, מדובר בפרויקטים שאמורים לספק תזרים יציב של הכנסות לטווח ארוך ושכבר סיכמו על רכישה עתידית של חשמל מהם. שנית, מדובר בהשקעות שהחברה יכולה להצהיר עליהן למטרות קיזוז מס, כחלק מהטבות שמעניקה הממשלה על השקעה בתחום.

 

עם זאת, לאחרונה נטען כי החברה מפסיקה את השקעותיה בתחום. מנגד טוענים גורמים בחברה, שהיא עדיין עובדת באופן נמרץ על התייעלות מרכזי מידע, הפקת אנרגיה נקייה עבורם והשקעה בפרויקטים מסוג זה במקומות אחרים. נידהאם סבור שקרב היום בו יופק חשמל נקי בעלות נמוכה. "עלות התאים הסולאריים צונחת ועומדת על 40% לעומת שנה שעברה", הוא מדגים.

 

ובמקום הראשון - גוגל

המאמצים הירוקים של גוגל גם היקנו לה השבוע את המקום הראשון ברשימת ה-Cool IT Leaderboard - מדד שמדרג את חברות טכנולוגיית המידע המובילות באימוץ אנרגיה ירוקה בפעילותן ובקידום מדיניות המעודדת אנרגיות נקיות. כך על פי דו"ח שפירסם ארגון גרינפיס.  

 

גוגל קיבלה 53 נקודות מתוך 100. בשנה שעברה עמדה גוגל במקום הרביעי עם מדד של 47 נקודות. החברה הצליחה לטפס למקום הראשון בעיקר בעקבות פרסום דריסת הרגל שלה בתחום האנרגיה וההשקעותיה בתחומי אנרגיות נקיות. החברה גם שואבת יותר מ-20% מהתשתית שלה מאנרגיה מתחדשת.

 

סיסקו, שהיתה במקום הראשון במדד בשנה שעברה, עברה למקום השני עם ציון של 49 נקודות. אריקסון ופוג'יטסו חלקו את המקום השלישי עם 48 נקודות כל אחת. עם זאת מציינים בגרינפיס, שכמות הנקודות הכוללת שצברו החברות נמצאת במגמת ירידה.

 
Comments