הכל בגלל הקוטג': ארדן נגד מבצעי אחד פלוס אחד

נשלח 27 ביוני 2011, 13:22 על ידי Sustainability Org   [ עודכן 27 ביוני 2011, 13:24 ]

'שופרסל' היא הרשת היחידה שבחרה לעודד קנייה מיותרת ובזבזנית", כתב השר להגנת הסביבה לרשת. שופרסל: המבצע תם, נמשיך לתרום לסביבה

סופ
אביב לביא | 25/6/2011 9:54
תגיות: קוטג',מבצעי מכירות

על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על סביבה? פעם דיברו על פרחים מוגנים. היום סביבה זה גם קוטג'. לשר להגנת הסביבה אין, לצערו, סמכות לרסן את תרבות הצריכה המופקרת השוררת בישראל, אבל איש לא יכול לאסור עליו לומר את אשר על ליבו. הוא עושה את זה באמצעות קמפיינים בטלוויזיה - כמו התשדיר בו טל פרידמן מנסה לחנך את צמד הנשים שיוצאות מהסופר עם עגלות מתפקעות - וכותב מכתבים.

עדיף לקנות עכשיו ולקבל אחר כך
עדיף לקנות עכשיו ולקבל אחר כך צילום: פלאש 90

השבוע שיגר גלעד ארדן מכתב נזיפה להנהלת "שופרסל". בעוד הרשתות האחרות התמודדו עם חרם הקוטג' באמצעות מבצעי הוזלות, "שופרסל" הלכה על הפיתוי הוותיק: 1+1. ארדן רתח. בעולם רווחת בשנים האחרונות התפיסה שמבצעים כאלה מעודדים את הלקוחות לצרוך מוצר שכלל לא בטוח שהם זקוקים לו או שיספיקו לאכול אותו לפני שתוקפו יפוג. בלחץ ארגוני סביבה, תקשורת ורגולטורים, אפילו מקדשי צריכה כמו "וולמארט" יצרו גרסה אקולוגית יותר למבצע המוכר: "קנה עכשיו - קבל אחר כך". כלומר - אחד עכשיו, ועוד אחד בזמנך החופשי, כשבאמת תזדקק לו. זה גם מבטיח שהלקוח יחזור לסניף.

לפני כשלושה חודשים, במקביל לעליית הקמפיין בטלוויזיה, פנה ארדן לרשתות השיווק והציע להן לאמץ את השינוי. "שופרסל" השיבה שענייני הסביבה נמצאים בראש מעייניה ולכן תשקול את ההצעה בכובד ראש, אבל בסערת הקוטג' הדברים כנראה נשכחו. "נדהמתי לגלות כי בניגוד לאחרים דווקא 'שופרסל' היא הרשת היחידה שבחרה לעשות שימוש במצב ולעודד קנייה מיותרת ובזבזנית", כותב ארדן לריצ'רד הנטר מהנהלת החברה.

"לצריכה כזו יש השפעה ישירה על הסביבה. היא מייצרת פסולת וזיהום אוויר. מבדיקות שערך משרדי עולה כי משפחה ממוצעת בישראל זורקת לפח מדי חודש מוצרי מזון בשווי 350 שקל. . . מחברה שמצהירה כי נושא הסביבה חשוב לה, לא ציפיתי שתנסה לנצל את המצב ולדחוף לציבור מוצר נוסף, במקום לאפשר לצרכן להחליט כמה יחידות הוא מעוניין לרכוש".

משופרסל נמסר: "בשופרסל מכבדים את השר. חשוב להדגיש שאנו פועלים ימים כלילות לשיפור איכות הסביבה, וקיבלנו את הציון המרבי ב'מעלה' בתחום איכות הסביבה. שופרסל מציעה בימים אלה מגוון רחב של מבצעים על מוצרים רבים ומגוונים. כך למשל, המבצע של 1+1 הסתיים , וכיום עורכת הרשת מבצע של שני מוצרים בעשרה שקלים על הגבינה הלבנה והקוטג'. נמשיך ונעשה ככל יכולתנו לתרום למען איכות הסביבה במדינת ישראל".

לכתבה באתר nrg
Comments