יבואני רכב לא פירסמו נתוני זיהום אוויר - וייקנסו בכ-1.5 מיליון שקל

פורסם: 13 בינו׳ 2013, 6:50 על ידי: Sustainability Org   [ עודכן 13 בינו׳ 2013, 6:51 ]

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן: "לרוכש הרכב יש את הזכות לקבל את מלוא המידע על הרכב, לרבות כמה דלק הוא זולל וכמה הוא מזהם"

    מאת דניאל שמיל, איתי טרילניק, 13/1/2013

המשרד להגנת הסביבה יקנוס ב-1.55 מיליון שקל יבואני רכב וסוכנויות משנה, בשל פרסום לקוי של נתוני צריכת דלק וזיהום אוויר. מדובר במספר קטן יחסית של פרסומות, חמש בלבד בתקופה של חצי שנה, ארבע פורסמו בידי היבואנים עצמם, ואחת - בידי סוכנות משנה. על פי חוק אוויר נקי, בכל פרסומת לרכב חדש יופיעו נתוני צריכת הדלק ודרגת הזיהום של הרכב.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן: "לרוכש הרכב יש את הזכות לקבל את מלוא המידע על הרכב, לרבות כמה דלק הוא זולל וכמה הוא מזהם. נמשיך ונפעל על מנת שכל היבואנים יעמדו בחובה זו ולא יסתירו מידע חשוב מהציבור".

הקנס הכספי על עבירה בפעם הראשונה הוא 221 אלף שקל, ועל עברה שניה - 442 אלף שקל. בדר"כ אחרי שימוע, סכום הקנסות מופחת ב-50%. כך, לפני חצי שנה נקנסו שלושה יבואנים בכ-120 אלף שקל כל אחד.


היבואנים שנקנסו הם מאיר, יבואנית יגואר, שפירסמה מודעה אינטרנטית ליגואר XF, ללא ציון ירוק. כיוון שמאיר נקנסה בעבר, מוטל עליה כעת קנס כפול. גם שלמה, יבואנית אופל, נקנסה בעבר, וכעת היא נקנסת שוב, בסכום כפול, בשל פרסום מודעה לאופל קורסה ללא ציון דרגת הזיהום. עם זאת, בשני המקרים במודעה היה קישור לעמוד אינטרנט עם הפרטים המלאים.


עבור UMI, יבואנית קדילאק, וסמל"ת, יבואנית אלפא רומיאו, זו פעם שהן נקנסות בשל פרסומות ללא נתוני זיהום אוויר. סוכנות המשנה של שברולט בירושלים, סיגמא מוטורס, נקנסה על פרסומת שהוצגה על מסך בתחנה המרכזית בעיר, שגם בה לא פורסמו נתוני זיהום אוויר. היבואנים יוכלו לערער על הקנסות תוך 30 יום.



Comments